R. Abrihan, C. Zamfir

Cea mai tare reclama: Trei tineri si-au deschis un magazin de haine "de motor" si toata presa a scris ca vor sa faca motorete Mobra

Imagine principala
Cea mai tare reclama: Trei tineri si-au deschis un magazin de haine "de motor" si toata presa a scris ca vor sa faca motorete Mobra
Trei tineri au aparut, luni, in mai toata presa din Romania drept antreprenorii care vor reinvia motoreta Mobra. De fapt, baietii si-au deschis in Bucuresti un magazin de haine "de motor", care se numeste Mobra Shop, si au anuntat presa ca isi doresc sa fabrice, in viitor, si motocicletele "comuniste". Pana una-alta, ce a iesit a fost o foarte buna reclama pentru magazinul de haine care a ajuns in toata presa romaneasca odata cu nostalgia "pe doua roti".

Un comunicat de presa trimis de o firma de relatii publice (PR) a fost primit, cu entuziasm, in redactiile de presa scrisa, intre Mos Nicolae si Craciun.

Comunicatul anunta ca trei tineri antreprenori din Romania - Dragos Paise, Andrei Postelnicu si Radu Gherasim - si-au deschis in Bucuresti un magazin care se numeste Mobra Shop, operat printr-o firma, Mobra Hoinar SRL.

Pentru cine nu si-a adus aminte sau nu stia, Mobra era marca de motociclete fabricate in perioada comunista de Uzina "6 Martie" Zarnesti (care se baza in principal pe productia de armament, dar mai facea si celebrele biciclete Pegas).

"Hoinar" era un model de motocicleta Mobra de pe vremea aceea.

In fine, revenind in zilele noastre, firma celor trei baieti nu face, ci vinde, si nu motorete, ci haine pentru motociclisti.

Magazinul a fost deschis in Bucuresti, are o suprafata de peste 100 de metri patrati si vinde produse ale unor branduri precum John Doe, Roland Sands, The Rokker Company, dupa cum ne anunta Mobra Hoinar SRL, in comunicatul de presa.

"Acestea se adreseaza, in egala masura, atat celor pentru care motocicleta reprezinta un stil de viata, cat si pasionatilor de moda care se regasesc in stilul vestimentar promovat de cluburile de bikeri", potrivit reprezentantilor firmei.



Magazinul cu geci din piele al celor trei tineri (Foto: Facebook /Mobra Shop)



In Bucuresti, magazine cu haine "de motor" s-au tot vazut, dar, in comunicatul lor de presa (trimis de o firma de PR, cum spuneam), baietii au mai anuntat si ceva care avea sa le asigure expunerea de care orice afacere are nevoie la inceput de drum, mai ales un magazin de haine intr-un oras cu doua milioane de locuitori.

Potrivit comunicatului, cei trei tineri intentioneaza sa relanseze in piata locala cunoscutul brand romanesc de motociclete Mobra.

Ei mai declara ca vor sa reporneasca productia motocicletelor "undeva prin 2017 - 2018" si ca magazinul de haine si accesorii de motor nu este altceva decat "primul pas" in afacere.

Cei trei mai spun ca intentioneaza sa lanseze pe piata motorete, scutere si motociclete cu motoare incepand de la 50 centimetri cubi pana la capacitati mari, sub marca Mobra.

Dragos Paise, Andrei Postelnicu si Radu Gherasim anunta si valoarea investitiei in "designul si asamblarea in Romania a noilor modele": 500.000 euro .

Pana atunci, insa, tinerii antreprenori s-au ales cu aparitii masive in mai toata presa online din Romania.

Numai 3 exemple:

- "Trei antreprenori romani vor sa relanseze productia de motociclete Mobra" - a anuntat ziarul de business ZF.ro.
- "Mobra se intoarce. Ce investitie fac trei romani pentru relansarea motocicletei vedeta inainte de 1989" - a titrat si ziarul Gandul.info, care a preluat o stire de pe agentia de presa Mediafax.
- Nici postul de radio Europa FM nu se lasa mai prejos si anunta, pe site-ul sau, ca "Trei antreprenori romani readuc motoreta Mobra la viata".

Trei antreprenori pe o motoreta: pe unde mai hoinareste Mobra?





Siglele inregistrate de Postelnicu la OSIM


Foto: OSIM





Contactat de StartupCafe, unul dintre cei trei antreprenori, Andrei Postelnicu, spune ca vrea sa atraga cei 500.000 de euro din mai multe surse, inclusiv fonduri europene, si sa-i investeasca numai in faza de "research and development". "Vrem sa atragem cat mai mult capital in tara, inclusiv din fonduri europene. Mentionez ca investitia de 500.000 euro este doar pentru research and development (n.red. cercetare si dezvoltare)".

Intrebat cand ar putea incepe productia motocicletelor sub brandul Mobra, Andrei Postelnicu a declarat: "2017-2018 ar putea fi un termen, dar depinde foarte mult de procesul de R&D (n.red. cercetare si dezovltare) si omologare".

Cat despre stadiul in care se afla proiectul, el spune ca "este inca in faza de research and development". "Pe masura ce avanseaza proiectul vom putea furniza un termen mai aproape de adevar. Mobra Hoinar SRL detine dreptul de utilizare al brandului dar nu este neaparat si compania care va face productia. Asa cum spuneam, suntem inca in faza de research" - sustine Postelnicu.

Postelnicu mai afirma ca dreptul de utilizare a brandului Mobra apartine celor trei antreprenori "si a fost licentiat catre Mobra Hoinar SRL, care detine magazinul Mobra Shop".

Potrivit, insa, datelor consultate luni, de StartupCafe, la Registrul Comertului, patron al firmei Mobra Hoinar SRL este doar unul dintre cei trei, Radu Gherasim, in varsta de 38 de ani, originar din Brasov. E posibil, insa, sa fi survenit modificari si sa nu fi fost inca trecute in serviciul electronic al Registrului Comertului.

SRL-ul Mobra Hoinar a fost inregistrat in februarie 2015, avand ca obiect de activitate comertul cu motociclete, piese si accesorii aferente; intretinerea si repararea motocicletelor.

Gherasim mai are experienta in comert, dar in comertul cu produse alimentare, fiind asociat intr-o firma cu acest obiect de activitate, din 2010, fara legatura cu ceilalti doi tineri antreprenori din afacerea cu haine si accesorii de motor.

In schimb, Andrei Postelnicu este cel care a inregistrat la Oficiul de Stat pentru Investii si Marci (OSIM), in 2014, marcile "Mobra Hoinar" si "hoinar 50S". Cea de-a doua marca preia tot denumirea unui tip de motoreta scos de Mobra in anii comunismului. Pana in 2024 si-a inregistrat el marcile.

Conform datelor de la Registul Comertului, Andrei Postelnicu, 35 de ani, are si el o firma, Cristial Vision, care se ocupa de activitati de consultanta pentru afaceri si management.

In fine, in Registul Comertului, pe numele lui Paise Dragos, 35 de ani, am gasit o firma functionala, Sente Partners SRL, din domeniul serviciilor de furnizare si management al fortei de munca.

Domeniul resurselor umane ii este comun si lui Andrei Postelnicu, el lucrand la un moment dat pentru firma de HR Smartree Romania conform datelor de pe Linkedin. Postelnicu, absolvent al Facultatii de Management al Finantelor din cadrul Institutului Bancar Roman, a fost, pana in luna octombrie a acestui an, managing director al furnizorului de servicii de mentenantii al constructiilor Vinci Facilities Romania.

Pe cei trei ii leaga, insa, pasiunea pentru motociclete, de fapt, dupa cum ne spune comunicatul lor de presa.

Marca Mobra (sau formulari cu acest cuvant) a mai fost inregistrata la OSIM si de altii.

De exemplu, in anul 2008, o firma pe nume Alf Electrocasnice SRL a inregistrat la OSIM marca Mobra pana in anul 2017, potrivit site-ului listamarci.ro . Pasionati "moto" de pe forumuri de gen scriu ca firma respectiva ar fi vrut sa importe motorete "no name" si sa le branduiasca "Mobra", insa afacerea nu ar fi reusit.

Insasi uzina Tohan Zarnesti (redenumita astfel dupa 1990) - care a creat si consacrat Mobra - a inregistart marca in 1993, dar in anul 2000 a expirat.

Marca de motociclete Mobra a fost produsa incepand cu anul 1971. Motorul era fabricat la intreprinderea Metrom din Brasov, insa asamblarea se motocicletei se facea la Uzina "6 Martie", din Zarnesti, judetul Brasov, redenumita Uzina Mecanica Tohan, Zarnesti, din 1990. Modelele fabricate au fost: 50, 50 Super, Hoinar si mopedul Mini, retine Wikipedia. In 1994, insa, productia de motociclete a fost sistata de catre uzina Tohan Zarnesti, care a continuat sa produca armament - principala sa marfa, de fapt.
Parallax

Vizualizari
1575
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
mobra Da, foarte promitator. Au inceput cu o inselatorie. Oare cate or mai urma?
poza de profil
Care este inselatoria? Care este inselatoria? Nu inteleg?
poza de profil
Adevarul e undeva la mijloc De fapt vand haine la pret de motocicleta. Cel putin asa reiese de pe site-ul lor.
poza de profil
mobra mobra nu e mocicleta,ci motoreta... motocicleta are capacitatatea cilindica peste 80 cc,iar mobra are 49 cc
poza de profil
articol tentendios Ca si site dedicat start-upurilor ar trebui sa ii incurajati, nu anchetati ca la DNA. Nu am inteles care e problema ca au aceasta viziune sa produca motociclete sub brandul Mobra. Dezamagitoare atitudinea redactorilor.
poza de profil
NU facem PR Ion, cititorii de presa asteapta de la jurnalisti informatii utile si corecte, nu reclame mai mult sau mai putin mascate. Noi suntem jurnalisti, nu agentie de PR, publicitate, marketing etc. Iar cititorii care nu sunt patronii firmelor despre care scriem sau PR-ul lor, de obicei, apreciaza lucrul acesta. Incurajam antreprenorii, dar asta nu inseamna ca trebuie sa inghitim ca pelicanul orice afirmatii trimise de un agent de PR. In particular, in acest articol am remarcat o solutie (intentionata sau involuntara) gasita de o firma pentru a-si face reclama.

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri