Redactia

Ce este email marketing-ul si cum te poate ajuta in afacerea ta. Reguli de baza pentru newslettere eficiente

Imagine principala
Ce este email marketing-ul si cum te poate ajuta in afacerea ta. Reguli de baza pentru newslettere eficiente
Campaniile de marketing prin e-mail se vor schimba, insa obiectivul ramane acelasi. Vrei sa compuni e-mailuri care sa atraga atentia si sa incurajeze actiunea. Ai nevoie doar de cateva sfaturi ca sa iti promovezi profesionist afacerea. "Atelierul Digital" iti arata cum cum sa realizezi subiecte atractive pentru emailurile trimise, sa scrii un continut concis, cu indemnuri puternice si cum sa incluzi linkuri utile pentru clienti.

Ai creat deja o baza de date cu informatii despre clientii tai si ai ales un serviciu de e-mail marketing. Esti gata sa demarezi prima campanie. Hai sa aflam cum sa atragi clientii cu linii de subiect convingatoare si cum sa le mentii atentia printr-un continut concis si relevant.

Sa zicem ca ai un magazin de produse pentru animale de companie. Ai colectat numele, e-mailurile si tipurile de animale ale clientilor potentiali, iar acum esti gata sa lansezi prima campanie. Intentionezi sa trimiti proprietarilor de caini si pisici oferta ta pentru cele mai bune tipuri de mancare naturala pentru animale. Dar, pentru a-i convinge sa citeasca newsletterul, va trebui intai sa-i faci sa deschida e-mailul.

Tocmai de-asta e important ca mesajul din subiectul newsletterului sa fie convingator. E musai sa faci o prima impresie buna. Gandeste-te la ce vad clientii cand se uita in inbox-ul lor. Vor vedea doua lucruri: numele magazinului in campul "expeditorului" si subiectul mesajului. Le starneste e-mailul tau curiozitatea? E indicat utilizezi in campul "expeditorului" numele si e-mailul magazinului sau al brandului tau. Oamenii sunt mai inclinati sa deschida un e-mail de la cineva pe care il recunosc sau in care au incredere.

Subiectul e-mail-ului contribuie la succesul sau esecul campaniei. Un mesaj eficient in linia de subiect va convinge oamenii sa deschida e-mailul. Unul mai putin inspirat poate face ca e-mailul sa fie sters sau sa ajunga in spam. De aceea e recomandat ca subiectul unui newsletter sa fie format din maxim 10 cuvinte. Incearca sa rezumi acolo cele mai valoroase si relevante informatii din e-mail.

Atunci cand este posibil, personalizeaza cat mai mult subiectul. De exemplu: "ai cel mai sanatos caine beagle din Aviatiei?" E bine sa eviti cuvinte ca "gratuit", "reducere", si "special", precum si simbolurile monetare sau semnele de exclamare, pentru ca uneori acestea declanseaza filtrele de spam.

Bun, acum ca ai atras atentia clientilor, iar ei au deschis newsletterul tau, ai facut jumatate din treaba. Mai trebuie sa iei in considerare si un alt aspect: cat de ocupati sunt acestia si cate mesaje ii bombardeaza zilnic. Chiar daca ai scris cel mai interesant mesaj cu putinta, acesta va fi citit doar pe diagonala, asa ca fii concis. Paragrafele trebuie sa fie scurte, in jur de 1-3 propozitii si axate pe o singura idee. Daca nu vrei sa incarci prea mult newsletterul, poti adauda linkuri catre informatii suplimentare de pe site.

Linkurile din e-mail ar trebui sa includa indemnuri sau call-to-action. Incurajeaza-i pe destinatari sa dea clic pentru a vedea ofertele de pe site.

De exemplu, un link ar putea avea mesajul urmator: "da clic aici si primesti 25% reducere la urmatoarea comanda de mancare bio pentru pisici" sau "livrare gratuita la toate comenzile de peste 100 de lei". Utilizeaza un text si un design potrivit pentru a evidentia continutul si ofertele importante. Ah, si mai trebuie sa incluzi ceva: linkuri in partea de jos a mesajului. Ele vor permite utilizatorilor dezabonarea, modificarea preferintelelor contului sau actualizarea informatiilor de contact. E bine sa le oferi utilizatorilor un mod cat mai simplu de a renunta la newsletterele tale, mai ales ca in unele tari acest lucru este impus prin lege.

Asadar, retine informatiile cheie ale lectiei:

  • unu, gaseste un titlu scurt, dar puternic.
  • doi, scrie continut concis, pe un ton distractiv si atragator.
  • trei, include linkuri utile, care imbunatatesc experienta clientilor, influentand mai multe vanzari.

Cu fiecare campanie de e-mail marketing vei invata din ce in ce mai multe despre ce functioneaza si ce nu in newslettere. Cu timpul, vei crea e-mailuri mai bune pentru clientii tai, care, la randul lor, te vor ajuta sa iti dezvolti afacerea.



Platforma "Atelierul Digital"
a fost creata de Google pentru a oferi instrumentele necesare celor
interesati sa invete mai multe despre mediul digital. Acesta ofera
pregatire in lumea digitala sub forma unor cursuri video gratuite, pe o
gama cuprinzatoare de domenii: de la cum sa-ti construiesti prezenta
online, la campanii de marketing in social media sau utilizarea mediul
mobil pentru a atrage noi clienti. Iata care sunt avantajele unei astfel
de certificari.

Programul consta intr-o serie de 23 de module
gratuite, ce cuprind exemple, studii de caz si detalii despre o arie
larga de subiecte; de la cum iti construiesti o prezenta online pana la
cum reusesti sa vinzi mai mult prin intermediului marketingului digital.


Odata finalizate cursurile online, absolventii vor primi o certificare din partea Google si IAB Europe.

Mai mult, notiunile invatate in cadrul programului Atelierul Digital reprezinta baza pentru o viitoare cariera in marketing digital, ecommerce sau publicitate online.

Diploma se obtine dupa parcurgerea tuturor modulelor din Atelierul Digital.

Invata ce trebuie sa contina planul tau online, pe Atelierul Digital
Parallax

Vizualizari
329
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri