Denisa Crăciun

3 din 4 angajați români vor să le fie apreciată munca (studiu)

Thumbnail

3 din 4 angajați români au nevoie să fie apreciați pentru competență, să le fie recunoscute eforturile, munca și modul de gândire, este una dintre concluziile unui studiu EXEC-EDU, companie de training, care a analizat și tiparele de personalitate ale managerilor din România.

Astfel, 46,8% din angajații și managerii români pun preț pe logică și structură, sunt responsabili și organizați, având ca profil de personalitate dominant profilul de Gânditor (Thinker). 

România este țara europeană cu cel mai mic procent de oameni cu bază Empatic (Harmoniser), 19,5%, adică profilul de personalitate care pune preț pe relații și oameni și arată compasiune în interacțiunea cu ceilalți, conform raportului.

Potrivit statisticilor, în Franța, Elveția sau Țările de Jos, procentele arată cu totul altfel, profilul Empatic (Harmoniser) fiind pe prima sau a doua poziție, urmat apoi de Gânditor (Thinker).

„Ne place să recrutăm oameni cu bază Thinker și avem rata cea mai mare din toată Europa. Asta spun statisticile: ne plac oamenii logici, organizați, care pleacă la 11 noaptea de la birou (secvența de stres de nivel 2 a etajului de Thinker). Este foarte folositor pentru companii. Pe de altă parte, în nicio altă țară din Europa nu veți vedea atât de puțini empatici (Harmoniseri) în mediul de afaceri. Cu toate că este al treilea cel mai des întâlnit profil de personalitate din Europa, în România nu se pune mare preț pe a recruta manageri atenți la oameni, orientați către relații. Asta trebuie să ne pună pe gânduri, în condițiile actuale de pandemie, cu migrări tot mai frecvente ale angajaților”, spune Paul Olteanu, trainer și coach Process Communication Model (PCM), EXEC-EDU.

„Românii, prin educația primită în școală, nu au reflexul natural de a arăta apreciere, ci, din contră, atunci când e nevoie să își exprime părerea despre munca cuiva, sunt tentați să îi transmită celuilalt doar ce putea să facă mai bine, ceea ce înseamnă de fapt invalidarea competenței sale. La noi în mediul de business, dacă vrei să motivezi 3 din 4 colegi, trebuie să le oferi apreciere pentru compentență. Înseamnă să le spui lucruri de bine despre munca sau gândirea și efortul lor. Dacă vrei să motivezi 9 din 10 colegi, trebuie să le oferi și atenție personală. Iar în România, conform acestui studiu, nu există un motiv de demisie mai puternic decât sentimentul că munca ta nu contează. PCM-ul te ajută să îți dai seama de ce au nevoie cei din jurul tău ca să aibă bateriile încărcate”, spune Paul Olteanu.

De cealaltă parte, Andreea Rotaru, trainer și coach certificat PCM, EXEC-EDU, spune că „este vital să ne cunoaștem profilul pentru a ști ce ne motivează. Să nu ne trezim apoi în joburi unde ne simțim mizerabil”.

Aceasta a mai spus că „este vital să ne încărcăm bateriile mai întâi nouă și apoi altora”, iar „dacă vedem că oamenii din jurul nostru sunt stresați sau cu bateriile descărcate, atunci este imposibil pentru ei să ofere apreciere”.

Studiul a analizat în perioada 2016 – 2019 5.135 de profile de manageri și persoane cu roluri cheie în organizațiile din România. 

Notă: Profilul empatic și gânditor sunt două din cele 6 tipuri de personalitate ale modelului PCM.

Metodologia PCM sau Process Communication Model a fost creată de dr. Taibi Kahler. 

PCM a fost folosit de NASA, între 1978 și 1996, pentru selecția și pregătirea astronauților, iar din 1981 a fost dezvoltat ca model comercial de selecție și pregătire a angajaților, la cererea directorilor de companii.

Parallax

Vizualizari
1268
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri