Facebook schimba algoritmul de afisare a postarilor din News Feed

de A.M. 2 februarie 2016

Intr-un articol publicat pe blogul companiei, Facebook anunta noi modificari la algoritmii de livrare a statusurilor publicate atat de prieteni, cat si de paginile carora utilizatorii le-au dat Like. Mai exact, compania anunta ca, astfel, urmareste sa ofere continut relevant utilizatorilor, cu care acestia sa interactioneze.

Reprezentantii Facebook spun ca au derulat un studiu la care au participat o mie de persoane care au trebuit sa dea note experientei lor in retea, la care s-a adaugat o alta cercetare, derulata pe “zeci de mii de utilizatori din toata lumea” care au fost rugati sa dea note de la unu la cinci unor serii de postari. Scopul studiului este acela de a intelege mai usor ce tip de mesaje sau statusuri ii intereseaza pe utilizatori, pentru a le afisa in primele pozitii din News Feed.

Concluzia cercetarii a fost aceea ca utilizatorii prefera ca primele statusuri care le apar in Feed sa fie atat dintre cele carora le-ar acorda cinci stele intr-un sondaj similar, cat si dintre cele cu care ar interactiona fie prin Like, Share sau comentariu. Prin urmare, actualizarea algoritmului Facebook va avea in vedere aceste doua norme, urmand sa afiseze cu prioritate statusurile cu care oamenii ar dori sa interactioneze.

In ceea ce priveste paginile companiilor, impactul schimbarilor ar putea varia in functie de datele demografice ale audientei si activitatea de publicare a postarilor, dar precizeaza ca, de principiu, audienta unei pagini (reach) nu ar trebui sa fie foarte afectata, şi nici traficul generat catre site-ul companiei, dar nu sunt excluse nici unele cresteri sau, dimpotriva, scaderi ale unor pagini.

In plus, reprezentantii Facebook recomanda administratorilor paginilor sa nu “incurajeze” fanii sa produca o anumita actiune, precum click pe un link, pentru ca, desi ar creste pentru moment numarul de interactiuni, pe termen mediu, algoritmii oricum vor “rebalansa” pozitionarea paginii in News Feed-ul utilizatorului.



Citeste mai multe despre:   
9559 vizualizari
adauga comentariu 0 comentarii