Denisa Crăciun
Peste jumătate (53%) dintre retailerii mici din România preferă să își vândă produsele exclusiv online, în propriile eshop-uri, iar peste 40% vând în același timp online și offline, potrivit unui studiu.
Doar 6% dintre micile afaceri își vând produsele în marketplace-uri online. Totodată, cu cât o afacere este mai mare, cu atât marii jucători din piața de retail preferă să aibă și magazine fizice, în timp ce cei mici se axează pe vânzarea online, conform unui studiu realizat de VTEX și MKOR Consulting.
Pandemia COVID-19 a avut un efect pozitiv asupra pieței de ecommerce din România, astfel că, în perioada 2020 - 2022, au fost înregistrate următoarele creșteri:
Studiul mai arată că în ceea ce privește canalele de promovare folosite de retailerii din comerțul online, 68% folosesc canale social media pentru campanii prin care să-și facă cunoscute magazinele online și produsele, urmate de Google Ads (66%) și SEO (40%).
Retailerii online apelează și la content marketing (38%), email marketing (32%) sau marketing afiliat/influenceri (29%) pentru a atrage clienți și a-și crește vânzările.
O altă concluzie a studiului este că există mai multe provocări și dificultăți pentru un retailer mai mare în ceea ce privește gestionarea comenzilor online. Astfel, o parte importantă dintre aceștia intenționează să schimbe platforma de comerț online în viitorul apropiat.
La studiu au participat peste 200 de retaileri din diverse domenii din România.