Raluca Abrihan

ANPC vrea să facă “mistery shopping” şi creşte amenzile

Thumbnail

Personalul cu atribuții de control din cadrul autorității poate să achiziționeze bunuri sau servicii în scopuri de testare, dacă este necesar sub o altă identitate (mistery shopping), inclusiv de a le inspecta și de a le observa, studia, dezasambla sau testa în scopul de a detecta încălcări sancționate prin noul Regulament și de a obține mijloace de probă – arată Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) într-un proiect de Ordonanță de Urgență.

ANPC a publicat un proiect de ordonanţă care înăspreşte pedepsele în cazul în care o bancă sau un comerciant încearcă să inducă în eroare clienții şi introduce conceptul de “mistery shopping” în achiziția de bunuri și servicii de către autoritate și stabileşte modul de avizare al produselor alimentare provenite din țări extracomunitare.

“Prin proiect se dorește modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, în sensul modificării regimului sancționator precum și instituirea unor norme care să protejeze consumatorii la achiziționarea de produse astfel încât să nu fie afectate viața, sănătatea sau interesele economice ale acestora. De asemenea, se propune modificarea Legii nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, OUG nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între profesionişti şi consumatori, în sensul modificării regimului sancționator.” se arată în proiectul ANPC.

Personalul ANPC va cumpăra produse din magazine ca orice client obişnuit pentru a le testa calitatea.

În ceea ce priveşte noile amenzi propuse de ANPC pentru utilizarea de către comercianţi a unor practici comerciale incorecte se vor sancţiona astfel:

  • cu amendă de până la 3% din cifra de afaceri, pentru utilizarea practicilor comerciale incorecte

  • cu amendă de până la 4% din cifra de afaceri, pentru utilizarea practicilor comerciale înşelătoare,

  • cu amendă de până la 3% din cifra de afaceri, pentru utilizarea practicilor comerciale agresive

Consultă proiectul Agenției Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC)

Parallax

Vizualizari
3152
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri