Trenduri in piata aplicatiilor mobile: Android versus iOS

de Raluca Abrihan 22 ianuarie 2016
Platforma Google Play (magazin de aplicatii Android) a inregistrat o crestere foarte mare a numarului de aplicatii descarcate, anul trecut, reusind sa depaseasca cu peste 100% numarul descarcarilor de aplicatii downloadate din AppStore (magazinul de aplicatii iOS). Ambele platforme au inregistrat cresteri semnificative ale veniturilor, dar AppStore a depasit cu mult venitul incasat de Google Play, arata un raport publicat de AppAnnie.

Cresterea inregistrata de descarcarile din Google Play este adusa in special de pietele emergente, de tari precum Brazilia, India, Indonezia, Turcia sau Mexic – care au reprezentat aproape jumatate din cresterea anuala  a numarului de descarcari inregistrata de Google Play.

Veniturile AppStore au fost cu 75% mai mari decat cele incasate de Google Play, anul trecut, iar acest lucru se datoreaza in special pietelor din China, Statele Unite si Japonia care au adus aproximativ 90% din majorarea venitului inregistrat de AppStore.

In ceea ce priveste tipul celor mai descarcate aplicatii, jocurile au ramas pe primul loc, aducand 90% din veniturile Google Play si 75% din veniturile AppStore, pentru 2015.

Unul dintre cele mai importante trenduri ale anului trecut a fost marcat de succesul aplicatiilor de ridesharing si taxi si cel al aplicatiilor de socializare si dating (intalniri). In randul aplicatiilor de ridesharing, Uber este pe primul loc, avand in vedere ca este singurul jucator de acest gen care are o prezenta la nivel global. Dar, o crestere semnificativa a fost inregistrata si de cativa jucatori regionali precum: Luft, Ola Cabs, GrabTaxi sau Didi Kuaidi – companii care, pentru a putea sa faca fata competitiei Uber, au semnat un acord de functionare in roaming in urma caruia turistii vor putea sa foloseasca aplicatia serviciului prezent in tara lor pentru a chema o masina a unui serviciu din tara pe care o viziteaza (spre exemplu turistul va putea chema prin aplicatia Luft o masina de la Ola Cabs).

Anul trecut a fost unul emblematic pentru aplicatiile de dating, in special datorita Tinder, care a venit si cu o varianta prin care sa reuseasca sa se monetizeze, a lansat Tinde Plus, pentru care e nevoie de un abonament lunar. Prin aceasta miscare a mai  lansat, totodata, un nou trend in piata, care va fi, cu siguranta, adoptat in urmatorii ani si de alte aplicatii de dating, care functioneaza gratuit.

Aplicatiile de video streaming castiga tot mai mult teren. Spre exemplu, in Statele Unite acest gen de servicii si aplicatii a dus la o crestere tot mai mare a celor care renunta la serviciile de TV prin cablu. Printre cele mai descarcate aplicatii de acest tip au fost HBO Now si Showtime.

Si aplicatiile de music streaming au avut un an foarte bun in 2015. Printre cele mai importante evenimente din acasta zona au fost: lansarea serviciului Apple Music, achizitia TIDAL (de catre rapperul Jay Z), si extinderea You Tube. In acelasi timp, jucatori regionali importanti precum Spotify, Deezer si QQ Music (care domina piata din China) castiga tot mai muti utilizatori.

documente
(22 Ian 2016) PDF, 11MB
Descarca raportul: Trenduri in industria aplicatiilor – App Annie

 




Citeste mai multe despre:   
3805 vizualizari
adauga comentariu 0 comentarii