Amanare importanta pentru firmele din apartament: Guvernul a prelungit cu doua luni termenul pentru depunerea declaratiei privind destinatia cladirii

de Ovidiu Popica 23 martie 2016
Guvernul a prelungit pana la 31 mai 2016 termenul pana la care proprietarii trebuie sa declare daca folosesc cladirea atat ca locuinta cat si ca sediu de firma. Potrivit biroului de presa, anuntul a fost facut azi la briefingul purtatorului de cuvant iar actul prin care se prelungeste termenul - o ordonanta de urgenta - a fost anuntat oficial printr-un comunicat publicat pe pagina oficiala a Guvernului Romaniei.

Potrivit Codului Fiscal, proprietarii de cladiri trebuiau sa depuna aceasta declaratie pana la 31 martie 2016, termen ce expira peste cateva zile. Un ultim set de modificari la Normele de aplicare a fost publicat in Monitorul Oficial abia luni ceea ce insemna ca proprietarilor le ramasese la dispozitie un termen foarte scurt.

Noul termen pentru depunerea declaratiei - 31 mai 2016

Pe langa prelungirea termenului pentru depunerea declaratiei, guvernul a decis alte doua prelungiri pentru:
  • termenul de plata a impozitului pe teren si pe mijloace de transport - 30 iunie 2016
  • termenul pentru obtinerea reducerii de pana la10% pentru plata anticipata a impozitelor/taxelor pentru tot anul - 30 iunie 2016 
Prelungirea tuturor acestor termene va fi facuta printr-o ordonanta de urgenta care va intra in vigoare dupa ce va fi publicata in Monitorul Oficial.

Referinta oficiala:
Comunicat de presa - Guvernul a prelungit unele termene pentru plata impozitelor locale si pentru depunerea unor declaratii

In sprijinul contribuabililor, Ministerul de finante a publicat pe pagina de Facebook, la scurta vreme dupa anuntul oficial al Guvernului, un infografic "Cum platim impozitul pe cladire"



In privinta declaratiei privind destinatia cladirii, Ordonanta de guvern modifica o prevedere (art. 495 lit. a) din Dispozitiile tranzitorii la Legea 227/2015 privind Codul Fiscal.

ART. 495 - Dispozitii tranzitorii (n.r. - forma in vigoare acum, cu termenul neprelungit)

In vederea stabilirii impozitelor si taxelor locale pentru anul fiscal 2016, se stabilesc urmatoarele reguli:
a) persoanele fizice care la data de 31 decembrie 2015 au in proprietate cladiri nerezidentiale sau cladiri cu destinatie mixta au obligatia sa depuna declaratii pana la data de 31 martie 2016 inclusiv, conform modelului aprobat prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice, in termen de 60 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a prezentului cod;

Citeste si
Firma in apartament: S-au publicat oficial modificarile la normele care arata cum se calculeaza impozitul pe cladire



43883 vizualizari
adauga comentariu 12 comentarii
Legea este buna, insa termenul a fost unul in bataie de joc !! Au pus presiune pe toti in speranta ca vor fi mai constiinciosi romanii ... hua si la gara !
contribuabil [anonim]
De ce e buna legea? Cat de nedezvoltat mintal sa fii sa dai o asemenea lege si cat de nedezvoltat mintal sa fii sa o apreciezi?
Ce impact are la bugetul local? Nimic, numai bataia de joc vis-a-vis de sute de mii de oameni (majoritatea prosti!) care accepta precum oile toate tampeniile unor impostori gen ponta!
schroedinger [utilizator]
http://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/guvernul-a-prelungit-unele-termene-pentru-plata-impozitelor-locale-i-pentru-depunerea-unor-declaratii
John [anonim]
Situatia proprie:
- sediul social in casa delimitat prin contractul de comodat la o suprafata de 12mp
- nu inregistrez cheltuielile curente pe firma.
Si trebuie sa platesc impozit pe aia 12 mp ca si cladire nerezidentiala.
De ce se face discriminarea asta fata de aia care nu au suprafata delimitata in contractul de comodat? Le-am zis celor de la impozite ca nu e trecuta suprafata de 12mp in cadastru si sa-mi ia impozitul ca fiind cladire rezidentiala si nu au acceptat...
Si puteau sa faca totul clar de la inceput...
anonim [anonim]
Dupa ultimele modificari si clarificari (vezi HG 159/2016) , " situatia" dumneavoastra se incadreaza la plata impozitului pentru cladiri REZIDENTIALE. Deci impozit "normal". (vezi si punctu 2 din "poza" prezentata in articol). ... Acest lucru este clarificat abia de ieri (22.03.2016) dupa aparitia HG 159. Inainte de aceasta HG, pt. cei 12 mp. va incadrati perfect la impozit pt. cladiri "nerezidentiale".
Filip M. [anonim]
Sunteti amabil sa ne indicati paragraful care clarifica aceasta situatie? Din ceea ce am citit se intelege ca daca desfasori activitate la sediul social "IAR" suprafetele sunt delimitate (la mine in contractul de comodat apare "camera 1", care o fi aceea...), impozitarea se face diferentiat pt cele doua suprafete.
Doina [anonim]
Pentru clădirile de tip mixt, rezidențial si nerezidențial, a apărut o prevedere extrem de stânjenitoare pentru proprietari, care presupune nervi, timp si bani bani cheltuiți, si nu putini, mii de lei, pentru întocmirea Raportului de evaluare, de către evaluatori autorizați. Daca proprietarul nu mai desfășoară nici o activitate in spațiul nerezidențial mixt si nu decontează nici un fel de cheltuieli cu utilitățile, de ce mai trebuie obligatoriu un raport de evaluare a spațiului?
Cojocaru [anonim]
Citez din Hotărârea nr. 159/2016:
c) nu se depun documentele prevăzute la lit. b) (adica raportul de evaluare- n.r.) în cazul clădirilor cu destinaţie mixtă:
(i) dacă la adresa clădirii nu se desfăşoară nicio activitate economică;
(ii) dacă la adresa clădirii se desfăşoară activitate economică, suprafeţele folosite în scop rezidenţial şi cele folosite în scop nerezidenţial nu pot fi evidenţiate distinct şi cheltuielile cu utilităţile nu sunt înregistrate în sarcina persoanei care desfăşoară activitatea economică;
eu [anonim]
La apartamentul proprietate( clădire rezidențiala) am construit in mod legal, in anul 2007, proces verbal de receptie 2009, o extindere de 51,5 mp, destinata unui cabinet medical( clădire nerezidentiala), proprietar persoana fizica(proprietarul apartamentului). Întrebarea este : poate fi considerat, in acest caz, apartamentul si extinderea, construită delimitat si destinată activității cabinetului, clădire de tip mixt? In acest caz este obligatoriu un raport de evaluare, in condițiile in care nu se decontează nici un fel de cheltuieli cu utilitățile? Apartamentul si extinderea sunt intr-un corp comun de clădire.
Cojocaru [anonim]
Conform OUG 44/2015, cei cu ramasite la 30 sept. 2015 beneficiaza de reduceri importante ale majorarilor daca achita integral datoriile curente pana la 31 martie 2016. Acum se pot achita datoriile curente pana la 30 iunie 2016 si beneficiem in continuare de reducerile la majorari, conf. OUG 44/2015?
ioan todoran [anonim]
de ce trebuie sa platesc impozit statului? de ce nu spune ce face cu banii mei? de ce ma obliga sa platesc ce nu am nevoie de ce bugetarii care traiesc din banii mei castiga mai mult ca mine ? de ce stau la coade sa platesc un impozit si ma plimba de la un ghiseu la altul? ar mai fii multe dar stiu ca nu are rost .
nik [anonim]
Persoanele fizice au construit respectivele locuinte/spatii comerciale cu bani neti, din buzunar, impozitati deja, fara sa scada TVA si amortisment lunar pe firma !!!

Chiar nu observa nimeni lucrul acesta ?

In toata tara ar trebui sa fie la fel acelasi procent. De exemplu doua localitati una pune impozit 0,2% alta 1,3%, NU ESTE CORECT CA UNUL SA PLATEASCA DE 7 ORI MAI MULT sau cu 700% mai mult.

Guvernanti prosti, chiar tampiti as putea spune.

Grup pe FACEBOOK a aparut deja. Sa ii F____M .... !
Costi [anonim]