Marius Vasilescu

Cum pot profita afacerile romanesti de pe urma Pokemon Go

Imagine principala
Cum pot profita afacerile romanesti de pe urma Pokemon Go
Efectul Pokemon Go se face resimtit si in Romania dupa ce jocul produs
de Niantic si Nintendo a creat o adevarata isterie la nivel mondial. Un
asemenea succes nu putea fi neglijat de tot felul de afaceri, din
diferite domenii, care s-au grabit sa profite cum stiu mai bine de pe
urma jocului.


Patronii de restaurante si cafenele, cei mai castigati

Periodic, jucatorii trebuie sa treaca pe la un PokeStop pentru a se aproviziona cu cele necesare pentru vanatoarea de pokemoni. Din start, restaurantele sau cafenelele care au o asemenea oprire prin preajma atrag mai multa atentie.

Insa mai interesanta este posibilitatea jucatorilor de a ademeni (lure) timp de 30 de minute toti pokemonii in acea zona. Astfel, daca un jucator foloseste aceasta optiune, pe langa pokemoni, in acea zona vor aparea si multi alti jucatori in cautare de pokemoni. Iar jucatorii care asteapta timp de 30 de minute pot fi foarte rapid transformati in clienti. Pe plan local, Beraria H, ING si McDonald`s au profitat deja de aceasta oportunitate.

Primul startup bazat pe Pokemon Go vine din Romania

Pokemondo este primul startup din Europa care se bazeaza pe succesul jocului. Site-ul este dezvoltat la Cluj de Lorand R. Minyo si se bazeaza pe functia explicata mai sus. Face legatura intre patronii de localuri cu PokeStops si jucatorii care pot activa functia lure pentru ademenirea pokemonilor si implicit altor jucatori, potentiali clienti.

Patronul localului posteaza prin intermediul platformei un anunt si primul jucator care ofera dovada ca a activat aceasta functie poate primi reduceri, gratuitati sau chiar bani. Pokemondo spune ca vanzarile localurilor cresc cu cel putin 20% in aceasta perioada.

Gym-uri sponsorizate

Gym-urile sunt locurile in care jucatorii de Pokemon Go se intalnesc pentru a-si masura fortele cu alti jucatori. Ca si in cazul PokeStop, un astfel de punct atrage periodic jucatorii din preajma. Producatorii jocului au anuntat ca in curand vor aparea si gym-uri sponsorizate. Astfel, brandurile vor putea plati pentru a avea un gym sponsorizat in apropriere. Se zvoneste ca McDonald`s negociaza cu Niantic pentru 3000 de jocuri pe teritoriul Japoniei.

Oportunitati si pentru micii antreprenori

In America, antreprenorii oportunisti sᅡau grabit deja sa ofere servicii pentru jucatorii de Pokemon Go. Asa au aparut soferii de Uber sau cei de taxi care ofera curse pentru jucatori, ghizi care iti pot spune unde sa gasesti pokemonii rari sau alti jucatori care se ofera sa se plimbe in locul tau, pentru a avansa mai rapid la un nou nivel.

Fara indoiala, Pokemon Go a ajuns un joc controversat. Sunt multi cei care cred ca interesul pentru joc va scadea rapid, insa Pokemon Go este doar apelul de trezire. Printre jocurile care combinate cu realitatea augmentata ar putea genera acelasi efect se afla Mario, Dragon Ball, Harry Potter sau poate chiar Urzeala Tronurilor.

Probabil ca vor fi multi alti producatori care vor incerca sa copieze succesul Pokemon Go, iar cand urmatorul joc de acest gen se va lansa, afacerile ar trebui sa fie deja acomodate cu acest gen de promovare.

Marius Vasilescu este autor invitat la StartupCafe.ro si realizeaza
in fiecare luni dimineata rubrica #Newspresso, o recenzie cu stiri
despre afaceri din tehnologie. Marius a terminat Facultatea de
Electronica si Telecomunicatii si lucreaza in domeniul telecom. Este
pasionat de gadgeturi, ceasuri elvetiene si startup-uri din domeniul
digital, subiecte pe care le abordeaza si pe revoblog.
Parallax

Vizualizari
27
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri