Raluca Abrihan

Povestea unei mici afaceri cu o piata mare si dificila: Cum transparentizezi cheltuielile de intretinere de la bloc

Imagine principala
Povestea unei mici afaceri cu o piata mare si dificila: Cum transparentizezi cheltuielile de intretinere de la bloc
​Doi tineri antreprenori au creat in urma cu cativa ani o platforma care se adreseaza unei piete al carei cel mai mare dusman este “transparenta”, spun ei. Aviziero vrea sa fie compania care sa faca in asa fel incat plata cheltuielilor de intretinere de la bloc sa poata fi platita online, oricand si de oriunde, iar calculul facturii sa nu mai fie un “mister”.

Bogdan Ioan si Valentin Munteanu, amandoi absolventi de Informatica, au lansat in 2011 o prima varianta a platformei Aviziero. “Ideea lansarii Aviziero a inceput sa se contureze odata cu mutarea din caminul studentesc intr-un apartament inchiriat, in Bucuresti. Nu imi dadea pace ideea ca suma pe care o platesc pentru intretinere nu este corecta. Intr-o seara, intr-o discutie relaxata cu Valentin, am ajuns impreuna la concluzia ca ar trebui sa construim un software care sa il ajute pe administratorul de bloc sa isi faca toate calculele, iar chiriasilor sau proprietarilor sa le arate cum s-a realizat acel calcul”, povesteste Bogdan Ioan.



Bogdan Ioan, co-fondator Aviziero

Practic, acest software il ajuta pe administrator sa tina contabilitatea platilor pe care trebuie sa le fac pentru toate cheltuielile, iar locatarii au acces la aceste informatii, primind astfel o detaliere a facturii “de intretinere”, pe care o platesc lunar. Totusi, potrivit site-ului companiei, administratorul poate sa controleze nivelul de colaborare sau transparenta fata de presedinte de bloc, de cenzor sau de proprietari. In urma cu doi ani firma a lansat si posibilitatea de a plati cheltuielile la intretinere si cu cardul.

“Lansarea oficiala am facut-o prin participarea in 2011 la programul de educatie START!Business, organizat de Junior Achievement si finalizat cu un concurs. La concurs am obtinut premiul doi si o bursa de 3.000 euro. Experienta de care am avut parte a fost extraordinara si ne-a ajutat neasteptat de mult sa punem cap la cap toate detaliile tehnico-financiare ale business-ului”, explica fondatorul companiei.

A urmat apoi, in 2013, participarea la acceleratorul de afaceri 60 Days Challenge (cunoscut acum sub numele Hubcelerator), organizat de Impact Hub, experienta pe despre care Bogdan spune ca a fost o mica revolutie pentru compania lor: “Acceleratorul, prin calitatea si cantitatea de informatie livrata, ne-a facut sa privim lucrurile dintr-o perspectiva complet noua, mult mai clara, mai usor de inteles si a facut lucrurile mai usor de anticipat. Dupa finalizarea programului, a fost pentru prima data cand m-am simtit eu in controlul proiectului si nu invers.” In urmatorii ani platforma a suferti cateva modificari.

In prezent, prin Aviziero sunt administrate 200 de asociatii, care numara peste 10.000 apartamente., iar 4.000 dintre acestea folosesc si conturile online. De asemenea, firma ofera asistenta telefonica 8 ore pe zi, 5 zile pe saptamana, serviciu inclus in abonament. “Telefonic oferim raspunsuri atat la probleme de operare a programului, cat si sfaturi ce tin de contabilitatea asociatiei de proprietari”, spune Bogdan Ioan.

Abonamentul lunar este de 2 lei pe apartament (daca se incadreaza intr-o suma minima de 50 lei). Acest abonament este platit de asociatia de proprietari sau de administrator. Daca proprietarii isi activeaza contul, abonamentul lor va fi facturat catre asociatie.

Anul trecut, compania a avut o cifra de afaceri de 25.000 de euro, iar in acest an estimeaza o crestere de pana la 32.000 de euro. Pana nu de mult, Aviziero avea o echipa de sase persoane, insa doi dintre angajati au ales sa pareasca echipa, pentru a lansa, fiecare pe cont propriu, companii in domeniul administrarii de imobile. Companiile lor sunt acum clienti Aviziero.

Cei doi fondatori recunosc ca nu au ales o piata prea comoda, avand in vedere ca este greu sa lupti cu lipsa de transparenta cand vine vorba de cheltuielie de intretinere, in special atunci cand produsul tau se adreseaza tocmai administratorilor. “Vestea buna este ca exista si exceptii, administratori care ofera transparenta si claritate clientilor. Aviziero i-a gasit pe o parte dintre acesti <<administratori-exceptii>> si, bazandu-se pe sprijinul lor, forteaza incet-incet o schimbare de mentalitate in aceasta industrie”, subliniaza Bogdan Ion.

Compania nu targeteaza piata internationala, softul fiind conceput sa indeplineasca cerintele legislatiei din Romania. “Dar, daca va fi cazul vreodata, poate fi evident adaptat”, spun reprezentantii companiei.
Parallax

Vizualizari
217
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri