Vlad Barza

WeTransfer - Ce planuri are startup-ul olandez care a mizat pe simplitate si a ajuns la 35 milioane de utilizatori

Imagine principala
WeTransfer - Ce planuri are startup-ul olandez care a mizat pe simplitate si a ajuns la 35 milioane de utilizatori
WeTransfer este un startup olandez infiintat in 2009 si a ajuns celebru pentru simplitatea cu care poti trimite fisiere de pana la 2 GB gratuit si ultra-rapid. Compania a ajuns la 35 milioane de useri/luna, anual se fac peste un miliard de transferuri de fisiere, iar marea miza este extinderea in SUA, WeTransfer este profitabila, a obtinut o finantare de 25 milioane dolari si a facut si prima achizitie.

WeTransfer a fost infiintata in 2009, la Amsterdam si era greu de anticipat ca va ajunge asa un mare succes. Fondatorii au mizat insa per simplitate, dovada si faptul ca WeTransfer nu iti cere sa te autentifici daca trimiti fisiere mai mici de 2 GB. Alte astfel de aplicatii au un numar limitat de transferuri si te obliga sa iti faci cont.

Exista insa la WeTransfer si un abonament premium lunar de 12 dolari cu care ai mai multe optiuni si poti trimite pana la 20 GB.

"Simplu, sigur, gratuit si aratos", acestea au fost cuvintele pe care a fost cladit business-ul si lucrurile au mers foarte bine, numarul de useri fiind de 35 milioane, iar cel al transferurilor a trecut de un miliard anul trecut si va ajunge la doua miliarde anul acesta.

Site-ul a avut succes si datorita abordarii: userii nu sunt bombardati cu mesaje care le cer sa faca upgrade la varianta contra-cost, iar reclamele afisate in background, din care compania obtine venituri, sunt gamdite sa arate cat mai bine si sa nu devina deranjante vizual.

Compania a trait un moment foarte fericit in februarie anul trecut cand a obtinut 25 milioane dolari finantare, ceea ce o evalua la peste 125 milioane dolari.

Mai mult, in martie anul acesta WeTransfer a anuntat si prima achizitie: agentia de design Present Plus care are birouri in Londra si Amsterdam. WeTransfer insista ca ilustratiile afisate sa fie frumoase, astfel incat reclamele sa nu fie enervante. Achizitia serveste acestui scop.

Acum, marele plan consta in extinderea pe piata din SUA unde WeTransfer este necunoscuta si pare un outsider in lupta cu Dropbox care numara 900 de angajati, fata de cei 40 ai WeTransfer.

Insa finantarea obtinuta, dar si abordarea relaxata, ii pot aduce succes startup-ului olandez care a ales sa se concentreze pe un singur lucru, insa excelent facut, in loc sa incerce cat mai multe domenii de activitate.

Nu va fi usor, mai ales ca in SUA anul trecut s-au facut 50 de milioane de transferuri de fisiere, iar numarul lunar de useri este de 4 milioane. WeTransfer are patru milioane de utilizatori unici/luna in SUA.

Surse: Forbes, WeTransfer
Parallax

Vizualizari
54
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Inca o solutie Ca unii sa se poata uita in fisierele tale daca nu stii cum sa le criptezi.

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri