Forta central-europeana - Un startup din Cehia si-a crescut business-ul de 20 de ori in cinci ani si isi deschide birou in Silicon Valley

de Vlad Barza 17 februarie 2016
Simplity, un startup ceh de management al datelor, s-a infiintat in 2010 si de atunci creste fara incetare, anul acesta urmand sa isi deschida birou in Silicon Valley, scrie ZDNet. Compania se numeste Simplity si are clienti foarte mari din industria bancara, ideea de afacere pornind de la faptul ca in multe companii datele erau gestionate in mod dezorganizat.

Simplity a fost fondata de Petr Mahdalicek, care lucrase la companii mari precum Oracle si Accenture, iar in cinci ani cifra de afaceri a crescut d3e 20 de ori, compania avand proiecte in toata Europa, de la Dublin la Moscova. Printre clienti se numara Raiffeisen si T-Mobile.

Compania activeaza in domeniul gestionarii datelor, segmentele acoperite fiind data warehousing si business intelligence.

"Am decis sa infiintez Simplity pentru ca am vazut cum s-au terminat prost multe proiecte bazate pe date. Intregul ciclu era mai lung decat ma asteptam si costurile erau cel putin duble fata de cat calculasem. M-am gandit ca pot rezolva aceste probleme", spune Petr Mahdalicek.

Compania furnizeaza servicii de consultanta si de management al datelor, ideea pornind de la faptul ca multe companii nu se descurca sa gestioneze datele si nici nu exista o colaborare fructuoasa intre departamentul de business si cel de IT.

Seful Simplity spune ca in multe companii mari se contruiesc in diverse departamemnte functionalitati similare si astfel se pierde timp. Simplity spune ca produsele furnizate ofera o armonizare a modului in care datele sunt folosite, iar acest lucru face ca multe procese sa se desfasoare mult mai rapid.

Simplity are birouri in Praga, Brno si Viena si va deschide un birou si in Silicon Valley.

Miscarea este una necesara pentru ca in Europa Centrala se produc schimbari majore. Salariile in IT au tot crescut, ajungand in Cehia chiar si de trei ori peste media nationala, insa clientii din regiune nu mai sunt dispusi sa plateasca pentru servicii IT atat de mult ca acum zece ani. Simplity trebuie sa se indrepte si catre SUA, fiindca in Europa marja de profit a scazut mult din moment ce salariile sunt tot mai mari, iar clientii sunt dispusi sa plateasca tot mai putin.



Citeste mai multe despre:   
1538 vizualizari
adauga comentariu 0 comentarii