Agroturismul se face cu investiţii în online: Povestea unei afaceri de familie de pe o insulă italiană
Raluca Abrihan

Agroturismul se face cu investiţii în online: Povestea unei afaceri de familie de pe o insulă italiană

Thumbnail

O afacere născută în urmă cu 30 ani, care vrea să promoveze tradiţiile şi produsele locale ale Sardiniei, face astăzi aproape un milion de euro pe an şi este vizitată de peste 22.000 de turişti din toată lumea, pentru că moştenitorii afacerii au înţeles că agroturismult se face şi cu ajutorul online-ului.

“Prin anii '80 tatăl meu a pus bazele acestei afaceri în micuţa sufragerie a casei noastre. Ne-a ajutat şi un localnic care avea o tâmplărie şi care a fost de acord să îl plătim pentru munca lui abia după ce am început să facem şi noi primii bani”, povesteşte fiica celui care în urmă cu 30 ani lansa Sa Mandra, o afacere care aduce turişti din întreaga lume pentru a-i învăţa ce înseamnă tradiţia locală a Sardiniei. Mario şi Rita, împreună cu cei trei copii ai lor, au creat un business de familie investind în special în agricultură, care le asigură peste 70% dintre produsele pe care le folosesc pentru primirea turiştilor – de la ulei de măsline, lactate, carne până la pastele pe care le fac în casă.

Cei aproape 22.000 de turişti care îi vizitează în fiecare an învaţă aici cum se cresc animalele şi cum se fac produsele specifice zonei Alghero, din Sardinia, aşa cum se făceau ele cu foarte mulţi ani în urmă. Casa familiei a fost transformată într-un muzeu al tradiţiei, iar terenul din jur într-o fermă unde vizitatorii pot lua cursuri de călărie sau să înveţe despre tot ce înseamnă viaţa la fermă, cum se cresc animalele şi se face agricultură.

În medie, aici lucrează 32 de persoane, dar numărul lor poate creşte în plin sezon când sunt foarte mulţi turişti chiar până la 70. Iar printre angajaţi au persoane care se ocupă strict de partea online a afacerii.

“Investim circa 100.000 de euro în fiecare an în afacerea noastră, iar aproximativ 30.000 de euro în partea de online, promovare şi marketing”, explică tânăra antreprenoare, moştenitoare a business-ului. Cele mai mari investiţii se duc în social media, dar online-ul le aduce turişti din toată lumea. 40% dintre vizitatori sunt străini, în special din Europa de Nord şi Statele Unite, însă în ultimii ani a început să crească şi numărul turiştilor din Europa Centrală şi de Est, chiar şi din România. “Zona Sardiniei este foarte atractivă, dar transportul rămâne totuşi o problemă. Turismul în insulă depinde foarte mult de companiile aeriene”, mai spune antreprenoarea.

În 2018, peste 3,6 milioane de turişti au vizitat Sardinia, din care 1,8 milioane sunt straini, iar 10.000 sunt români, potrivit datelor agenţiei online FlyGo. În topuldestinatiilor turistice preferate de cei care viziteaza Sardinia se numără: Olbia (30% ), Cagliari (20%), Alghero (15% ). Insula este susţinută în speicial de afacerile de familie, fie ele din zona turismului, agriculturii, sau a agroturismului, cum este Sa Mandra. Chiar dacă cele mai multe joburi sunt sezoniere, găsirea angajaţilor nu este o problema susţin antreprenorii din zonă, în speicial pentru că sezonul turistic în Sardinia se întinde pe o perioade de circa şase luni, dar tot mai multe afaceri, precum cele din agroturism rămân deschise turiştilor pe tot parcursul anului.

Thumbnail
Fiica celor doi fondatori ai afacerii şi managera business-ului

“La turiştii străin ajungem prin online, în special prin reţelele de socializare, Facebook, Instagram, dar şi cu ajutorul celor care vin aici si îşi povestesc experienţa în online”, explică antreprenoarea.

Veniturile din turism şi agricultură ajung la circa 1 milion de euro, pe an, dar pentru că simt că modelul de business se îndepărtează de ceea ce şi-ar dori, proprietarii Sa Mandra vor să încetinească creşterea afacerii. “Am crescut foarte mult şi vrem să ne întoarcem puţin, pentru că nu vrem să ne transformăm într-o fabrică. Noi vrem să ne concentrăm pe experienţele umane, vrem să ne cunoaştem turiştii, vrem să rămână o afacere de familie. Cu cât vom fi mai mari cu atât vom pierde controlul asupra lucrurilor. Ne dorim ca fiecare membru al familiei să aibă contact direct cu oricine ne vizitează”, a mai spus antreprenoarea.

Thumbnail

sursa foto: aziendasamandra.it

Parallax

Vizualizari
1226
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings