Ovidiu Popica

Ce este un tur virtual. Cum inviti clientii sa-ti viziteze afacerea, de la distanta

Imagine principala
VIDEO:Ce este un tur virtual. Cum inviti clientii sa-ti viziteze afacerea, de la distanta
Afacerile care includ un tur virtual al locatiei in strategia de promovoare online au sanse mai mari sa interactioneze cu clientii iar daca turul virtual este inclus in profilul companiei de pe Google vizibilitatea creste in cazul cautarilor prin Google.

Turul virtual este alcatuit dintr-o serie de imagini de buna calitate, imbinate in asa fel incat clientul poate vizita interiorul din fata computerului trecand dintr-o incapere in alta sau vizitand exteriorul pas cu pas.

Un exemplu de plimbare virtuala este Google Street View cu ajutorul caruia utilizatorul se poate deplasa pe o strada, poate vedea imagini din imprejurimi si poate patrunde chiar in interiorul unei locatii, daca este vorba de un muzeu sau o galerie de arta, de exemplu.

Pozitionarea afacerii pe harta Google ar trebui sa fie unul dintre elementele obligatorii ale prezentei online pentru o afacere, alaturi de website, pagini in retelele sociale si, atunci cand e cazul promovare platita. 

Google a reformat, in ultimul an, interfata de administrare pentru serviciul ”Compania mea pe Google” prin care companiile se pot pozitiona pe Google Maps cu una sau mai multe locatii. Dupa ce isi confirma locatia la adresa oficiala, compania poate adauga alaturi de sigla, logo, imagine reprezentativa, si un intreg set de informatii utile precum, orarul de functionare, domeniul principal de activitate, domenii secundare sau imagini cu exteriorul, interiorul, echipa ori alte imagini relevante pentru afacere.

Pe langa toate acestea, compania isi poate adauga un tur virtual cu interiorul locatiei: un fishier specializat, format dintr-o serie de imagini de buna calitate care permite utilizatorilor - sau potentialilor clienti - sa vada, din fata calculatorului, cum arata incaperile. Exista deja locatii - cum sunt muzeele ori galeriile de arta sau chiar unele institutii publice, cum e Banca Nationala a Romaniei - unde utilizatorii pot vedea interioarele, pana la nivel de detaliu, cu ajutorul turului virtual.

In Romania, sunt doua agentii si sase fotografi individuali care detin certificarea Google Street View Trusted Photographer. StartupCafe.ro a filmat recent la 360Hub, in Bucuresti, unde Alexandru Alexe, project manager 360 Design si Alexandru Jitariu, Google Street View Trusted Photographer au explicat cum poate fi utilizat un tur virtual pentru promovarea afacerii.



StartupCafe.ro: Ce este turul virtual si cum poate fi accesat?

Alexandru Alexe: Turul virtual poate fi utilizat de catre orice afacere, pentru a-si prezenta cat mai bine locatia, prin intermediul Google. Practic, turul virtual se va integra in partea dreapta a motorului de cautare, intr-o sectiune numita Google Knowledge Graph iar clientul, sau potentialul client, are posibilitatea sa interactioneze cu acea locatie.

Am vorbit despre sectiunea din partea dreapta numita Google Khowlwdge Graph care - pe langa butonul ce duce catre vizualizarea turului virtual -, contine informatii si despre site-ul companiei, adresa exacta, orar de functionare, cuvinte cheie, domeniul de activitate al companiei si multe alte informatii care sunt foarte necesare pentru a fi adaugate de catre orice business, in cautarile Google.

StartupCafe.ro: Ce tip de afaceri se pot folosi de turul virtual?

Alexandru Jitariu: Orice afacere care doreste sa fie la curent cu noua metoda de promovare online - si anume, prin intermediul turului virtual Google Street View. Ca sa dau exemple, concret: restaurante, saloane de infrumusetare, SPA-uri sau centre expozitionale, etc. Orice locatie care este la curent si vrea sa-si promoveze afacerea interactiv.

Cum functioneaza si cum apare turul virtual in cautarea de pe Google (prezentare standard, preluata cu acordul agentiei)


Deschizi pagina browswer-ului pe care il folosesti de obicei cand navighezi pe net si vrei sa cauti ceva pe Google. Tot ce trebuie sa faci este sa introduci numele afacerii in cadranul de cautare din stanga sus iar in dreapta iti va aparea sectiunea Knowledge Graph cu detalii despre locatia cautata.

Dai click pe ”Vezi interiorul” sau ”See inside”/”See interior” iar turul virtual poate incepe. Clientul pote face orice: se poate misca in voie, poate da zoom, poate intra dintr-o incapere in alta, poate vedea toate detaliile. Totul este simplu, interactiv, si rapid.

Google Virtual Tours este o experienta unica ce va permite clientilor tai sa isi dea seama de locatie, decor si de ambientul creat de tine. Turul este realizat cu imagini de calitate superioara; cu ajutorul turului virtual vei putea lasa o impresie foarte buna potentialilor clienti.

Turul virtual se poate folosi si pentru site-ul afacerii si este foarte usor de integrat in Facebook. Inovatia este ca turul virtual este reprezentat asa cum este pozitionata locatia afacerii pe harta Google. De exemplu, clientii pot explora interiorul chiar inainte sa viziteze fizic locatia. De ce ar trebui ca afacerea sa fie pe Google Maps? Google Maps este cea mai folosita unealta pentru determinarea localizarii unei afaceri.

Alexandru Jitariu: Turul virtual poate sa faca multe...de pilda, o vizibilitate buna dupa cautarea in Google Search a numelui locatiei. Automat, clientul poate vizita locatia fara sa se deplaseze fizic acolo daca,  sa spunem, aveti un hotel la Brasov sau in alta regiune georgrafica. Cum procedam, de exemplu in cazul unui hotel? Se fotografiaza locatia, restaurantul, toate sectiunile care apartin de unitatea hoteliera, se adauga o descriere amanuntita a tipurilor de camere, a receptiei...si ce mai ofera locatia respectiva.

Alexandru Alexe: Orice afacere va putea sa interactioneze direct cu potentialii clienti prin intermediul acestui tur virtual. In aceasta sectiune, numita Google Knowledge Graph, se vor putea prezenta pe langa turul virtual si orice alte informatii referitoare la afacere...Vorbim aici de integrarea acestui tur virtual atat in rezultatele Google Search cat si in Google Maps, in pagina Google+ creata special pentru afacere precum si in intreaga suita de servicii de vizibilitate oferite de Google. Mai mult, se pot oferi informatii referitoare la orientare, astfel incat noi putem plasa in interiorul turului virtual sageti, care pot sa ajute vizitatorul in orientare. Practic, vizitatorul poate face un tur ”mergand” prin locatia respectiva.

StartupCafe.ro: Cat dureaza realizarea unui tur virtual?

Alexandru Jitariu: Timpul de executie este proportional cu suprafata afacerii. Sa spunem ca o locatie minima dureaza pana la maxim 5 zile lucratoare, cu tot cu realizarea fotografiilor, procesarea lor si intergrarea lor pe serverele Google.

StartupCafe.ro: Ce inseamna o agentie acreditata pentru realizarea unui tur virtual?

Alexandru Alexe:
Pentru a deveni o agentie acreditata, am urmat niste pasi precisi, calitatea fotografiilor pe care noi le realizam, modul in care ele sunt create si rezultatul final trebuie sa fie determinat de anumite conditii stabilite de catre Google; acreditarea face sa avem posibilitatea ca, pentru orice companie prezenta in Google Maps, noi, ca si agentie, sa putem adauga turul virtual al acelei companii.

Alexandru Jitariu: Preturile sunt accesibile, in functie de fiecare tip de afacere si, cu cat business-ul este mai mare compania noastra poate sa optimizeze costurile, pentru ca noi consideram ca turul virtual este o unealta foarte importanta de promovare, mai ales in industria hoteliera.

Potrivit unui sondaj Google, tururile virtuale contribuie la dublarea interesului fata de o inregistrare clasica pe harta, a unei companii.
  • ”Cand cauta restaurante si hoteluri online, 62% dintre oameni folosesc Google”.
  • In cazul serviciilor de cazare, ”probabilitatea de a face o rezervare este de doua ori mai mare cand utilizatorului ii este prezentata o inregistrare cu tur virtual.
  • In special utilizatorii cu varsta intre 18 si 34 ani sunt cu 130% mai tentati sa faca o rezervare pe baza unui tur”.
  • ”Dintre participantii la sondaj, 67% doresc ca mai multe inregistrari de companii sa includa tururi virtuale. Din restul, 26% au fost indiferenti, iar 7% au declarat ca nu sunt necesare mai multe tururi virtuale”.

Nota despre sondaj:
  • S-a efectuat un studiu online asupra clientilor care cautasera un restaurant sau un hotel online in ultimele 30 de zile (indiferent de dispozitivul folosit).
  • Cercetarea cantitativa de piata a fost realizata in iulie 2015 de o firma de cercetare de piata independenta. Scopul studiului a fost sa evalueze impactul tururilor virtuale asupra cresterii interesului consumatorilor fata de companiile locale (in special in cazul rezervarii la un hotel sau la un restaurant).
  • S-a efectuat un studiu online asupra clientilor care cautasera un restaurant sau un hotel online in ultimele 30 de zile (indiferent de dispozitivul folosit).
  • Intre 21 iulie si 2 august 2015, s-au cules raspunsuri de la un esantion de 1201 persoane.
  • Au fost create versiuni diferite ale inregistrarii unei companii locale (una pentru un hotel, cealalta pentru un restaurant). Acestea includeau informatii de baza, fotografii si/sau un tur virtual (ambele versiuni au fost create folosind acelasi continut media).
  • Respondentilor li s-a cerut sa vizualizeze una dintre versiunile diferite pentru fiecare companie in parte (in ordine aleatorie). Fiecare respondent a vizualizat:
  • o inregistrare de hotel + o inregistrare de restaurant si
  • o inregistrare cu tur virtual + o inregistrare fara tur virtual.
Lista agentiilor si fotografilor cu certificare Google Street View
Lista muzeelor care au tur virtual
Parallax

Vizualizari
1108
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri