Adi Iacob

Ar trebui afacerile mici să investească în inteligență artificială?

Thumbnail

Simularea inteligenței umane de către mașini sau computere sau mai simplu — inteligența artificială (AI) este proiectată să utilizeze cantități mari de date pentru a analiza și a reacționa cu soluția cea mai optimă posibilă în diferite cazuri. Mai exact, îți poate ajuta firma în ceea ce privește relațiile cu clienții sau analiza datelor.

În timp ce companiile mari, cum ar fi Apple sau Amazon, au introdus AI în produsele lor, micile afaceri au și ele de câștigat.

AI poate ajuta o afacere în mai multe moduri: asistenți virtuali, strategizarea pieței, contabilitate, asistență pentru clienți, chatbots, recunoașterea vorbirii, marketing și vânzări.

Dar înainte de a investi în AI, trebuie să știi ce anume căuți să obții și cât va costa.

Din punct de vedere al costurilor, nu există un singur răspuns. Dacă conduci o firmă mică, probabil că nu ai dorința sau fondurile pentru a angaja pe cineva care să creeze algoritmi proiectați pentru AI.

Vestea bună este că există și alte modalități de a include AI într-o afacere. În funcție de problema pe care o cauți pentru a rezolva cu ajutorul inteligenței artificiale, soluția ar putea fi la fel de ușoară ca și câțiva dolari pe lună pentru un abonament la un software. Asistenții virtuali pot fi destul de accesibili în zilele noastre, în timp ce software-urile de contabilitate și de cercetare a pieței pot fi, de asemenea, utilizate și plătite lunar sau anual.

Platforme de inteligență artificială:

  • x.ai — asistent personal
  • Virtualspirits — boți pentru chat
  • Agentbot —customer support
  • IBM Watson — customer service, translator
  • Pypestream — boți pentru chat
  • Semantic Machines - boți pentru chat
  • Trendskout — analiza datelor
  • Gluru — prezice răspunsurile și acțiunile și automatizează execuția acolo unde este necesar
  • Crystal — Asistent bazat pe AI
  • Conversica — Asistent bazat pe AI
  • Digital Genius — utilizează AI pentru a ajuta echipele de customer service să analizeze mesajele primite, să prezică meta-date și să ofere agenților sugestii corecte și să automatizeze răspunsurile

Oracle a publicat recent un raport intitulat "Pot experiențele virtuale să înlocuiască realitatea?”. Peste 800 de profesioniști în marketing și vânzări din întreaga Europă, Orientul Mijlociu și Africa au fost chestionați, iar rezultatele au arătat un interes deosebit față de adoptarea boților pentru chat. De fapt, 80% dintre brandurile intervievate au declarat ca au planificat sa foloseasca boții pentru chat pentru serviciul cu clienții în următorii patru ani, însă doar 36% dintre respondenți îi folosesc deja. Există o diferență majoră între adoptarea tehnică și implementarea reală. Forrester a raportat numere mult mai modeste pentru adoptarea AI în general, concluzionând că aproximativ 20% dintre întreprinderi ar folosi AI (a se remarca că AI în general, nu doar boți pentru chat-uri) pentru a lua decizii de afaceri și a oferi servicii clienților în 2018.

Din moment ce produsele Oracle sunt dedicate în principal companiilor mari, este rezonabil să presupunem că majoritatea respondenților nu s-au aflat în sfera afacerilor mici, dar dacă aceste firme se uită într-adevăr la un plan de adopție de patru ani, este doar o chestiune de timp înainte ca inteligența artificială să adoptată în masă de afacerile mici.

 

Surse: Hatchbuck, Chatbots Journal, Medium, Chatbots Magazine

Parallax

Vizualizari
723
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri