Alex Mihaileanu

Cum sa-ti “pitchuiesti” startupul catre presa. Sfaturi de la Mike Butcher, editor TechCrunch

Thumbnail

"Comunicatul de presa a murit", spune Mike Butcher, editorul TechCrunch pentru Europa si unul dintre cei mai cunoscuti jurnalisti europeni care scriu despre antreprenoriat in tehnologie. Intr-un articol publicat pe blogul sau, Butcher spune ca antreprenorii ar trebui sa invete sa profite de momentul potrivit pentru a trimite o informare si, in nici un caz, aceasta sa nu fie scrisa intr-un "limbaj de lemn".



Jurnalistul de la TechCrunch nu este la primul articol de acest tip. Din 2012, continua sa promoveze un mod diferit de abordare a jurnalistilor nu doar pe blogul propriu sau pe retelele sociale, ci si in prezentari la evenimentele dedicate startupurilor. Articolul publicat zilele trecute s-a bucurat de un mare succes atat in randul antreprenorilor, cat si in randul jurnalistilor si chiar a oamenilor de PR.



Printre cele mai importante sfaturi ale sale:



    \t
  • Speculeaza momentul sau evenimentele - de exemplu, daca Apple lanseaza un serviciu nou si startupul tau produce accesorii care se potrivesc, anunta media

  • \t
  • Subiectul e-mailului trebuie sa fie stirea - subiectul e-mailului trimis catre jurnalisti sa fie scris precum un titlu de stire, iar primul paragraf al e-mailului sa fie, la randul sau, scris precum paragraful introductiv al unei stiri

  • \t
  • Nu atasa nici un fisier - Butcher insista pe faptul ca nu e nevoie de atasamente, mai ales fisiere PDF, ci sunt preferabile link-uri relevante catre site-ul companiei sau catre pagini cu mai multe detalii despre produs sau serviciu

  • \t
  • Daca ai primit o finantare, nu fi timid - o runda de finantare este o stire si, pentru a evita alte intrebari, e preferabil sa dai toate detaliile de la bun inceput: ce tip de finantare, cine sunt investitorii, care e suma, la ce vor fi folositi banii etc.

  • \t
  • Ofera informatii in exclusivitate - Butcher considera ca, atunci cand trimiti un pitch catre media, ideal ar fi sa te indrepti catre o singura publicatie in loc sa trimiti catre toate, mai ales daca te adresezi unei publicatii precum TechCrunch


In concluzie, Mike Butcher spune ca, in locul unui text lung, e preferabil ca un antreprenor sa trimita informatiile cat mai succint insa raspunzand la cat mai multe intrebari potentiale. Totodata, jurnalistul ofera si un sablon de potentiale intrebari si sugestii de tipuri de raspunsuri pe care sa il urmeze cei care contacteaza media, pentru a fi completat acolo unde exista informatii, in functie si de care este stirea pe care antreprenorul vrea sa o remita presei.

Parallax

Vizualizari
46
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri