A.M.

​INFOGRAFIC “Anatomia” unui website cu vânzări bune: 10 reguli pe care sa le respecti

Imagine principala
​INFOGRAFIC “Anatomia” unui site care vinde: 10 reguli pe care sa le respecti

Cum ar trebui sa arate site-ul unei companii care-si propune sa atraga cat mai multi clienti? Ce ar trebui sa-i ceri designerului care va proiecta imaginea online a companiei tale? La aceste intrebari au incercat sa raspunda cei de la Add People, una dintre cele mai mari agentii de digital marketing din Marea Britanie, care au realizat si un infografic pentru a face informatiile mai usor de digerat.


Agentia si-a folosit experienta cu propriii clienti pentru a formula zece reguli pe care ar trebui sa le respecte antreprenorii care-si pregatesc o prezenta online gandita sa atraga cat mai multi clienti, de la design si pana la partea legata de continut. Citeste mai jos care sunt acestea.


1. Design responsive. Ce inseamna acest lucru? Pe scurt, este optimizarea codului paginii pentru a afisa acelasi continut intr-un mod care sa se plieze pe rezolutia echipamentului de pe care este vizualizata pagina, dar fara a fi nevoie sa creezi o versiune de mobil. De altfel, in urma unei actualizari Google a algoritmilor, a fost facut anuntul ca site-urile neoptimizate nu vor mai aparea la fel de usor printre primele rezultate in cautari.


2. Logo, fonturi, culori. 6 din 10 oameni sunt atenti la cat de coerent e brandingul. Coerenta vizuala se numara printre criteriile care-i pot convinge sa devina clienti. Astfel, se recomanda ca schemele de culori, fonturile si logo-ul sa fie aceleasi pe toate paginile site-ului. Argumentul este sustinut si de faptul ca, potrivit studiilor, 66% dintre clienti ar cumpara un produs de la o companie care le ofera o experienta pozitiva, fie ea si vizuala.


3. Imagini cu impact. Site-urile cu imagini bune inregistreaza rate de conversie cu pana la 48% mai mari. Se recomanda folosirea unor imagini de calitate, profesionale, atat in prezentarea produselor sau serviciilor, cat si in paginile blogului companiei sau in newslettere. In plus, tendintele in design web arata ca sunt indicate imaginile mari.


4. Navigare simpla. Daca vizitatorul are probleme sa gaseasca produse, servicii sau date de contact, cel mai probabil va iesi de pe site si va intra pe cele ale competitorilor. Potrivit unui sondaj, 44% dintre vizitatorii site-urilor afacerilor mici si mijlocii considera ca navigarea in site (meniurile) sunt prea complicate.


5. Datele de contact. Sunt sanse mari ca un potential client, in momentul in care a gasit produsul sau serviciul dorit, sa isi propuna sa vorbeasca direct cu un reprezentant al companiei, fie la telefon, fie via e-mail. Informatiile de contact trebuie sa fie vizibile pe toate paginile, fie in partea de sus a paginii (header), fie in cea de jos. De altfel, potrivit Add People, 49% dintre site-urile companiilor mici nu ofera aceasta informatie vitala.


6. Titluri “seducatoare” si text “atragator”. Clientii sunt, de multe ori, indecisi. Textul de prezentare de pe site trebuie sa-i convinga sa cumpere. 81% dintre companii spun ca textele lor sunt folositoare vizitatorului. De altfel, titlurile si textul, daca sunt scrise intr-un mod atragator, menit sa vanda, cresc rata de conversie, in medie, cu 10,4%.


7. Informatiile importante, cat mai vizibile. Cu cat mai importante informatiile, cu atat mai sus in pagina. Vizitatorii isi pierd atentia pe masura ce deruleaza pagina si o recapata abia la final. Astfel, sunt doua zone importante: “primul ecran” si finalul paginii – unde, de regula, sunt informatiile pe scurt sau concluziile – si, prin urmare, si zonele importante pentru informatiile esentiale si mesajele de vanzare.


8. Promovarea continutului. Continutul nu se refera doar la imaginile si descrierile produselor sau serviciilor, ci si la articolele de pe blogul companiei infografice sau clipuri video. Ideal ar fi sa ii poti face pe clientii tai sa le impartaseasca si cu ceilalti, atata vreme cat sunt informatii utile. Prin urmare, butoanele de share in retele sociale si reclamele in Google sau pe Facebook etc.


9. Mesaje de abordare puternice. Scopul site-ului este de a atrage clienti, dar nu poate face doar prin design, ci sunt necesare si mesajele de abordare, asa-numitele “call-to-action”. Astfel de mesaje, de obicei afisate sub forma de butoane, trebuie sa fie vizibile si sa ii indemne pe clienti sa faca o actiune. “Cumpara acum”, “Contacteaza-ne!” sunt cele mai simple exemple. Se recomanda adresarea la persoana intai, o tehnica ce, potrivit studiilor, creste cu 90% numarul de actiuni, spre deosebire de adresarea traditionala.


10. Indicatori de incredere. Daca esti la inceput de drum, nu ezita sa afisezi opiniile clientilor sau partenerilor – asa-numitele testimoniale – sau sa afisezi logo-urile organizatiilor din industrie, in care compania ta este inscrisa. Consumatorii sunt predispusi sa nu aiba incredere, iar aceste elemente sunt menite sa-i convinga de faptul ca vor cumpara de la o companie serioasa.


Anatomia unui site

Parallax

Vizualizari
1145
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri