Vlad Barza

Zece ponturi pentru un startup reusit - De la incercarea de a-ti "ucide" ideea, pana la indrazneala de a o impartasi cu multa lume

Imagine principala
Zece ponturi pentru un startup reusit - De la incercarea de a-ti "ucide" ideea, pana la indrazneala de a o impartasi cu multa lume
​Unii spun ca pentru un startup reusit, ideea e esentiala, altii spun ca executia conteaza mult mai mult, iar ideea este pe planul secund. Pentru un startup de succes este nevoie si de un "ingredient magic", iar ideea din centrul lui trebuie intoarsa pe toate fețele, pentru a i se gasi toate posibilele defecte. Huffington Post publica impreuna cu Founder Institute o lista de zece ponturi care ii pot ajuta pe tinerii antreprenori sa porneasca la drum mult mai constienti de ce ii asteapta.

1. O idee simpla

Desi multi spun ca trebuie sa gandesti in stil mare inca de la inceputul afacerii, e important ca ideea de pornire sa fie incredibil de simpla. Daca se dovedeste ca acea idee simpla este viabila, ea poate fi extinsa ulterior. Daca poti la inceput sa rezolvi o problema lansand un produs apreciat, poti construi lucruri mai complexe,  pornind de la baze solide.

2. O singura sursa de venit la inceput

Desi multi antreprenori incearca sa aiba din start un business cu mai multe surse de venit, pentru inceput e bine sa te concentrezi pe o singura sursa de venit, insa una solida care sa poata sustine afacerea. Apoi se pot adauga noi surse de venit si investitiile pot creste, insa numai dupa ce business-ul este "pus pe picioare".

3. Incearca sa iti "ucizi" ideea

E normal ca propria idee de afacere sa ti se para buna si este normal sa fii atasat de ea. Insa in faza de idee, inainte sa fi investit multi bani, este bine sa o "intorci pe toate fețele" si sa ii cauti defecte. Intr-un fel trebuie sa incerci sa o "ucizi" fiindca daca ii gasesti aspectele negative, poti gasi si moduri de a le elimina practic. Facand asta, pornesti de la o fundatie mult mai stabila.

4 Cat mai putini pasi catre venituri


Trebuie facut un calcul legat de cati pasi trebuie parcursi pentru a obtine venituri si, cu cat sunt mai multi, cu atat afacerea are mai putine sanse de succes. Daca trebuie sa furnizezi un serviciu pentru a colecta date pe care sa le vinzi advertiserilor, deja modelul de business e complicat si cu cat depinzi de mai multi factori, cu atat veniturile sunt mai greu de obtinut.

5 Sa-ti cunosti extrem de bine clientii

Multi antreprenori tineri cred ca isi cunosc bine clientela, insa daca afacerea nu merge foarte bine, este posibil ca motivul sa fie legat de de prea putinele date despre clientii carora business-ul le poate rezolva problemele. Trebuie sa stie ce produse folosesc clientii si mai ales cu ce pot veni produsele proprii in plus, fata de cele concurente.

6 Sa cunosti extrem de bine piata

Fara date detaliate despre piata in care intri nu ai nicio sansa sa faci un business bun. Conteaza enorm daca ai lucrat in domeniu, iar daca nu ai lucrat, trebuie sa-ti dedici mii de ore de lucru pentru a cunoaste piata in care vrei sa patrunzi.

7. Piata sa fie suficient de mare

Daca nu cumpanesti bine, poti intra direct intr-un "cimitr" adica intr-o piata atat de mica incat, chiar daca ajungi sa ai o cota importanta, tot e putin din punct de vedere financiar. Pietele de nisa pot duce la pierzanie companii solide, in timp ce piete foarte mari pot transforma in "vedete" companii relativ mediocre.

8 Propriul ingredient secret

Fiecare companie de succes se diferentiaza in general cu ceva de concurenta, vine cu ceva special, imbunatateste ceva care era incomplet. Poate fi vorba de un nume extrem de bine ales, de modul de a interactiona cu clientii sau de ambalajele produselor.

9. Sa fii pasionat


Desi sfatul pare banal, e extrem de important sa fii pasionat de idee. Daca un loc de munca standard e foarte posibil sa iti displaca si sa lucrezi doar pentru ca salariul e bun sau pentru ca nu ai gasit altceva,, ca antreprenor trebuie sa-ti placa mult ce faci si sa te vezi facand asta si peste cativa ani.

10 Impartaseste ideea

Multi antreprenori cred ca cea mai buna varianta este sa descrie  ideea unui numar foarte mic de persoane, de frica sa nu o copieze altcineva. Insa impartasirea ideii este chiar recomandata, fiindca va veni feedback si e posibil sa fie unul extrem de util. In Silicon Valley se spune ca "feedback-ul este cel mai bun prieten al antreprenorului". Iar pericolul ca cineva sa-ti fure ideea este mic, mai ales ca adevaratii antreprenori vin si cu "ingredientul magic" care face ca ideea sa fie pusa in practica intr-un mod unic
Parallax

Vizualizari
155
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri