CZ

Cele 6 puncte-cheie in care o firma poate castiga increderea clientilor

Imagine principala
Cele 6 puncte-cheie in care o firma poate castiga increderea clientilor
Increderea clientilor, unul dintre cele mai importante elemente ale unei afaceri, poate fi castigata de catre o firma, daca reuseste sa isi imbunatateasca 6 parametri-cheie, scrie publicatia de antreprenoriat Small Business Trends.

Potrivit lui Thimoty Carter, de la SBT, cele 6 elemente pe care se construieste increderea in brand sunt: istoricul firmei, subtilitatea mesajului (publicitar), siguranta (fiabilitatea) produsului, autoritatea firmei, raspunderea pe care si-o asuma firma si dovada sociala imprimata consumatorilor.

Odata ce ai reusit sa castigi increderea oamenilor, depinde de tine sa livrezi produse si servicii de calitate si sa mentii clientii multumiti, pentru ca afacera sa prospere.

Istoricul

Increderea se construieste in timp. Imagineaza-ti ca esti nou in oras si ai de ales intre doua restaurante la care sa mananci.  Unul dintre restaurante exista de vreo 50 de ani si este cunoscut in oras drept o alegere buna, iar celalalt s-a deschis ieri. Chiar daca noul restaurant ar putea fi mai bun, stii sigur ca cel vechi are un istoric credibil.

Daca vrei ca lumea sa aiba incredere brandul tau, trebuie sa oferi un concept de istorie. Daca firma ta este noua, vorbeste-le oamenilor despre experienta ta anterioara in domeniu sau mentioneaza firma ta anterioara.

Subtilitatea

Consumatorii din ziua de azi sunt foare constienti de tehnicile de reclama. Ei stiu cand li se vinde ceva si daca cel cu care stau de vorba are scopuri ascunse.

Tocmai de aceea, oamenii au tot mai putina incredere in corporatii si in companiile care se dau peste cap sa le transmita un anumit mesaj sau in firmele care vand agresiv un produs sau un serviciu.

Daca insisti prea mult sa-ti vinzi produsele si serviciile, oamenii isi vor pierde increderea in tine si vei sfarsi in a face mai mult rau decat bine.

In loc de asta, mai bine adopta o metoda mai subtila - lasa-i pe oameni sa afle avantajele folosirii produselor tale, decat sa-i innebunesti cu explicatii insistente, si ofera-le ceva gratis (cum ar fi un blog sau un centru de resurse online).

Siguranta

Brandul tau trebuie sa se refere la oameni, daca vrei sa le  castige increderea, dar sunt mai multe modalitati de a face acest lucru.

Pentru inceput, poti sa le arati oamenilor ca ai inteles ce nevoi au. E si o vorba romaneasca: "Fiecare cu ce-l doare" sau "Si le stie fiecare pe a le lui".

De exemplu, daca firma ta se ocupa de marketing digital, poti sa-ti incepi mesajul prin a spune ceva de genul: "E greu sa castigi increderea oamenilor ca marketer digital. Noi stim si de aceea ne-am gandit sa ... ".

Sau poti adopta un ton pe care clientul pe care il vizezi il intelege. Spre exemplu, daca te adresezi unor tineri, poti folosi un limbaj care este in acelasi timp si familiar, si oficial.
 

Autoritatea

Este important sa vorbesti cu un anumit grad de autoritate. Una dintre cele mai bune modalitati de a-ti dovedi autoritatea este prin asociere.

De exemplu, atunci cand e vorba despre opiniile tale pe un subiect,  poti sustine opiniile cu statistici din surse terte credibile.
 
Sau poti sa afisezi mare, pe site-ul tau de prezentare sau la sediul firmei, diverse acreditari, afilieri, certificate, diplome.


Oamenii asociaza autoritatea unei marci cu alte autoritati cunoscute. Gandeste-te, de exemplu, la marile branduri de echipament sportiv care isi fac reclama prin intermediul marilor campioni.

Responsabilitatea

Mai ales in comertul pe internet, sunt magazine online care le ofera clientilor un "free trial" - o incercare gratuita sau le garanteaza returnarea banilor, daca nu sunt multumiti de produs sau de serviciu.

Aceasta metoda covinge vizitatorii site-ului sa cumpere, insa nu aceste oferte in sine conduc la cresterea clientelei. In schimb, arata un anumit grad de responsabilitate pe care vanzatorul si-l asuma, castigand astfel increderea cumparatorilor.

E datoria ta sa dovedesti ca, intr-adevar, vei livra ceea ce ai promis, iar modul in care faci acest lucru depinde de tine.

Garantii, transport gratuit, oferte de proba, comparatii de preturi, "best buy" - toate astea sunt solutii la indemana.  

Si mai bine e sa vii cu studii de caz demonstrabile sau cu exemple de clienti multumiti.

Dovada sociala

Legat de responsabilitate, dar totusi diferit, este conceptul de proba sociala.

Cunoscuta in psihologie si ca influenta sociala informationala, dovada sociala se manifesta pe scara larga in societate si este folosita intens in publicitate si branding.
 
Pe scurt, atunci cand un om nu cunoaste din experienta personala un anumit produs (sau brand), tinde sa se uite la persoanele din jurul sau si sa se ia dupa ele. "Daca ceilalti cumpara un anuit produs, inseamna ca e bun" - cam asa functioneaza mecanismul.

In stransa legatura este si influenta sociala normativa, prin care oamenii se conformeaza unor norme, cutume, legi nescrise, pentru ca, in perceptia lor, asta vor ceilalti de la ei.

Asa se nasc modele sau tendintele de consum.

In ziua de azi, consumatorii  pun tot mai mare pret pe indicatiile sociale referitoare la meritele unei companii.

In SUA, 88% dintre consumatori spun ca au la fel de mare incredere in comentariile si review-urile online la produse ca intr-o recomandare personala.

Oamenii vor sa vada ca si alte persoane folosesc si se bucura de produsele si serviciile tale. Si este datoria ta sa le demontrezi asta.

Pentru asta, poti posta, de exemplu, comentarii si marturii (testimoniale) pe site-ul firmei tale sau poti incuraja clientii sa isi spuna opiniile si sa isi povesteasca experienta cu produsele si serviciile tale pe site-urile de socializare (Facebook si altele).

Citeste mai multe pe Small Business Trends
Parallax

Vizualizari
1026
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri