A.M.

BRAT: 70% din populatia oraselor si 44% din cea a satelor din Romania utilizeaza internetul

Imagine principala
BRAT: 70% din populatia oraselor si 44% din cea a satelor din Romania utilizeaza internetul

Internetul va ajuta la diversificarea și imbogațirea canalelor media tradiționale sau le va limita puterea, este una dintre constatarile celui mai recent studiu SNA Focus al Biroului Roman de Audit al Tirajelor, ce urmareste sa analizeze audienta canalelor media, datele demografice si comportamentul utilizatorilor serviciilor media.



In ceea ce priveste consumul de internet, in prezent, la nivel national sunt 8,8 milioane de utilizatori dintre care 6,5 milioane utilizeaza internetul zilnic. 70% dintre oraseni si 44% din populatia din mediul rural utilizeaza internetul. “Avand in vedere ritmul actual de crestere, putem estima ca in Romania, in umatorii 10 ani, 90% din populatia oraselor si 70% din populatia satelor va avea acces la aceasta utilitate”, se precizeaza in comunicatul BRAT.



“in mediul urban, consumul zilnic de internet pentru segmentul de varsta 14-64 de ani a crescut de peste 7 ori din 2002 pana in prezent, de la 8% la 56%. Acelasi procent, 56%, reprezinta procentul persoanelor ce locuiesc in gospodarii din mediul rural care au acces la Internet. Din acest punct de vedere, Internetul reprezinta a doua utilitate, dupa electricitate, la care locuitorii din rural au acces si pe care si-o permit.”



Legat de modul de utilizare, studiul arata ca 75% dintre utilizatori folosesc internetul pentru accesarea e-mailului, 63% pentru accesarea unor site-uri de servicii, 84% pentru cautare de informații, iar 20% - pentru jocuri de noroc si pariuri sportive.



Alte date relevante arata ca 30% din populatia din mediul urban face cumparaturi pe internet, iar raportat la grupe de varsta, numarul tinerilor intre 14 si 24 ani care cumpara online se ridica la 47%. Totodata, 26% dintre utilizatorii de internet cu varste intre 25 si 34 ani realizeaza operatiuni bancare folosind serviciile de internet banking.



De remarcat si faptul ca, potrivit studiului BRAT, 56% dintre persoanele sub 45 ani cauta mai intai informatii despre servicii si produse pe internet si abia apoi iau o decizie de cumparare.



Mai multe informatii sunt disponibile pe site-ul BRAT.

Parallax

Vizualizari
27
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri