Claudiu Zamfir

Airbnb a luat 1 miliard de dolari, finanțare pentru investiții în gazde

Thumbnail

Platforma online Airbnb, folosită de proprietari din toată lumea, inclusiv din România, pentru închirieri de locuințe în regim hotelier, a obținut luni o finanțare de 1 miliard de dolari, de la două fonduri de investiții.

Silver Lake și Sixth Street Partners asigură runda de investiții combinată - debt și equity- pentru compania americană simbol al afacerilor de sharing economy.

Airbnb spune că va folosi investiția strategică pentru a aduce pe platformă mai mulți proprietari de locuințe, care să ofere vizitatorilor experiențe unice. De asemenea, startup-ul vrea să dezvolte și partea de închirieri pe termen lung, destinate, de exemplu, studenților.

În perioada aceasta marcată de criza coronavirus COVID-19, Airbnb reamintește că platforma  s-a născut „în mijlocul Marii Recesiuni, în 2008” și s-a dezvoltat rapid  ca „marketplace de încredere, care generează bani adevărați pentru milioane de oameni obișnuiți care își împart cu alții  locuințele și oferă experiențe”.

Afacerile din turism și cazare au fost lovite puternic de criza noului coronavirus, iar zilele trecute Airbnb a mai pierdut 16% din valoarea sa, conform unei evaluări interne, ajungând la 28 de miliarde de dolari, conform Financial Times.

Potrivit unei scrisori trimise gazdelor Airbnb, compania va lansa un fond de 250 milioane de dolari prin care se va asigura că proprietarii își vor putea recupera o parte din banii pierduți ca urmare a anulărilor de rezervări.

Proprietarii din toată lumea, care au închiriat locuințe în regim hotelier pe platforma online Airbnb, au câștigat peste 80 de miliarde de dolari în 11 ani, a anunțat startup-ul american, în 2019. 

Potrivit Airbnb, suma de 80 de miliarde de dolari a fost făcută de proprietari din 2008, de la înființarea platformei, până în 15 septembrie 2019.

În 2019, pe Airbnb erau peste 7 milioane de spații listate, în peste 100.000 de orașe din toată lumea, „mai multe decât camerele primelor 8 cele mai mari grupuri hoteliere din lume”, se laudă platforma online.

Înființat în 2008 de antreprenorii Brian Chesky, Joe Gebbia și Nathan Blecharczyk, la San Francisco, Airbnb a ajuns la încasări anuale de 2,6 miliarde de dolari. Alături de Uber, pe partea de transport, Airbnb este un exponent al curentului startupurilor de economie colaborativă (sharing economy), în care persoane private își pun, pe termen scurt,  proprietățile la dispoziția celor care au nevoie.

Airbnb și afacerile turistice care s-au dezvoltat pe platformă au generat la rândul lor noi idei de startup-uri care aduc valoare în domeniul închirierilor.

Un exemplu este o afacere inițiată în București de doi investitori români și un fost executiv de multinațională din Marea Britanie, care propune proprietarilor de apartamente randamente mai bune din închirieri, prin reamenajarea locuințelor și ofertarea (listarea) lor pe platforme ca Airbnb sau Booking.com.

Vlad Telibașa, Camelia Niță și Michael Lewis cred că redecorarea cu designeri profesioniști și serviciul de gestiune a proprietăților oferit de startup-ul lor ar duce până la 20% câștigurile anualizate pe care proprietarii le-ar putea obține din închirierea apartamentelor pe Airbnb sau Booking.com dar și din creșterea valorii lor de piața.

Investitorii vor practic să creeze o rețea cât mai mare de proprietăți, amenajate ”la un anumit standard” pe care ei să le administreze profesionist folosindu-se de platforme de închiriere globale a căror popularitate este în creștere, în ultimii ani. 

Parallax

Vizualizari
583
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri