Raluca Abrihan

Povestea scuterului inteligent de la Arad - De la drone, la trotineta lui Batman

Imagine principala
Povestea scuterului inteligent de la Arad - De la drone, la trotineta lui Batman
De curand, cateva imagini cu un scuter ce arata ca un vehicul din filmele cu supereroi au devenit virale pe retelele de socializare. Am aflat ca este un produs romanesc, realizat la Arad de o echipa de tineri antreprenori. Despre cum s-a nascut Rolley Scooterson, "primul scooter inteligent din lume", puteti citi intr-un interviu acordat  StartupCafe de Mihnea de Vries, unul dintre fondatorii proiectului.

Cum transformi un octocopter intr-un scuter


Ideea de a crea un scooter inteligent i-a venit lui Mihnea inca de acum trei ani, pe cand lucra la un alt proiect. "Era vorba de un octocopter (un tip de drona comerciala) pentru filmari aeriene, cam cu un an inainte ca multicopterele sa intre in mainstream. Proiectul se numea KopterX", povesteste el. Doar ca, in acelasi an, Federal Aviation Administration (FAA) interzicea in Statele Unite zborul cu multicoptere in scop comercial. Asa ca, si-a dat seama ca piata pentru produsul lui s-a ingustat considerabil si a abandonat proiectul, dar s-a gandit ca motorul de 300W al  octocopterului ar putea fi folosit intr-un alt proiect. "Motorul nu era mai mare decat o ceasca de cafea. Astfel ca are destula putere sa impinga o trotineta si sa incapa in roata ei, Si asa a inceput idea Scooterson", spune Mihnea.

Un an mai tarziu s-a alaturat proiectului si Flavius Balaj, proprietarul Mr. Fab, un grup de firme ce activeaza in domeniul investitiilor si constructiilor industriale. Cei doi l-au adus in proiect si pe Ionut Predescu, designer industrial, care sa se ocupe de design-ul scooterului.

"Intr-o zi, Flavius ne-a intrebat: <<Stiti motocicleta lui Batman? Cum ar fi sa facem trotineta lui Batman, sa fie si robusta si cool?>> Era vorba de Bat Pod-ul din Batman: Dark Knight, acel vehicul futuristic cu roti foarte late. Am cautat pe internet si am gasit niste anvelope cu un aspect similar iar Ionut a reusit sa le integreze perfect in designul nostru", explica co-fondatorul Scooterson.

Dar, stiau ca este nevoie sa aduca ceva nou in piata si din punct de vedere tehnologic. Drept urmare, au apelat la doi programatori, George Poenaru, care a devenit developer IOS si hardware al proiectului si Pavel Kiss, care este "full stack developer" al back-endului din cloud si al aplicatiei web.



Ce este Rolley Scooterson si unde va fi el produs

Rolley Scooterson este un vehicul electric, care are si o componenta software. Functiile "inteligente" se realizeaza conectand vehiculul la un "cloud" prin intermediul unui smartphone si a unei aplicatii mobile. Una din functiile "smart" este legata de simplitatea cu care acesta poate fi condus. Este primul si singurul scuter din lume, potrivit producatorilor lui, care are o functie inteligenta software/hardware, ce permite sa fie condus fara ca utilizatorul sa foloseasca maner de acceleratie sau schimbator de viteze. Acest control inteligent intelege viteza dorita, analizand miscarile corpului celui care il conduce. O alta componenta a functiilor software este posibilitatea de a folosi vehiculul in comun, de catre mai multe persoane, ceea ce inseamna ca scuterul poate fi inchiriat.

Autonomia variaza in functie de mai multi factori, precum: greutatea utilizatorului, stilul lui de condus, tipul terenului pe care ruleaza, temperatura exterioara sau vantul. Dar constructorii scuterului estimeaza o autonomie de circa 50 km, dupa o incarcare. Vehiculul are un incarcator extern si are nevoie de aproximativ 3 ore pentru o incarcare completa. "Practic insa, datorita faptului ca bateria va putea fi schimbata in diverse locuri din orase, grija autonomiei va disparea", adauga Mihnea. Viteza maxima pe care o poate atinge este de 25 de km/ora.

In octombrie 2014 echipa Scooterson a inceput prototiparea si este aproape de finalizarea modelului de serie, urmand sa obtina si omologarea de tip. Iar din luna aprilie a acestui an au inceput si testele in teren. Produsul va fi lansat pe piata in aceasta luna.



Si-au propus sa vanda 1.000 de scutere si spera ca pana in 2017 sa amortizeze investitiile facute pana acum.

"Fiind un produs din clasa premium, vom limita productia la un numar care sa-l mentina intr-o nisa pe targetul vizat, probabil doar cateva mii de vehicule pe an. In viitor, intentionam sa mai avem un model la un pret mai mic, dar care sa nu dilueze perceptia brandului Scooterson si sa-l scoata din zona premium", spune co-fondatorul companiei.

Sasiul si componentele din materiale compozite, mai exact aripile si carenele, se vor produce in Romania, intr-o fabrica proprie. Motorizarea va fi produsa de o companie germana, Heinzmann, iar asamblarea se va face la inceput in Romania si Anglia si probabil mai tarziu, in Statele Unite si Germania, acestea fiind cele mai mari trei piete pe care le vizeaza. Fondatorii proiectului spun ca evita productia si asamblarea in China, care, desi ar fi cele mai ieftine, ar afecta pozitionarea brandul in clasa premium. Dar nu exclud importarea catorva compoente si de pe piata chineza.

Prototiparea a fost cea mai mare provocare de pana acum. "In Romania e foarte greu sa ai acces la utilajele industriale necesare, fara sa faci serii mari. Majoritatea fabricilor romanesti din domeniul "automotive" produc subansamble si piese pentru export si nu au timp pentru proiecte de prototipare", sustine reprezentantul Scooterson.

Pentru ca isi doresc ca fiecare scuter sa fie unic, acestea vor fi construite pe baza de comanda, cumparatorul putand sa aleaga culorile si materialele folosite la anumite componente, dar si alte elemente optionale. Pretul lui se poate astfel modifica considerabil fata de modelul de baza.

"Detaliile de pret le vom anunta curand, in ziua lansarii oficiale, moment in care vom incepe sa luam pre-comenzi. Va fi o pre-serie limitata la doar 100 de scutere. Pentru cei interesati, am creat o pagina la adresa: http://bit.ly/1KWjdKb unde se pot inscrie pentru a afla primii data in care isi pot rezerva unul dintre cele 100 de Rolley Scooterson", anunta Mihnea.



El spun ca vor sa patenteze doar anumite parti care implica componente hardware, patente care vor fi inregistrate in Uniunea Europeana si SUA, iar in rest, vor da acces gratuit celor interesati sa foloseasca tehnologia.

Cat despre finantare, fondatorii Scooterson spun ca s-au gandit la o varianta prin "convertible equity", un tip de finantare destinat acoperirii perioadei pana la urmatoarea runda, dar care nu face o  evaluare definitiva a startup-ului, incat sa nu afecteze negocierile unei viitoare serii de finantare A.

"Pentru investitia in dezvoltarea liniei de productiei inca nu avem toate datele necesare. Suma depinde mult de dimensionarea capacitatii de productie, iar in acest moment inca nu putem estima foarte precis cererea. Dar stim cat avem nevoie in urmatoarele 6-8 luni pentru finaliza partea de R&D (cercetare si dezvoltare), a dezvolta departamentul de vanzari si marketing si de a atrage noi talente. Vom incerca sa obtinem o finatare de circa 200.000 euro, prin oferta de <<convertible equity>> potentialilor investitori, angels sau institutionali, atat din Romania cat si din Anglia", mai spune Mihnea.
Parallax

Vizualizari
2373
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
furt intelectual A fost copiat de la www.scrooser.com. Ne facem din nou de ras ca si popor...
poza de profil
Corect Mda, tocmai ma pregateam ptr un bravo cand am citit acest comentariu, ai dreptate, este copiat cel putin designul....
poza de profil
si site-urile seamana ciudat, la stadiu de precomenzi sunt si scrooser
poza de profil
gramatica Daca scriai CA POPOR fara si inainte ce era?
poza de profil
Surprinzator si dezamagitor Mda, frapanta asemenarea si de design si tehnologica. Probabilitatea sa fie o idee originala este destul de redusa. Ma intreb daca Scrooser au patent pentru tehnologia lor. Daca da, parca vad ca o sa se lase cu un proces urat. Daca nu, poate o sa scape. Oricum, urat din partea lor sa isi asume proprietatea intelectuala a altora.
poza de profil
Nu e chiar ciudat daca te uiti un pic pe net o sa vezi ca sunt articole si filmulete de prin 2013 despre scrooser. mai mult, au un proiect pe kickstarter tot de prin 2013 (https://www.kickstarter.com/projects/scrooser/scrooser-urban-mobility) deci, posibil ca baietii nostri "destepti" sa fi reusit cumva sa cumpere 2 exemplare si apoi sa se dea rotunzi ca le-au construit ei. de curiozitate am trimis un mail celor de la Scrooser :P
poza de profil
frumos design, dar... Ca inginer mecanic nu pot sa nu remarc o slabiciune a designului si anume reducerea functionalitatii de dragul esteticii: latimea rotilor nu reflecta puterea transmisa de micul motor si pot aparea situatii neplacute din cauza unor rampe alunecoase. Cred ca stie toata lumea ca, mai ales la motoarele electrice, rotile sunt cat mai inguste, deci eu as fi pus trei roti foarte inguste in loc de doua late.
poza de profil
copy? Da, seamana cu Scrooser. As vrea sa vad si parerea romanilor din proiect referitor la asemanare
poza de profil
iar design-ul ... varza Tot accentul pus pe bling factor, sa fie cool, plus vorbe mari, cloud, back stack developer...Dar eficienta acestor anvelope late si mici este nula, orice biciclist care are cat de cat idee ti-ar spune asta.KopterX o fi fost si el furat ? Filmele sunt de prin 2012 ;)https://www.linkedin.com/company/kopterxhttps://www.youtube.com/watch?v=i4nS1ti2wkw
poza de profil
pret totul depinde de pret: daca va costa 1000 EUR exista o speranta; daca va costa peste 5000 nu e nimic nou; e plina piata.
poza de profil
nu e 1000 e 3500 plus tva. Si daca nu ai telefonul la tine... tzeapa, nu poti porni motorul. Daca ti-e gata bateria la telefon, tzeapa.. nu poti pleca la drum
poza de profil
ce furt? Ca sunt chiar ei:Din articol, partea de inceput chiar:"...Despre cum s-a nascut Rolley Scooterson.."
poza de profil
Fals Daca ai citi si altceva inafara de titlu, ai fi putut vedea ca in articol este vorba tocmai despre scooterul din site-ul mentionat de tine. Ca de obicei romani abia asteapta sa arunce cu noroi fara sa se informeze in prealabil.
poza de profil
Felicitari Foarte frumos, ca sunt si oameni care au idei bune. Multa bafta :)Evident romanu de rand nu o sa-i sustina, ci chiar s-ar bucura daca nu ar reusi.
poza de profil
felicitari! daca nu fac unii misto de el inseamna ca nu e bun :) spor in continuare!
poza de profil
bravo romanul de rand de-abea traieste de la o luna la alta ... ce rahat sa faca cu un scuter de impresii si figuri ?
poza de profil
link-ul Scrooser unde e comentariul cu link-ul celor de la Scrooser? S-a sters? Daca da, pot intreba de ce?
poza de profil
yeah right ce zici tu? ca e vorba chiar despre scooterul asta? pai si la contact de ce sunt trecute alte persoane?
poza de profil
nu e fals, scrooser sunt alții Biography„SCROOSER is lifestyle. For me, it's the only way to cover short distances within a city." - Jens Thieme After studying both law and traffic engineering in Berlin and working as a management consultant for many years, in 1991 Jens moved to the city of Dresden after being intrigued by its beauty and wonder. He enjoys embracing the sun and the sea while sailing, good food with friends, as well as observing the chaos of life within cities. His vision of combining his leisure and business lifestyle lead to the invention of the Scrooser."The future belongs to SCROOSER - a one of a kind mobilty solution" - Michael Guenther Michael Guenther is a key member of the team and is in charge of financial and distribution operations within the United States. His experience as a CPA and CFO is crucial to the success of bringing Scrooser into the US market."The Scrooser design is timeless, and the essence of how it rides is like the spirit of American Graffiti being reincarnated for everyday life." - red mike Ever since his first test scroos at the Manufactory grand opening, Red Mike was unable to resist becoming the official kickstarter spokesperson dedicated to captivating the world to the Scrooser idea. His engaging copy-write, and passion for directing this kickstarter project, has developed into an inspiring ally for the Scrooser team.
poza de profil
Ovidiu D.
Popica
Link Draga dodo, comentariul e la locul lui. La fel si link-ul. Nu le-a sters nimeni. Trebuie doar sa te uiti putin mai atent :)

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri