Adi Iacob

Afaceri start-up cu tehnologia interfețelor vocale

Thumbnail

Imaginează-ți că participi la o întâlnire de afaceri cu un Amazon Echo sau Google Home (sau orice dispozitiv cu interfață vocală) așezat pe masă. Se ridică o întrebare cu privire la numărul de clienți din luna anterioară. În loc să deschizi un laptop, apoi un program precum Excel și să găsești numerele, pur și simplu întrebi dispozitivul și obții imediat răspunsul.

Acest tip de scenariu devine din ce în ce mai real.

Odată cu creșterea popularității dispozitivelor cu interfață vocală, oamenii încep să se obișnuiască cu ideea de a interacționa cu dispozitivele folosind vocile lor. Ori de câte ori un astfel de fenomen intră în domeniul de consum, este doar o chestiune de timp înainte de a-și face apariția în afaceri, scrie TechCrunch.

Chuck Ganapathi, CEO la Tact, un instrument de vânzări bazat pe inteligența artificială, spune că odată cu schimbările din tehnologie, folosirea vocii are mai mult sens. "Nu există mouse pe telefon. Nu doriți să utilizați o tastatură pe telefon. Cu un ceas inteligent, nu există tastatură. Cu (Amazon) Alexa, nu există nici ecran. Trebuie să vă gândiți la modalități mai naturale de a interacționa cu dispozitivul“, spune Ganapathi.

Werner Vogels, directorul tehnic al companiei Amazon, a subliniat că până acum inteacțiunea cu dispozitivele a fost limitată de tehnologia prin intermediul căreia interacționăm cu computerele. “Introducem câteva cuvinte cheie în Google utilizând o tastatură, pentru că aceasta este singura modalitate prin care tehnologia ne-am permis să introducem informații”, spune Vogels.

Recent, Amazon a introdus “Alexa for Business” ca un serviciu de cloud, dar alte companii expun și servicii de voce pentru dezvoltatori, ceea ce face din ce în ce mai ușor construirea unei interfețe vocale.

În timp ce Amazon și-a țintit direct activitatea cu această mișcare, și alte companii au intrat în cursă.

Roxy, un start-up care a primit 2,2 milioane de dolari (seed) în noiembrie, a decis să-și construiască propriul software și hardware, bazat pe voce, având ca scop, pentru început, industria ospitalității. Ei au o ambiție mai largă dincolo de asta, dar o lecție timpurie pe care au învățat-o este că nu toate companiile doresc să dea datele lor către Amazon, Google, Apple sau Microsoft. Ei doresc să mențină controlul asupra propriilor interacțiuni cu clienții și o soluție ca Roxy le oferă acest lucru.

Un alt exemplu este Synqq, care a lansat o aplicație pentru note la începutul anului, care utilizează procesarea vocală și a limbajului natural pentru a adăuga note și intrări în calendar, fără a fi nevoie de tastatură.

Pe măsură ce ne mutăm în 2018, ar trebui să vedem mai multe exemple de acest tip de integrare, atât cu ajutorul companiilor mari, cât și a start-upurilor care încearcă să construiască ceva independent de acei furnizori. Încă nu se va renunța la tastatură, dar în scenariile în care aceasta are sens, vocea ar putea începe să înlocuiască nevoia de a tasta și să ofere o modalitate mai naturală de interacțiune cu computerele și software-urile.

 

Surse: Techcrunch

Parerea ta despre articol
Vizualizari
563
Conţinut
Adauga comentariu

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.