Investiţie de 150.000 euro într-o aplicaţie prin care pacienţii pot cere sfaturi de la doctori - Afaceri - StartupCafe.ro
Raluca Abrihan

Investiţie de 150.000 euro într-o aplicaţie prin care pacienţii pot cere sfaturi de la doctori

Thumbnail

Trei antreprenori români au investit 150.000 de euro într-o platformă digitală pentru pacienții care au nevoie de sfaturi medicale. Aplicaţia se adresează în special celor care vor o adoua opinie din partea doctorilor, după ce au primit deja un diagnostic. Cum funcţionază platforma şi cum plătesc utilizatorii.

DOXTAR își propune să extindă și să simplifice accesul pacienților la serviciile de îngrijire a sănătății, arată fondatorii aplicaţiei, având în vedere că jumătate dintre adulții cu probleme medicale din mediul urban, cu vârsta între 25 – 45 de ani, consideră că ar fi avut nevoie de mai multe detalii legate de afecțiunea sau diagnosticul primit în urma celui mai recent consult medical, conform unui studiu iVox comandat de startup.

Un număr similar de respondenți (44,77%) a luat în considerare posibilitatea de a cere o a doua opinie medicală în primele șase luni după efectuarea consultației. Iar printre principalele motive pentru care ar lua o astfel de decizie se numără: faptul că nu considerau că au toate informațiile legate de diagnostic sau tratament (28,19%), neîncrederea în diagnostic (24.16%) și neîncrederea în tratamentul prescris (14,26%), mai arată studiul citat.

Pentru a intra în contact cu medicii specialiști de care au nevoie, pacienții pot descărca aplicația ”DOXTAR pentru pacienți”, disponibilă pentru utilizatorii de Android și în curând pe iOS.

„Ca multe alte inițiative private în domeniul sănătății, ideea DOXTAR a pornit de la o experiență personală, un accident nefericit în urma căruia am înțeles prin ce trece pacientul când are nevoie rapid de opinii medicale informate, în care să aibă încredere. Am simțit că trebuie să mă implic și, la câțiva ani distanță, am fondat Peditel 1791 – primul call center pediatric din România, non stop și gratuit, astfel încât toți părinții să poată apela la un sfat medical avizat, oricând și de oriunde. Prin aplicația DOXTAR pe care o lansăm astăzi facem un pas mai departe, într-un demers antreprenorial: ne dorim să facilităm accesul la o a doua opinie medicală pentru oricine are nevoie. Prin DOXTAR, utilizatorii au acces la medici din România, dar și la specialiști de la clinici internaționale", spune Cătălin Chiș, antreprenor și inițiatorul proiectului DOXTAR.

Cele mai recente date Eurostat arată că, în 2015, 9,4% dintre români au raportat nevoi medicale neacoperite din cauza costurilor, a barierelor geografice sau a listelor de așteptare, un număr de aproape trei ori mai mare decât media statelor UE. Astfel aplicaţia îşi propune să rezolve:

  • Timpul de așteptare – cu DOXTAR, pacienții obțin răspunsul de care au nevoie în cel mult 48 de ore.
  • Costurile asociate consultației – în DOXTAR, pacienții plătesc doar „interacțiunea digitală” cu pacientul, fără cheltuieli suplimentare. Prețul este stabilit de medic și este cu până la 20% mai mic decât prețul mediu al unei consultații în cabinet.

Aplicaţia are disponibili, în prezent, 19 de medici din țară și din străinătate, care acoperă zece specializări: diabet, oncologie, neurologie și epileptologie, O.R.L., psihiatrie, psihiatrie pediatrică, medicina muncii, ginecologie, reumatologie, medicină internă. Dar, urmează ca startup-ul să încheie parteneriate cu mai mulţi medici şi mai multe clinici private, potrivit lui Mario De Mezzo, Project Manager DOXTAR. El a declarat pentru StartupCafe, că se aşteaptă ca aplicaţia să ajungă la circa 100.000 de utilizatori în următorii doi ani.

Cum funcţionează platforma

Pentru a primi o opinie informată în termen de 48 ore, pacienții trebuie să încarce dovezile diagnosticului în aplicație sau site.

"Utilizatorul are control deplin asupra datelor personale încărcate în aplicație. Aplicația a fost construită în concordanță cu cerințele GDPR și de securitate a informației, folosind standarde la nivelul celor utilizate în industria bancară", explică dezvoltatorul platformei, firma românească LIFE IS HARD.

Investiţia în platformă a fost făcută de Graffiti PR, Active Power Solutions și LIFE IS HARD.

Thumbnail
Vizualizari
2480
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu