Cât costă să faci o agenţie de turism în online: Cea mai mare problemă - găsirea angajaţilor
Raluca Abrihan

Cât costă să faci o agenţie de turism în online: Cea mai mare problemă - găsirea angajaţilor

Thumbnail

Şeful unei agenţii româneşti de turism online spune că, în prezent, este foarte costisitor să lansezi o afacere de genul, dincolo de consturile de dezvoltare ale unei astfel de platforme, problema agajaţilor buni, vorbitori de limbi străine, dar care sunt vânaţi de multinaţionale, rămâne cea mai mare provocare pentru micii antreprenori.

Să lansezi, azi, o agenţie de turism în online este mult mai dificil faţă de cum era în urmă cu câţiva ani. Spre exemplu, procesatorii de plată, dacă nu ai un istoric important, cer garanţii foarte mari pentru banii pe care îi procesezi şi pentru asta ai nevoie de cash, să plateşti garanţiile respective - spune Stefano Iervolino, fondator și CEO Fly Go.

Costurile de infrastructură sunt destul de mari, tehnologia s-a scumpit. Cred că acum costurile lansării unei astfel de platforme ar ajunge la circa 5 milioane de euro şi includem aici dezvoltarea site-ului, angajaţii, formarea unei baze de date, garanţiile de care vorbeam – a adăugat antreprenorul.

El recunoaşte că lansarea unei afaceri este mai uşor de făcut în mediul pentru că există diverse instrumente care să îi ajute pe antreprenori.

Să lansezi o afacere este oarecum simplu dacă stam să ne gândim câte unelte avem la îndemână, vedem Google Adword, dar partea mai dificilă stă în găsirea angajaţilor şi pregătirea lor, spune Stefano Iervolino.

Angajaţii pentru call center sunt foarte greu de găsit pentru o afacere mică, aflată la început de drum, având în vedere că multinaţionalele de la noi se luptă şi ele pentru aceiaşi angajaţi.

Apoi mai apare un alt aspect. Luăm angajaţi, le asigurăm cursuri şi pregătire în diferite domenii, dar nu pot să îi opresc ca apoi să nu plece în alte companii, odată ce au absolvit cursurile respectiv şi după ce învaţă la noi în firmă multe alte lucruri. Dar, pe de o parte ne bucurăm când ajaţi de ai noştri ajung să lucreze pentru cele mai mari agenţii de turism din lume.

Cele mai importante lucruri pentru un antreprenor care vrea să lanseze o agenţie de turism online:

  1. Infrastructura

  2. Metodele alternative de marketing

  3. Să aibă capacitatea de a se adapta problemelor care apar în acest domeniu.

Thumbnail

Sumele pe care le alocă românii pentru vacanțele în străinătate, în sezonul estival, au crescut, în medie, cu 30% în ultimii 5 ani, potrivit unei analize a agenției de turism online Fly Go. Intrarea pe piața locală a mai multor operatori de transport aerian și creșterea numărului de destinații de vacanță din oferta acestora au contribuit la deschiderea apetitului românilor pentru vacanțe în destinații mai puțin accesate până acum, precum și la creșterea numărului de zile petrecute în concediu.

Astfel că, în prezent, costul mediu al unui sejur estival a ajuns la 900 – 1.200 de euro.

Topul destinaţiilor

Deși preferă, în continuare, destinațiile de masă, precum litoralul din Grecia, Turcia și Spania, turiștii români opteze tot mai mult pentru destinații mai puțin accesate până acum, în țări și regiuni precum Croația, Malta, Sardinia, Sicilia sau Corsica.

Durata concediilor de vară în afara țării este de minimum 7 zile, ajungând adesea la 10 zile. Turiștii români preferă să plece în vacanțe în perioada iunie – septembrie, pe care le rezervă cu câteva luni înainte, cu un vârf de rezervări în lunile ianuarie și mai. În vacanțele de vară, 70% dintre români accesează servicii all inclusive, de care să se bucure alături de familie sau de prieteni, în condițiile în care peste 90% dintre turiști călătoreasc în grupuri, mai arată reprezentanţii Fly Go, agenţie lansată în 2005.

 

Vizualizari
3289
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings