Importanta dispozitivelor mobile in comertul online: De ce trebuie sa tii cont in optimizarea site-urilor

de R.A. 25 februarie 2016
Prea putine magazine online tin cont in Romania de faptul ca o mare parte din cumparaturi se realizate de pe telefon. Solutia este insa simpla: pentru a reusi o achizitie fara batai de cap pentru utilizator si cu un feedback pozitiv din partea lui, site-urile trebuie optimizate. Cand nu se poate realiza acest lucru, se poate lua in calcul o refacere a intregii infrastructuri. Desigur, aceasta schimbare implica anumite costuri, dar pe termen lung vor fi amortizata, arata o analiza realizata de agentia de marketing online Today's.

In 2015, volumul de cautari online prin intermediul unui dispozitiv mobil a depasit volumul celor de pe desktop, conform informatiilor Google citate de Today's. Daca oamenii se informeaza mai mult prin astfel de dispozitive, atunci si cumpara mai mult folosindu-le. In 2016, intre 20 - 35% din comenzile magazinelor online vor fi realizate astfel. Totusi, vanzarea nu este totul, ci si revenirea clientilor este, nu de putine ori, la fel de importanta.

In unele cazuri, cum ar fi proiectele de imobiliare sau servicii de sanatate, este foarte importanta legatura stabilita cu un client prin formularul de contact. Intre 15 pana la 25% din contactari sunt realizate prin intermediul unui dispozitiv mobil.

Inca de la primele computere: cu cat un mediu este mai usor de folosit pe un anumit dispozitiv, cu atat acolo va creste in popularitate, mai arata agentia de marketing.

In cazul prezentei online, este important ca site-ul sa aiba un landing page bine optimizat, potrivit vizitatorilor care nu il acceseaza de pe desktop.

Un advertiser trebuie sa tina cont de trei mari aspecte care se pot transforma in beneficii. Intai, actiunea dorita de utilizator sa fie usor de realizat, de la accesarea unui formular sau vizualizarea datelor de contact la navigare.

Redundanta nu este utila. Apoi, cand vine vorba de magazine online, necesitatea unui cont pentru a plasa o comanda nu este cea mai potrivita functionalitate pe dispozitive mobile, deoarece timpul de asteptare si pasii urmati trebuie sa fie cat mai scurt, respectiv cat mai putini.

In final, informatiile trebuie sa fie bine structurate si usor de parcurs pe un ecran mic - cum au cele mai folosite dispozitive mobile. Imaginile care ocupa un spatiu semnificativ sunt de evitat, la fel si un player video care incarca greu continut. Pentru sporirea lizibilitatii unui text se pot folosi butoane de tipul "Citeste mai mult" sau se poate alege unul mai succint. Cel mai mult conteaza informatia.

"Cand Today's a debutat pe piata online din Romania, Internetul nu era nici pe departe ceea ce reprezinta astazi. A trecut peste un deceniu si acum vedem o noua mare schimbare: migrarea catre mobil. O vreme s-a crezut ca aplicatiile vor domina totul, dar vedem ca un lucru a ramas valabil: cu cat site-ul tau este mai potrivit pentru majoritatea utilizatorilor, cu atat acestia vor creste in numar. Acum, aproape toti oamenii din mediul urban au un smartphone. Nu mai este un lux, nu mai este premium, asa ca nici experienta lor online n-ar trebui sa fie asa", a declarat Marius Lazarescu, fondator Today's.

Agentia Today's se numara printre principalele agentii de incredere Google in Romania. Esti interesat sa lucrezi cu o agentie Google? Gaseste toti partenerii aici.



Citeste mai multe despre:   
756 vizualizari
adauga comentariu 0 comentarii