Vlad Barza

Unii romani se uita si de peste 200 de ori/zi pe smartphone. Cei mai multi folosesc in medie 8-10 aplicatii - studiu

Unii romani se uita si de peste 200 de ori/zi pe smartphone. Cei mai multi folosesc in medie 8-10 aplicatii - studiu
Romanii nu-si mai pot concepe viata fara smartphone si fara alte
dispozitive mobile, dovada fiind si concluziile unui studiu EY Romania
realizat din opiniile a 1.040 de respondenti. O cincime dintre romani
isi incep ziua uitandu-se pe mobil si extrem de multi o continua cu el,
fiindca unii se uita si de peste 200 de ori pe parcursul celor 24 de
ore.
Cei mai importanti consumatori de continut video sunt cei de 35-45 ani,
din care o treime spun ca vizioneaza peste 15 clipuri video/saptamana. Studiul arata ce dispozitiv detin oamenii, in functie de varsta si
ce fel de aplicatii folosesc cel mai des.


Mobilitatea
digitala si conectivitatea sunt tot mai importante in viata personala,
dar si in mediul de afaceri. In baza observarii comportamentelor,
constatam ca utilizatorii poarta peste tot dispozitivele mobile cu ei,
le verifica frecvent si foarte des se intampla sa utilizeze mai multe
dispozitive mobile in acelasi timp. Dar cat timp le folosesc mai exact,
ce continut acceseaza utilizatorii, cate aplicatii descarca, care sunt
beneficiile pe care le asociaza utilizarii dispozitivelor mobile?

Pentru
a afla raspunsul la fiecare dintre aceste intrebari, EY Romania a
realizat studiul de perceptie privind - Utilizarea dispozitivelor mobile
in Romania -. Prin dispozitive mobile se intelege o categorie distincta
de tehnologie non-computer care include urmatoarele: smartphone,
tableta, telefon mobil, phableta, smartwatch, bratara fitness.
Studiul
este structurat in cinci sectiuni ce contin datele relevante privind
frecventa utilizarii dispozitivelor mobile  si tipurile de continut
accesat pe care le-am pus in corelatie cu varsta utilizatorilor.

Principalele concluzii ale studiului

-   
66% dintre respondenti spun ca din momentul trezirii si pana se uita la
dispozitivul mobil trec sub 30 minute. Pentru 29% dintre respondenti se
pare ca rutina diminetii incepe cu verificarea dispozitivului mobil.
-   
52% dintre respondenti spun ca se uita intre 11 si 50 de ori in fiecare
zi la dispozitivele lor mobile, iar 22% se uita intre 51 si peste 200
de ori in fiecare zi. Cea mai mare frecventa de utilizare a
dispozitivelor mobile - peste 200 de ori in 24 de ore - se constata la
segmentul de varsta 25-35 de ani (41%). 
-    98% dintre respondenti
folosesc dispozitivele mobile pentru apelare, 91% pentru acces email,
cate 89% pentru expediere de mesaje si respectiv pentru cautare pe
internet si 86% pentru camera foto, doar 34% le folosesc pentru shopping
si numai 22% pentru diseminarea de fisiere.
-    45% dintre
utilizatorii dispozitivelor mobile folosesc intre 8 si peste 10
aplicatii, 21% folosesc intre 5 si 8 aplicatii si 33% folosesc intre 1
si 5 aplicatii. In functie de varsta respondentilor, cei care folosesc
cele mai multe aplicatii au 35-45 ani, urmati de cei de 25-35 ani.
Frecventa de utilizare a dispozitivelor mobile

Dintre
toate dispozitivele mobile in functie de fiecare categorie de varsta,
cei de 55+ ani detin in cea mai mare proportie telefoane mobile (15%) ,
cei de 45-55 ani detin phablete (30%), cei de 35-45 ani detin
smartwatch-uri (49%) si tablete (40%), respondentii de 25-35 ani detin
bratara fitness in timp ce respondentii de 18-25 ani detin in cea mai
mare proportie smartphone. 

Respondentii de 25-35 ani sunt
primii dintre cei care utilizeaza dispozitivul mobil imediat ce se
trezesc dimineata (33%), urmati de cei de 35-45 ani (29%) si cei de
18-25 ani (19%). Cel mai putin preocupati de utilizarea dispozitivului
mobil dimineata sunt cei de 35-45 ani (40%), cei de 45-55 ani (26%)  si
cei de 25-35 ani (21%) care utilizeaza dispozitivul mobil si la peste o
ora distanta de la momentul trezirii.

Cea mai mare frecventa de
utilizare a dispozitivelor mobile ¬ peste 200 de ori in 24 de ore ¬ se
constata la segmentul de varsta 25-35 de ani (41%). Urmatorul segment cu
frecventa mare de utilizare fiind cel cuprins intre 45-55 de ani (26%).

Tipurile de continut accesat   

Corelatia dintre varsta
respondentului si folosirea dispozitivului mobil ne arata ca cele mai
mari procente se intalnesc la categoria de varsta 35-45 ani, pentru:
apelare - 35%, shopping - 37%, jocuri - 39%, distractie - 37%,
cautare/interne - 36%, camera foto - 36%.

In ce priveste numarul de
aplicatii folosite cei care folosesc cele mai multe aplicatii sunt
respondentii de 35-45 ani, urmati de cei de 25-35 ani si de cei cu
varsta de 45-55 ani. Respondentii de 35-45 ani utilizeaza cel mai des
aplicatiile de jocuri, educatie si calatorii si cel mai putin de muzica
si lifestyle. Cei de 25-35 ani utilizeaza cel mai des aplicatiile de
lifestyle, health & fitness si entertainment si cel mai putin de
business si calatorii. Cei de 45-55 ani utilizeaza cel mai des
aplicatiile de finante, business si calatorii si cel mai putin jocuri si
health & fitness.

Cei mai importanti consumatori de
continut video sunt cei de 35-45 ani, din care 32% spun ca vizioneaza
peste 15 continuturi video, urmati de respondentii de 25-35 ani, din
care 28% spun ca vizioneaza peste 15 continuturi video pe saptamana. Asa
cum era de asteptat, generatia celor de 18-25 ani consuma mai mult
continut video decat cea a celor de 55+ ani, care intr-o proportie mare
spune ca nu consuma nici un continut video.

Cos articol cu resurseDescarca resursele articolului:

STUDIU: Utilizarea dispozitivelor mobile in Romania - 2015
Conţinut
Adauga comentariu
poza de profil
Sursa? Se poate preciza si sursa datelor? Orice articol care prezinta date interpretate este credibil doar daca prezinta si datele initiale de intrare, cu citarea sursei.
poza de profil
Link catre studiu Puteti pune si un link catre studiul propriu-zis? Multumesc.