Raluca Abrihan

De ce cumpără firmele alte firme. Mulţi angajații-cheie pleacă din compania achiziţionată

Thumbnail

Majoritatea companiilor (61%) care au realizat achiziții în ultimii trei ani spun că tranzacțiile au adus acționarilor valoarea preconizată în raport cu prețul plătit, în condițiile în care 92% dintre cumpărători afirmă că au avut un plan în acest sens, arată un sondaj realizat de PwC.

”Companiile au culturi diferite și în cazul proceselor de M&A ar trebui să investească resurse pentru a asigura integrarea cu succes a societăților achiziționate astfel încât să creeze o valoare semnificativă. Acordarea unei atenții sporite pentru păstrarea oamenilor cheie și a talentelor în companie trebuie să fie o prioritate. Tranzacțiile care au avut cel mai mare succes au fost realizate de cumpărătorii care au cea mai bună pregătire pre-tranzacție, care investesc în integrare și care acordă importanță oamenilor și culturii organizaționale. De aceea nu este surprinzător faptul că peste 80% dintre respondenți spun că trebuie să își îmbunătățească strategia de creare a valorii și să aibă un plan bine pus la punct în procesul de analiză diagnostic (due diligence)”, a declarat George Ureche, Director PwC România, liderul practicii M&A.

Principalele concluzii ale studiului

  • 98% dintre companiile care spun că achizițiile recente au creat valoare spun că au avut un plan si au urmat o strategie în acest sens. Dintre acestea, 21% dintre respondenți spun că achizițiile au generat o valoare semnificativă.

  • 86% au arătat că achizițiile au fost mai degrabă pentru extinderea portofoliului, decât oportuniste.

  • 66% cred că generarea valorii ar trebui să fie prioritară încă din prima zi după închiderea tranzacției.

  • 92% dintre organizațiile care au indicat crearea de valoare semnificativă din achiziții spun că au investit peste 6% din prețul tranzacției în integrare.

  • 92% cred că ar fi putut gestiona mai eficient comunicarea și gestionarea culturii organizaționale. 65% dintre companii arată că problemele culturale au împiedicat crearea valorii.

  • 82% dintre cei ale căror achiziții nu au generat valoare au pierdut mai mult de 10% dintre angajații-cheie post-tranzacție.

  • Doar 45% dintre cumpărători realizează valoarea tranzacției prin creșterea veniturilor.

În cadrul sondajului, PwC a intervievat 600 de directori din companii de energie, utilități, minerit și infrastructură, servicii financiare, farma, industrie, retail, tehnologie și telecomunicații, din cele două Americi, EMEA și Asia Pacific, care au făcut cel puțin o achiziție semnificativă în ultimele 36 de luni.

Parallax

Vizualizari
6171
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri