Ovidiu D. Popica

Video Analiza. Rulota romaneasca Tracia Caravan: Ideea si Pitch-ul de 70.000 de euro

Imagine principala
Video Analiza. Rulota romaneasca Tracia Caravan: Ideea si Pitch-ul de 70.000 de euro
Un fost producator TV a obtinut aproape 90.000 de euro, in doua runde de finantare, pentru  proiectul unei mici fabrici de rulote pe care si-a propus sa o construiasca, in urmatorii doi ani, langa Bucuresti. Gabriel Bugnar, proaspat antreprenor, a castigat recent o finantare de 70.000 de euro la Startarium Pitch Day cu proiectul Tracia care ar trebui sa devina ”prima fabrica de rulote din Romania”. StartupCafe a discutat cu antreprenorul despre planurile afacerii si despre etapele transformarii proiectului rulotelor de familie in produse omologate pentru piata.

”Daca masina nationala a romanilor este Dacia, rulota nationala va fi Tracia”. A fost fraza cu care Gabriel Bugnar a deschis prezentarea proiectului sau la Startarium Pitch Day si a reusit sa atraga atentia, simpatia iar la final premiul de 70.000 de euro.

”Pentru cele 3 minute, am repetat in fata camerei, acasa, vreo doua saptamani. Cel mai greu a fost nu sa fac planul ci sa comprim ceea ce pusesem pe hartie (n.r. - script-ul, cum ar spune oamenii de televiziune) in spatiul alocat pentru pitch”, marturisea antreprenorul inaintea interviului din studioul StartupCafe.

Am inregistrat cu Gabriel Bugnar o discutie de 40 de minute, am selectat 20 si am vorbit despre planurile afacerii sale aproape 3 ore in incercarea de a scoate la iveala, mai cu seama, provocarile unei astfel de intreprinderi.

Incercam, deasemenea, in premiera pentru o idee de afacere prezentata la StartupCafe, o analiza SWOT pe care te invit sa o imbunatatesti folosind formularul de comentarii de la finalul acestui articol.

Ce gasesti in interviul video:
  • Cum s-a conturat ideea? De la pasiune la proiectul rulotei Tracia
  • De unde a luat prima finantare? Pe ce a cheltuit primii bani
  • Cum a facut proiectul prototipului? Cu cine a colaborat, cum a mers concursul de proiect
  • Rulota - produs: pentru ce clienti, la ce preturi
  • Cifrele proiectului, pe scurt
  • Cum va dezvolta fabrica, de unde furnizorii de subansamble
  • Cum omologheaza prototipul
  • Cand va incepe productia?

Video realizat cu echipament NikonFilmare: Balazs Nitsch-Petioky
Nota editorului: materialul contine imagini filmate la Startarium Pitch Day, publicate pe pagina de Facebook Startarium

Ideea:

O fabrica de rulote, cu doua linii de produse (una pentru familisti, alta pentru tinerii pasionati de circuite ”la rulota”) si vanzari de minim 60 de bucati pe an pentru ca operatiunile sa fie profitabile. Pretul produsului: 10.500 de euro, fara TVA. Va putea fi cumparat si in leasing sau (eventual) printr-un program de tip ”Rabla” pentru rulote.

Finantari atrase:
  • runda 1: 20.000 de euro, fonduri proprii si europene pentru infiintarea firmei, inregistrarea marcii, realizarea proiectului de design pentru prototip, dotari initiale
  • runda 2: 70.000 de euro, fonduri Startarium pentru producerea a doua prototipuri, omologare, dotari initiale pentru linia de productie in serie

Analiza SWOT


Nota redactiei: poti imbunatati analiza StartupCafe, folosind formularul de comentarii de la finalul articolului

Piata:
  • in formare; ”virgina” spune antreprenorul.
  • parcul romanesc de rulote este in crestere dar dominat de produse second hand, din motive de pret.
  • segment de nisa, putere de cumparare redusa pentru produse noi
Clientii:
  • cumparatori romani, pasionati de calatorii, fosti turisti de cort care confort si mobilitate sporite
  • antreprenorul vizeaza proprietarii de masini cu buget disponibil de minim 13.000 euro (inclusiv TVA)
  • posibili cumparatori externi, daca brandul si calitatile sale sunt convingatoare
Competitia:
  • cea interna lipseste
  • importatorii de produse second hand care pot ataca si categoria de pret a viitorului producator
  • producatorii externi cu traditie si capital ar putea intra rapid pe piata (desfacere sau chiar productie)

Piata europeana de rulote, in cifre si grafice interactive


Harta interactiva (numar de rulote inregistrate in tari din Europa)


Da click pe harta interactiva pentru cifrele din fiecare tara


Da click pe graficul interactiv pentru cifrele din fiecare tara



Da click pe graficul interactiv pentru cifrele din fiecare tara

Planul si etapele dezvoltarii proiectului (orientativ):
  • a infiintat o firma ca sa poata incepe proiectul
  • a inregistrat marca noului produs
  • a colaborat cu un arhitect, a realizat proiectul de design
  • a contactat producatori/furnizori pentru subansamble
  • va amenaja un atelier de productie (100mp), va cumpara primele utilaje (2017)
  • va realiza doua prototipuri (MVP) si le va omologa (tinta propusa pentru 2017)
  • va extinde atelierul, va suplimenta personalul, va pregati fabrica si linia de productie
  • va produce prima serie de produse (2018)
  • va incepe primele vanzari, promovarea
  • va organiza activitatea de garantie, post garantie, service
Provocari operationale:
  • organizarea corecta a proceselor si a fluxurilor (aprovizionare cu subansamble, contracte furnizori, fluxuri de lucru)
  • obtinerea unor noi runde de finantari pentru dezvoltare
  • gasirea personalului calificat, instruiri ulterioare
  • certificari, omologari, criterii de siguranta
  • instabilitati legislative (fiscal, reglementari specifice sau generale) care pot afecta afacerea
  • promovarea brandului, marketing de la zero
  • infrastructura pentru rulote inca precara (camping-uri, drumuri) dar cu posibilitati pentru dezvoltare
Stiai ca...
  • exista o Federatie Europeana a Rulotistilor (European caravan Federation) care reprezinta interesele producatorilor de rulote si caravane motorizate (inclusiv in materie de reglementari)
  • exista o entitate de certificare a campigurilor (inlusiv de rulote), ACSI, www.acsi.eu, similar cu Blue Flag pentru plaje, cu experienta de peste 50 de ani
  • sunt peste 300 de inspectori ACSI care viziteaza aproape 10.000 de campinguri din Europa si le evalueaza
  • Romania are 41 de eurocampinguri inregistrate in baza de date ACSI
  • tara cu cele mai multe eurocampinguri inregistrate in ACSI este Franta (2776), apoi Germania (1151) si Olanda (1123)
  • in Europa sunt cateva lanturi mari de de campinguri profesioniste pentru rulote (in special frantuzesti), precum lanturile hoteliere
Vizualizari
491
Conţinut
Adauga comentariu