Cursa achizițiilor de startup-uri din industria inteligenței artificiale: De ce se întâmplă și lecțiile pentru antreprenori - Afaceri - StartupCafe.ro
Adi Iacob

Cursa achizițiilor de startup-uri din industria inteligenței artificiale: De ce se întâmplă și lecțiile pentru antreprenori

Thumbnail

Industria inteligenței artificiale este într-o continuă creștere și a luat amploare mai mult ca niciodată, odată cu apariția lui Sophie, primul robot din lume care a primit cetățenie.

Companiile generează acum cantități imense de date și au nevoie de o modalitate rapidă și precisă de a analiza datele.

Inteligența artificială (AI), este cea mai recentă nișă de tehnologie care a intrat în cursele de achiziții. Mai mult de 250 de startup-uri care folosesc algoritmi AI au fost achiziționate începând cu 2012, din care 37 au avut loc în primul trimestru al anului 2017, scrie Entrepreneur.com.

Există numeroase motive pentru care inteligența artificială este în momentele sale cele mai bune pentru activitatea de achiziție.

Factorii care au condus creșterea AI

Există multe motive pentru care AI crește și se manifestă în mai multe industrii, nișe și aplicații. Explozia cantității de date importante și interesul pentru aceasta au creat nevoia de soluții tehnologice pentru a controla, organiza și analiza toate aceste informații.

AI contribuie, de asemenea, la asigurarea unei experiențe îmbunătățite a clienților, oferind în același timp o putere de procesare ieftină și o adoptare sporită a dispozitivelor inteligente.

Concurenții din cursa AI

Companiile din spatele acestor achiziții AI sunt giganții tehnologici care doresc să își consolideze poziția de lider în domeniul inteligenței artificiale. 

Google este cel mai activ achizitor, cu 12 achiziții din anul 2012. Pe locul doi se află Apple, cu opt achiziții. Următoarele companii de pe listă sunt Intel, Microsoft și Facebook. Intel a achiziționat trei companii în 2016, inclusiv Itseez, Nervana Systems și Movidius. Recent, Facebook a achiziționat Masquerade Technologies și Eye of Zurich. Microsoft a fost de asemenea ocupată, achiziționând Genee și Maluuba. Compania mamă a Google — Alphabet, a încheiat șase achiziții începând cu 2014.

Și alte companii din industria tehnologiei sunt prezente pe listă, printre care Amazon, care a cumpărat Graphiq, Harvest.ai, Angel.ai și Orbeus. BOX a achiziționat Wagon Analytics și Greply în timp ce Dropbox a achiziționat Clementine Labs și Predictive Edge Technologies. IBM a achiziționat recent Expert Personal Shopper, AlchemyAPI, Cognea și Vivisimo.

În cele din urmă, chiar și companiile non-tech intră în competiția AI. Compania Ford Motor a investit 1 miliard de dolari în startup-ul Argo AI în 2017. 

Companiile AI de pe radarul achizițiilor

Numeroase companii AI sunt pe lista de posibile achiziții de către giganții din industria tehnologiei și branduri importante. Iată câțiva dintre acești candidați:

  • Clarifai. Startup-ul este specializat în recunoașterea imaginilor și a videoclipurilor. Sistemul său etichetează automat toate imaginile și videoclipurile, astfel încât să puteți organiza rapid, gestiona și căuta prin conținut. Utilizatorul poate învăța platforma să recunoască noi concepte doar cu câteva exemple de date. Apoi poate crea un model personalizat pentru cazuri unice.Google și Nvidia sunt investitori notabili. Clienții Clarifai includ Buzzfeed și Unilever.
  • Textio este o platformă pentru crearea de liste de locuri de muncă. Tehnologia analizează peste 10 milioane de posturi în fiecare lună și rezultatele angajărilor din aceste posturi. Soluția sa AI s-a dovedit a fi valoroasă pentru clienți precum Cisco și Johnson & Johnson, pe măsură ce o utilizează pentru a recruta talente mai bune. Textio a strâns 20 de milioane de dolari în finanțarea condusă de partenerii Scale Venture și investitorii existenți, cum ar fi Bloomberg Beta, Cowboy Ventures, Emergence Capital și Upside Partnership. Acest nivel de finanțare ilustrează valoarea pe care compania o are pentru alții interesați să o utilizeze pentru mai multe aplicații.
  • X.ai are un asistent virtual, "Amy", care ajută antreprenorii cu programarea întâlnirilor. Tot ce trebuie să faceți este să inserați “Amy” în e-mail și tehnologia va programa singură. Folosind învățarea mașinilor și procesarea limbajului natural, Amy planifică cel mai bun timp și locație pentru întâlniri, pe baza preferințelor și a programului. De asemenea, oferă o modalitate de a aduce structură unei cantități semnificative de date neorganizate.
  • Motion.ai este o platformă de construire a unui chatbot care se bazează pe procesarea limbajului natural pentru a aduce la viață boții. Companiile precum SONY, Wix.com, KIA și T-Mobile utilizează deja acest chatbot. Beneficiile includ integrarea cu Messenger, SMS, Slack și e-mail. Compania are soluții și pentru afacerile mici. De asemenea, oferă o echipă care lucrează cu resursele interne ale companiei pentru a-și îmbunătăți lista de caracteristici.

Specialiștii anticipează că numărul achizițiilor va exploda.

În 2018 va fi un moment interesant pentru inteligența artificială, prelucrarea limbajului natural și tehnologiile din jurul lor. Vor apărea noi aplicații, instrumente și platforme, în timp ce altele se vor integra și asimila în alte organizații pentru a satisface nevoile acestor companii.

Lecții pentru antreprenori

Startup-urile AI se vor bucura de multe oportunități în timp ce afacerile și consumatorii își dau seama de valoarea pe care o oferă. Și chiar și pentru companiile care nu sunt în mediul AI, acest boom în achiziții oferă câteva lecții de ținut minte:

  • Întotdeauna să fii conștient de ceea ce se întâmplă în industria în care activezi și de cei afectați de aceasta. Asta înseamnă că acorzi atenție tendințelor și schimbărilor în preferințe, astfel încât să poți fi pregătit să faci schimbări pentru a menține valoarea pe care o adaugi companiilor care ar putea lua în considerare posibilitatea de a achiziționa afacerea ta.
  • În al doilea rând, un startup trebuie să aibă întotdeauna o strategie de exit. Achizițiile sunt una dintre cele mai atractive astfel de strategii. În funcție de situație, este posibil să păstrați o parte din companie și o poziție de lider.
  • În al treilea rând, trebuie să știi ce îți dorești, dacă te apropii de o companie interesată de achiziționarea afacerii tale. Caută consultanță de la echipa juridică și de la alți consilieri de afaceri care au participat la achiziții, astfel încât să vă ajute să vă formați negocierea și tranzacția.

 

Sursa: Entrepreneur

Parerea ta despre articol
Vizualizari
693
Conţinut
Adauga comentariu