Denisa Crăciun
În SUA, unii dintre comercianții independenți de pe platforma de comerț online Amazon îi roagă pe clienții care publică recenzii negative la produsele lor să și le șteargă.
În schimb, le oferă rambursări mai mari decât produsele achiziționate, încălcând astfel regulile Amazon - scrie Wall Street Journal, citat de Business Insider.
La un moment dat, o clientă a cumpărat un spray cu ulei de gătit, produs care avea un rating de 4,5 stele pe marketplace-ul Amazon. Produsul nu funcționa, însă, corespunzător.
Aceasta a „pedepsit” seller-ul cu un un review negativ pe Amazon, în dreptul produsului cumpărat. După o săptămână, un comerciant, care susținea că lucrează pentru producătorul sprayului cu ulei, i-a dat femeii un mail și i-a cerut să elimine recenzia.
În schimb, el i-ar fi oferit contravaloarea produsului și i-ar fi spus că, dacă nu va răspunde la mesaj, o va contacta Amazon.
Clienta a vrut banii înapoi pe produs, dar a insistat că vrea să își păstreze și recenzia. Sellerul a venit cu o contraofertă: să îi ofere cumpărătoarei de două ori valoarea produsului, dacă își sterge comentariul.
Cazul nu este singular. Mai mulți clienți Amazon s-au plâns că selerii de pe marketplace îi contactează și le cer să își șteargă comentariile negative.
La rândul său, Amazon, printr-un purtător de cuvânt, a dat asigurări că are politici clare pentru cumpărători și pentru comercianții independenți de pe platforma sa de e-commerce și a susținut că ia măsuri legale împotriva celor care încalcă regulile.