DOCUMENTE Start-up Nation 2017: Cei care au PFA vor putea obtine, pe o firma noua, pana la 200.000 RON de la stat. Promovarea pe internet, eligibila. Descarca noul plan de afaceri

de Claudiu Zamfir 18 mai 2017
​Antreprenorii care au activitati ca persoana fizica autorizata (PFA) vor putea sa obtina ajutorul nerambursabil de la stat de pana la 200.000 de lei (circa 44.000 euro), cu o firma noua chiar si cu acelasi obliect de activitate, nefiind afectati de interdictia aplicata socieatilor comerciale. De asemenea, printre cheltuielile eligibile se vor include si cele cu promovarea pe internet. Aceste informatii au fost prezentate joi de reprezentantii Ministerului pentru Mediul de Afaceri. Ei au prezentat si un nou model de plan de afaceri, pe care il veti putea descarca de la finalul articolului.

Secretarul de stat din Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat Ilan Laufer si directorul Directiei politici antreprenoriale, Adrian Panait, au prezentat joi o serie de informatii, unele noi, privind programul Start-up Nation:

  • NU vor putea accesa programul pe acelasi obiect de activitate (cod CAEN) antreprenorii care sunt sau au fost actionari la alte alte IMM-uri (inclusiv microintreprinderi) cu acelasi cod CAEN inregistrat in anul aplicarii, pana la deschiderea aplicatiei on-line, si cu un an inainte. Aceasta interdictie NU se va aplica celor care au avut sau au activitati ca persoaba fizica autorizata (PFA), cabinet medical individual (CMI), intreprindere individuala (II) intreprindere familiala. Trebuie doar sa aiba o societate comerciala, incadrata ca IMM, cu care sa aplice.

  • Antreprenorii care au sau au avut firme in strainatate pe acelasi cod CAEN cu care aplica prin noua firma in Romania NU sunt restrictionati. 

  • In limita a 8000 de lei fara TVA se vor putea deconta cheltuieli eligibile cu promovarea pe internet, inclusiv prin reclame pe diverse publicatii, prin Google AdWords sau pe Facebook. Cei care nu au un site si vor sa isi faca, in aceasta limita de 8.000 de lei, vor putea include si realizarea unui site de prezentare sau a unui magazin on-line sau softuri de comert on-line.  

  • La evaluarea on-line a planurilor de afaceri, cele 5 puncte in plus pentru afacerile cu caracter inovator vor fi acordate daca bunurile achiziționate în proporție de minim 25% din valoarea planului de afaceri înglobează tehnologie nu mai veche de 3 ani. Pentru aceasta, cand se va face certificarea cheltuielii, beneficiarul trebuie sa depuna un document doveditor (omologare) de la furnizor care sa ateste ca tehnologia este noua.

  • Pentru cheluielile cu chiria, NU vor fi acceptate inchirieri de la rude pana la gradul II (sot/sotie, parinti, fii/fiice, frati/surori).

  • NU pot aplica in program ca beneficiari firme care sunt si consultant sau furnozor pentru firme beneficiare in cadrul programului.

  • Vor fi acceptate si cheltuieli cu furnizori inclusiv din afara Uniunii Europene.

  • Salariile vor fi cheltuieli eligibile doar pentru norme intregi, cu contracte pe perioada nedeterminata (deci nu se permit fractiuni de norma). Raman limitele de eligibilitate: salariul minim in jos, salariul mediu pe economie in sus (circa 3.100 RON brut).

  • Se vor putea deconta hale sau cladiri (pensiuni de exemplu) care apar ca atare pe factura. NU se vor deconta lucrari de constructie sau amenajare. Prin urmare, la cerificarea cheltuielii trebuie sa existe cladirea in sine, ridicata, care sa apara ca atare si pe factura. NU se vor deconta hale demontate, de exemplu.

  • Bunurile care vor fi cumparate in program va trebui sa fie asigurate pana la finalul perioadei de monitorizare de 3 ani. Aici intra toate activele corporale, de la masini si cladiri pana la laptopuri sau imprimante. NU si softuri sau alte active necorporale. Asigurarea NU este cheltuiala eligibila.

  • Vor putea fi achizitionate si biciclete, motociclete, mopede, ATV-uri, karturi justificate in planul de afaceri. Autoturismele vor ramane eligibile, cu limitarile prezentate anterior de StartupCafe. Autoutilitarele vor ramane in continuare eligibile.

  • Beneficiarii, desi sunt firme noi, ar putea primi mai usor cod de TVA, fara sa fie nevoie s treaca prin procedura normala de acordare. "Am vorbit cu domnul ministru al Finantelor, Viorel Stefan, lucram la o solutie prin care firmele beneficiare sa poata fi dclarata platitoare de TVA fara sa mai treaca prin acea procedura" a spus Ilan Lauder. O firma platitiare de TVA nu va mai avea aceasta taxa drept cheltuiala eligibila in program, dar o va putea deduce. In schimb, firmele cu cod de TVA pot sa faca afaceri mai usor, pentru ca si clientii lor isi vor putea deduce TVA-ul.

Prezentare Start-up Natio 18 mai 2017 by Claudiu on Scribd



Potrivit lui Ilan Laufer, aplicatia on-line ar urma sa se deschida in luna iunie 2017, pe site-ul Diectiei Politici Antreprenoriale - aippimm.ro. El a prezentat si un nou model de plan de afaceri simplificat, care ar putea sa sufere noi modificari.

Model Plan de Afaceri Start Up Nation 18 mai 2017 by Claudiu on Scribd



Cati bani sunt in joc

Schema de ajutor de minimis este valabilă până la 31 decembrie 2020, plățile în cadrul schemei de minimis vor fi efectuate până la 31 decembrie 2021. Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2017, aprobat prin Legea nr. 6/2017  a Bugetului de Stat pe anul 2017 este de 1.713.798.000 lei. Finanțarea în cadrul prezentei scheme de minmis se face din fonduri de la bugetul de stat și fonduri europene.

Prin Program se va finanta implementarea Planurilor de Afaceri, în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute.
 
Alocaţie Financiară Nerambursabilă va fi de maximum 200.000 lei/ beneficiar, sumă care poate reprezenta 100% din valoarea cheltuielilor eligibile (inclusiv  TVA pentru societățile neplătitoare) aferente proiectului.

Prin implementarea programului în anul 2017, statul estimează acordarea de ajutor de minimis unui număr de maxim 10.000 de beneficiari.

Cine va putea lua acesti bani de la stat

Schema se va aplica pe întreg teritoriul Romaniei, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare (inlcusiv in Bucuresti, Ilfov si mediul rural, pentru care insa va fi nevoie de o rectificare bugetara, asa cum au aratat anterior oficialii Guvernului, citati de Start-upCafe.ro ).

Vor putea beneficia de prevederile Programului societăţile (microîntreprinderi, întreprinderi mici şi mijlocii) care îndeplinesc cumulativ, la data completării planului de afaceri online  următoarele criterii de eligibilitate:

  • a) sunt înregistraţi conform Legii nr.31/1990 privind societăţile, republicată, cu modificările şi completările  ulterioare sau în baza  Legii nr.1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei sau în baza Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului României nr.6/2011 pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanti în afaceri, cu modificările şi completările  ulterioare;
  • b) sunt IMM, conform prevederilor art. 2 şi ale art. 4 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune în legislaţia naţională Recomandarea CE nr. 361 din data 6 mai 2003, publicată în Jurnalul Oficial al UE nr. L124 din data de 20 mai 2003 (au până la 249 de angajaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro sau deţin active totale de până la 43 milioane euro, echivalent în lei).
  • c)  este considerată întreprindere autonomă, legată, parteneră sau întreprindere unică;
  • d)  au capital social integral privat;
  • e)  asociaţii sau acţionarii care deţin mai multe societăţi nu pot aplica în cadrul prezentului program decât cu o singură societate.
  • f)  sunt înregistrate la Oficiul Registrului Comerţului, au sediul social/punct de lucru şi îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României;
  • g)  codul CAEN pentru care solicită finanţare este eligibil în cadrul Programului (Anexa 13) şi autorizat pînă la momentul depunerii primei cereri de rambursare/plată, conform art. 15 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în Registrul Comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare. Solicitarea finanțării se face pe un singur cod CAEN;
  • h)  sunt înființate de către persoane fizice după intrarea în vigoare a ordonanței de urgență nr. 10/2017, respectiv după data de 30 ianuarie 2017;
  • i)   nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru, la data semnării acordului de finanțare; Solicitanţii care au datorii eşalonate, nu sunt eligibili pentru a accesa Programul.
  • j)  nu au depăşit plafonul de minimis de 200.000 Euro pe durata a trei exerciţii financiare consecutive pentru o întreprindere unică, aşa cum este aceasta definită de Regulamentul UE nr. 1407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis  şi 100.000 Euro pe durata a trei exerciţii financiare pentru beneficiarii care desfăşoară activităţi de transport de mărfuri în contul terţilor sau contra cost. Plafoanele se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul este acordat din fonduri de la bugetul de stat sau din fonduri comunitare.

Resurse utile:


Citeste mai multe despre programul Start-up Nation Romania:





25499 vizualizari
adauga comentariu 1 comentariu
Buna!
M-ar interesa masura in care costurile aferente dezvoltarii unei aplicatii pentru Android/Ios sunt acoperite pe aceasta finantare.

Multumesc!
AncaVasilescu [anonim]