Firmele au nevoie de certificat digital pentru reprezentantul legal, sa acceseze fondurile europene

de CZ 29 februarie 2016
Firmele si alte persoane juridice au nevoie ca reprezentantul lor legal sau un imputernicit al acestuia sa aiba certificat digital calificat pentru semnarea electronica a documentelor pentru a accesa fonduri europene, prin noul sistem electronic de depunere a cererilor de finantare MySMIS 2014-2020, a precizat Ministerul Fondurilor Europene.

Potrivit unui comunicat emis, duminica, de Ministerul Fondurilor Europene, in perioada 8 - 18 martie 2016 va fi disponibil pentru a fi testat de catre public modulul "Depunerea cererii de finantare" al aplicatiei MySMIS 2014 versiunea 1.0. , la adresa www.fonduri-ue.ro.

MFE spune ca a realizat aceasta aplicatie IT impreuna cu Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) "pentru a facilita schimbul electronic de informatii intre beneficiari si autoritatile cu atributii in gestionarea fondurilor europene structurale si de investitii".

Urmariti un tutorial MySMIS 2014-2020 realizat de MFE si StartupCafe:



"Orice persoana juridica interesata de testarea aplicatiei IT trebuie sa fie inregistrata in sistem de catre reprezentantul legal sau un imputernicit al acestuia, obligatoriu prin utilizarea propriului Certificat digital calificat pentru semnarea electronica a documentelor. Certificatele digitale calificate sunt folosite si in alte situatii de interactiune cu autoritatile (ex. depunerea de declaratii fiscale la ANAF).

Sunt acceptate in sistem toate certificatele digitale calificate emise in conditiile legii. In cadrul proiectelor ce urmeaza a fi finantate, costurile aferente procurarii certificatelor digitale calificate sunt eligibile
" - a subliniat Ministerul Fondurilor Europene.



Atat in faza de testare cat si dupa lansarea in productie, o persoana juridica va putea inscrie mai multi utilizatori pentru completarea informatiilor din cererea de finantare.

Apelurile deschise in sistem in perioada de testare vor contine prevederi ale ghidurilor ce pot suferi modificari in varianta finala.

MFE incurajeaza potentialii beneficiari sa identifice si sa ii sesizeze eventuale dificultati in accesarea sau introducerea datelor aferente cererilor de finantare, pentru a sprijini imbunatatirea sistemului.

In momentul lansarii aplicatiei in varianta de testare, utilizatorii vor avea la dispozitie un centru de sprijin aferent MySMIS 2014.

Reamintim ca specialistii MFE, impreuna cu StartupCafe, au realizat un tutorial video pentru utilizarea noului sistem electronic de depunere a proiectelor europene MySMIS 2014-2020, pe care il puteti urmari mai sus.

Cteste si:

VIDEO Tutorial . Cum va functiona noul sistem online MySMIS prin care vom putea cere fonduri europene





Citeste mai multe despre:   
8478 vizualizari
adauga comentariu 0 comentarii