Raluca Abrihan

Top beneficii pe care şi le doresc angajaţii versus ce vor şefii de la muncitori - “Obediența și treaba făcută la timp”

Thumbnail

Cele mai importante beneficii pe care un angajator ar trebui să i le ofere unui angajat guler albastru pentru a-l motiva sunt bonusurile salariale, dar acestea nu sunt singurele, arată un studiu realizat de OLX. Pe de altă parte, când vine vorba de pretenţiile angajatorului, acesta se pare că nu își dorește un angajat cu idei proprii, ci preferă mai degrabă obediența și “treaba făcută la timp”.

În perioada martie-aprilie 2018, Reveal Marketing Research, alături de OLX, a realizat un studiu în rândul gurelelor albastre din piața muncii și a angajatorilor din România. Studiul arată cele mai importante diferențe de așteptări și nevoi în ceea ce privește relația angajat-angajator.

Lipsurile din sistemul de sănătate publică trec dincolo de relația directă - plătitor de taxe – stat și se răsfrâng și asupra angajatorilor, angajații acordând o importanță ridicată pentru beneficii, precum abonament medical la clinici private sau asigurare medicală privată.

În timp ce aproape 5 din 10 angajați declară că s-ar simți motivați la locul de muncă dacă ar primi un astfel de beneficiu, angajatorii mizează în continuare pe tichetele cadou și tichetele de masă pentru completarea pachetului salarial.

Thumbnail

"Angajatul ideal"

Aceste calități sunt importante exclusiv în percepția gurelelor albastre. Un angajat de încredere este cu adevărat util pentru un angajator și este important ca acesta să-și asume greșelile comise și să-și respecte angajamentele. Ei își doresc un loc de muncă care să le ofere oportunitatea de a fi proactivi și apreciați, oferind în schimb angajatorului loialitate și asumare.

 Obediența și “treaba făcută la timp”

Cea mai mare discrepanță în ceea ce privește așteptările în relația angajat-angajator reiese din listarea calităților angajatului ideal. Pentru că avem, pe de-o parte, un guler albastru dornic să-și demonstreze capabilitățile într-un mediu în care să aibă posibilitatea de a evolua profesional și, de partea celalaltă, avem un angajator cu valori și scale de evaluare a performanței ce vin în totală contradicție cu așteptările angajaților.

Pentru că nu, un angajator nu își dorește un angajat cu idei proprii, ci primează obediența și “treaba făcută la timp”. Doar unul din 10 angajatori așteaptă ca angajatul să vină cu idei, angajatorii nu așteaptă ca angajații să-și asume responsabilitatea pentru propriile acțiuni, ceea ce este însă important, angajatul ar trebui sa fie loial companiei din care face parte.

Angajatorii - gândiri pragmatice, vin cu așteptări puține din partea angajatului ideal, văzut mai degrabă ca persoana care executa sarcinile; De partea cealalta, în dorința de recunoaștere apreciere, angajatul gândește emoțional în relația cu angajatorul, având așteptări ridicate în ceea ce privește reciprocitatea încrederii dintre cele două părți. Realitatea momentului pe piața muncii din România ne arată un guler albastru în căutare de stimă și reciprocitate și un angajatpr care încă recrutează candidați cu valori de la baza piramidei nevoilor.” declara Silvia Luican, Client Service Director la Reveal Marketing Research.

Thumbnail

34% din angajatori declară că le este dificil să găsească un angajat cu studii medii, iar de partea cealaltă, gulerele albastre găsesc în proporție de 44% dificil să se angajeze. Discrepanța procentuală dintre perceptia angajaților și cea a angajatorilor ridică semne de întrebare cu privire la disponibilitatea locurilor de muncă, arătând faptul că procesul de schimbare al jobului poate părea dificil pentru angajați.

Bonele și menajerele sunt la mare căutare în Iași și Cluj. Unde există cerere, apare și oferta

Dacă ne uităm la cele mai căutate categorii din Cluj, găsim categoriile Bone-Menajere, Munca Sezonieră, Pază și protecție, Servicii auto și curierat. Și în Iași, cele mai accesate joburi fac parte din categoriile Bone-Menajere, Ingineri - Constructori, Lucrători comerciali, Lucrători depozit, Pază și protecție, dar și Servicii Auto și curierat.

Acest lucru se datorează “invaziei” de tineri profesioniști care își dedică mare parte din timp creșterii lor profesionale și au nevoie de ajutor pe parte de gestionare a gospodăriei și a responsabilităților legate de copii.

Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 678 de gulere albastre și 1.000 de angajatori, prin metodologia CATI (Computer Assisted Telephonic Interviews) în perioada Martie-Aprilie 2018.

Thumbnail

Parallax

Vizualizari
4037
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri