Claudiu Zamfir

DOCUMENT Romanii pe internet: Mai mult pe telefon, dar si pe desktop. Toleranti la reclame

DOCUMENT Romanii pe internet: Mai mult pe telefon, dar si pe desktop. Toleranti la reclame
​Romanii care folosesc internetul se conecteaza cel mai mult de pe telefonul mobil, dar nu neglijeaza nici clasicul calculator desktop si sunt toleranti cu reclama online, comparativ cu ceilalti utilizatori din Uniunea Europeana. Aceasta rezulta din datele publicate marti de Biroul european de statistica Eurostat.

Noile informatii statistice, care se refera la utilizatorii de internet cu varste intre 16 si 74 de ani din toata Uniunea Europeana, ofera micilor afaceri din Romania o imagine asupra utilizarii internetului de catre potentialii consumatori romani de bunuri si servicii, astfel incat antreprenorii sa-si poata directiona si calibra mai bine reclama si promovarea pe internet, precum si site-urile de firma, adaptate pentru mobile, desktopuri sau tablete.




Principalele dispozitive folosite de internauti (Eurostat) - clic pentru a extinde




In randul internautilor romani, telefonul mobil este cel mai folosit pentru a intra pe net (70%), insa nici batranul desktop nu este neglijat (68%), conform statisticii prezentate de Eurostat. 37% intra de pe laptopuri si netbookuri, iar 26% de pe tablete.

Tendinta utilizatorilor romani de a vira catre mobile in detrimentul desktopului este in linie cu ceea ce se intampla in Uniunea Europeana, dar in cazul Romaniei este mai putin pregnanta.

In ansamblul UE, 79% dintre internauti au adoptat smartphone-ul, in timp ce de pe desktop mai intra pe net doar 54% dintre utilizatorii de internet din blocul comunitar. 64% dintre europeni intra de pe laptopuri si netbokuri, iar 44% de pe tablete.






Rata de utilizare a telefonului mobil pentru accesarea internetului, in UE (Eurostat) - clic pentru a extinde


Datele confirma ca antreprenorii romani ar trebui sa puna puternic accent pe site-urile si reclamele adaptate la smartphone, dar nu trebuie sa neglijeze inca nici formatul desktop. Alaturi de Ungaria si Luxemburg, Romania are cea mai mare rata de utilizare a desktopului in randul utiliatorilor de internet din UE.


Conform datelor Eurostat, utilizatorii romani de internet par cei mai toleranti la publicitatea si marketingul online.

Doar 15% dintre romanii care au folosit internetul in ultimele 12 luni au refuzat ca firmele sa le foloseasca informatiile personale pentru reclama, 7% au restrictionat accesul la localizarea lor geografica si 15% limitat accesul la profilul sau continutul de pe retelele sociale.

Spre comparatie, in ansamblul UE, 46% dintre internauti au refuzat ca site-urile (firmele) sa le foloseasca informatiile personale pentru reclame.

De asemenea, 31% dintre europeni au restrictionat accesul la geolocalizarea lor, in conditiile in care aceasta este cel mai folosit criteriu de tintire a reclamei pe net.

Totodata, 40% dintre europeni au limitat accesul la continutul lor pe social media.

In schimb, internautii romani par mai reticenti in a furniza informatii personale. 31% dintre utilizatorii romani de net au oferit informatii personale pe site-uri, dar numai 24% au citit declaratiile de politica de confidentialitate de pe site-uri.

Spre comparatie, 71% dintre utilizatorii de internet din totalul UE au oferit informatii personale pe net, iar 37% au citit declaratiile de politica de confidentialitate.




Principaele actiuni ale internautilor in gestionarea informatiilor personale (Eurostat)- clic pentru a extinde




In ansamblu, populatia Romaniei are o rata de utilizare a internetului relativ scazuta: 55,76%, potrivit datelor Organizatiei Natiunilor Unite (ONU) pe anul 2015. Romania ocupa locul 79 la rata de utilizare a netului. Bulgaria sta ceva mai bine ca noi aici - locul 77 (56,66%), iar Ungaria si mai sus - locul 46 (72,83%).

La capatul celalat al "firului", antreprenorii si firmele din Romania fructifica cel mai putin internetul pentru promovare si reclama, comparativ cu cei din restul tarilor UE, dupa cum a aratat o analiza Eurostat anterioara, prezentata de StartupCafe.ro . 

Descarca de AICI buletinul Eurostat privind utilizarea internetului
Conţinut
Adauga comentariu