Modificările făcute de Airbnb, apreciate de UE
Claudiu Zamfir

Modificările făcute de Airbnb, apreciate de UE

Thumbnail

Platforma de închiriere a locuințelor în regim hotelier Airbnb și-a îmbunătățit modul în care le prezintă consumatorilor ofertele de cazare, conform normelor europene, a anunțat, joi, Comisia Europeană.

„Guvernul” Uniunii Europene ceruse în 2018 platformei americane să faco o serie de modificări pentru protecța consumatorilor.

Airbnb a dat curs tuturor cererilor formulate de Comisia Europeană și de autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor, sub conducerea Autorității pentru protecția consumatorilor din Norvegia, în vederea alinierii pe deplin a practicilor și a clauzelor sale contractuale la normele UE în materie de protecție a consumatorilor.

Principalele îmbunătățiri și modificări sunt următoarele:

  • În cazul căutărilor de oferte de cazare cu date selecționate, utilizatorii văd prețul total pe pagina care afișează rezultatele, inclusiv toate taxele și tarifele obligatorii aplicabile (cum ar fi taxele pentru prestarea de servicii, taxele pentru serviciile de curățenie și taxele locale). Nu există alte taxe obligatorii surpriză care până acum se afișau în etapele ulterioare ale rezervării.

 

  • Airbnb precizează în mod clar dacă oferta de cazare este introdusă pe piață de o persoană fizică sau de o entitate profesională.

 

  • Airbnb pune la dispoziție pe site-ul său web un link ușor accesibil către platforma de soluționare online a litigiilor și toate informațiile necesare referitoare la soluționarea litigiilor.

Airbnb și-a revizuit și clauzele de furnizare a serviciilor, astfel încât, în prezent:

  • se clarifică faptul că utilizatorii pot introduce o acțiune împotriva Airbnb în fața instanțelor din țara lor de reședință;
  • se respectă dreptul legal fundamental al utilizatorilor de a acționa în justiție o entitate care a oferit servicii de cazare, în caz de vătămare personală sau de daune;
  • societatea se angajează să nu modifice în mod unilateral clauzele și condițiile fără să îi informeze în prealabil în mod clar pe consumatori și fără să le ofere acestora posibilitatea de a rezilia contractul.

Înființat în 2008 de antreprenorii Brian Chesky, Joe Gebbia și Nathan Blecharczyk, la San Francisco, Airbnb a ajuns la încasări anuale de 2,6 miliarde de dolari. Alături de Uber, pe partea de transport, Airbnb este un exponent al curentului startupurilor de economie colaborativă (sharing economy), în care persoane private își pun, pe termen scurt,  proprietățile la dispoziția celor care au nevoie.

Airbnb și afacerile turistice care s-au dezvoltat pe platformă au generat la rândul lor noi idei de startup-uri care aduc valoare în domeniul închirierilor.

Un exemplu este o afacere inițiată în București de doi investitori români și un fost executiv de multinațională din Marea Britanie, care propune proprietarilor de apartamente randamente mai bune din închirieri, prin reamenajarea locuințelor și ofertarea (listarea) lor pe platforme ca Airbnb sau Booking.com.

Vlad Telibașa, Camelia Niță și Michael Lewis cred că redecorarea cu designeri profesioniști și serviciul de gestiune a proprietăților oferit de startup-ul lor ar duce până la 20% câștigurile anualizate pe care proprietarii le-ar putea obține din închirierea apartamentelor pe Airbnb sau Booking.com dar și din creșterea valorii lor de piața.

Investitorii vor practic să creeze o rețea cât mai mare de proprietăți, amenajate ”la un anumit standard” pe care ei să le administreze profesionist folosindu-se de platforme de închiriere globale a căror popularitate este în creștere, în ultimii ani. 

Citește și:

7 lectii de la Harvard: Cum iti faci primii 1.000 de clienti? Dar 1 milion? Modelele Uber, Airbnb, Etsy

Vizualizari
2231
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu