Raluca Abrihan

Red Panic Button, aplicatie de alerte de urgenta dezvoltata in Cluj, ajunge la 100.000 de descarcari si lanseaza un nou model de business

Imagine principala
Red Panic Button, aplicatie de alerte de urgenta dezvoltata in Cluj, ajunge la 100.000 de descarcari si lanseaza un nou model de business
Red Panic Button, aplicatie de securitate personala, dezvoltata pe plan local de Ultimate Communications Ltd si Recognos, companii fondate de antreprenori clujeni, cu sedii in Marea Britanie si SUA,  a inregistrat peste 100.000 de descarcari pe telefoanele mobile din intreaga lume si vrea sa se extinda pe segmentul clientilor-companii. Cum functioneaza si cum a aparut ideea acestei aplicatii.

"In urma cu patru ani, mi-am propus sa ofer familiei un mecanism prin care sa pot fi alertat in orice moment daca apar probleme. Cautand solutii de acest gen pe piata, am descoperit ca aplicatiile existente fie erau mult prea complexe, fie nu ofereau informatiile de care aveam nevoie. Asa a luat nastere ideea dezvoltarii Red Panic Button. De la lansare si pana in prezent, utilizatori din toata lumea au marturisit ca solutia i-a ajutat in momente grele, iar rezultatele inregistrate la nivel mondial confirma succesul proiectului nostru", a declarat Catalin Ianachis, fondatorul Red Panic Button.

Prin intermediul Red Panic Button, utilizatorii pot alerta, cu un singur click, o lista personalizata de contacte, atunci cand se simt in pericol. Aplicatia foloseste canale de comunicare multiple (SMS, e-mail, WhatsApp), pentru a trimite un mesaj predefinit, alaturi de coordonatele aparatului mobil, facilitand astfel localizarea rapida si interventia de care are nevoie persoana aflata in pericol, fie ca este victima unei agresiuni, accident, dezastru natural sau are o urgenta medicala.

"De la lansare si pana in prezent, utilizatorii au folosit solutia ca sa ii alerteze pe cei apropiati cand aveau nevoie de ajutor, fie ca erau prinsi sub daramaturile unui santier sau se simteau in pericol pe strazile orasului Rio de Janeiro, in timpul calatoriilor", explica dezvoltatorii Red Panic Button.

Cele doua companii au investit circa 100.000 de euro, pana in prezent, in dezvoltarea aplicatiei.

Ultimate Communications Ltd si Recognos si-au propus ca tehnologia Red Panic Button sa fie utilizata si in mediul de afaceri, datorita impactului dovedit pentru companiile care vor sa ofere o solutie de securitate personala propriilor clienti, angajati sau parteneri.

Pentru utilizatorii individuali aplicatia este gratuita. Insa, varianta whitelabel care furnizeaza platforma clientilor mari ca o solutie proprie, sub brand propriu - varianta pe care mizeaza cei doi dezvoltatori - ar trebui sa le creasca veniturile in urmatorul an.

"Cifra de afaceri este inca mica avand in vedere ca am decis sa oferim aplicatia gratuit utilizatorilor individuali si sa ne concentram pe un model B2B, pentru companii. Acum avem primele implementari de test, urmand ca in 2017 sa ne concentram pe vanzari pe acest canal", explica Andrei Roth, managerul biroului local Recognos.

Varianta whitelabel este construita special pentru companii. Permite practic ca o firma de securitate, de exemplu, sa ofere o solutie sub brand propriu care de fapt este platforma dezvoltata de cele doua companii IT. Aceasta varianta include management web, definire de grupuri, geofencing (definire de alarme cand utilizatori parasesc o zona definita de catre companie) sau generarea de roluri specifice in grupuri, mai arata fondatorul  Red Panic Button.

Ultimate Communications Ltd. este o companie din Marea Britanie, infiintata in august 2010 de un grup de profesionisti clujeni care lucreaza pe pietele din UE, SUA si Canada. De la infiintare si pana in prezent, compania a dezvoltat proiecte in domeniul telecomunicatiilor si pe pietele de telefonie mobila.

Recognos este o companie de tehnologie lansata de un antreprenor clujean, cu sedii in Silicon Valley si Cluj, care dezvolta produse si servicii software pentru piata globala.

"Pe baza relatiei personale dintre fondatorul Red Panic Button si CTO-ul Recognos, am pus bazele acestei colaborari. Red Panic Button avea nevoie de dezvoltarea business-ului si de accesarea unor piete noi (In special SUA) iar Recognos, companie care incearca mereu sa dezvolte produse, a vazut in acest proiect oportunitatea de a incepe sa dezvolte aplicati mobile. Privim acest proiect ca pe un Joint Venture, pe care dorim sa-l ducem cat mai departe", mai spune Andrei Roth.
Parallax

Vizualizari
98
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri