Luminita Pirvu

Revolutia social media - pana in 2020 publicitatea pe platformele de socializare o va depasi pe cea din presa scrisa

Revolutia social media - pana in 2020 publicitatea pe platformele de socializare o va depasi pe cea din presa scrisa
Expansiunea rapida a platformelor de socializare pe dispozitivele mobile precum si conectarea rapida la internet prin tehnologii sofisticate a declansat o schimbare uriasa in modul in care multi oameni se informeaza. Companiile isi indreapta tot mai mult atentia si banii catre social media, pe platforme precum Facebook si Snapchat care se dovedesc mai eficiente decat clasicele formate bannere.

Cheltuielile de publicitate la nivel mondial pe social media vor reprezenta 20 la suta din totalul de publicitate pe internet in 2019, atingand suma de 50 miliarde dolari si se asteapta sa depaseasca detasat publicitatea din presa scrisa pana in 2020, potrivit un studiu efectuat de Agentia de publicitate Zenith Optimedia si citat de Reuters.

"Social media si video online sunt intr-o continua crestere la nivel mondial in cheltuielile de anunturi, in ciuda amenintarilor politice pentru economie", a declarat Jonathan Barnard, sef de prognoza la Zenith.

In ultimii ani, industria media a fost afectata de schimbarea rapida in ceea ce priveste  tendintele in publicitate, firmele si-au redirectionat bugetele de publicitate alocate surselor traditionale, cum ar fi ziarele, pe website-uri si aplicatii mobile. Piata publicitatii a fost stabila incepand cu anul 2010, cu toate ca dezvoltarea a scazut in Orientul Mijlociu si Africa de Nord. Este insa de asteptat sa continue sa creasca puternic in China, si o mare parte din Asia, se arata in raportul citat.

Companiile isi indreapta tot mai mult atentia si banii catre social media pe platforme precum Facebook si Snapchat care se dovedesc mai eficiente decat clasicele formate banner. Raportul Zenith estimeaza ca cheltuielile de publicitate la nivel mondial vor creste cu 4,4 % in 2017, aceeasi rata ca si in 2016, ceea ce este o performanta puternica avand in vedere ca in 2016 au avut loc evenimente precum Jocurile Olimpice, referendumul din Marea Britanie UE si alegerile prezidentiale din SUA.

Publicitate video online este, de asemenea, in crestere si s-a stabilit la o valoare totala de 35,4 miliarde de dolari in intreaga lume in 2019, mai mult decat publicitatea radio, dar in urma publicitatii la televizor.
Conţinut
Adauga comentariu