Luminita Pirvu

16 sfaturi practice despre cum poti sa obtii mai multe comenzi de pe mobile

Imagine principala
16 sfaturi practice despre cum poti sa obtii mai multe comenzi de pe mobile
In Romania, majoritatea magazinelor online si-au adaptat site-urile pentru mobile, insa foarte putine dintre acestea pot vinde efectiv prin intermediul telefoanelor. Magazinele medii si mici nu au bugete consistente pentru a investi in tehnologie si in marketing asa cum o fac marii jucatori din piata, dar pot sa-si eficientizeze resursele daca stiu cum ar trebui sa arate un site responsive. Intr-un interviu StartupCafe.ro, Dan Virtopeanu, expert in optimizare si marketing mobile ne da cateva ponturi despre cum ar trebui sa arate un site ca sa vanda.  

StartupCafe.ro: Cum arata comertul pe mobile in Romania ?
Dan Vartopeanu, managing partner Breeze Mobile: In 2016, Paravion a raportat o crestere de 400% a comenziilor, cel.ro o crestere cu 72% a comenzilor, Fashiondays - 50% comenzi din mobile ap plus 20 % din mobile site deci 70%. As spune ca cine a investit in mobile acum culege roadele cine nu, se bucura doar de un trafic in crestere dar nu si de un numar de comenzi in crestere.

StartupCafe.ro: Cat la suta din magazinele online au site-urile adaptate la mobile?

Dan Vartopeanu, manging partener Breeze Mobile: Pe baza esantionului (n.red. cateva sute de magazine jurizate in utlimii ani la gpEC)  as spune ca aproximativ 95% sunt responsive dar asta nu inseamna ca sunt si optimizate. Au mult de lucru daca vor sa imbunatateasca experienta utilizatorului. E daca vrei ca la social media...toti trebuie sa fim in Facebook dar nu isi fac o strategie de content si nu stiu ce sa faca cu paginile.

StartupCafe.ro: Care sunt problemele cele mai des intalnite la magazinele adaptate la mobile?
Dan Vartopeanu, managing partner Breeze Mobile: Cei are si-au adaptat site-urile au facut-o asa cum au crezut ei ca este acceptabil. Daca vrei e ca la scoala: este ok sa iei 5 si sa treci clasa dar nu iti garanteaza insa ca vei intra si la facultate fara sa platesti o taxa. Adica si-au facut temele dar sunt la un minim.

Foarte multe site-uri mobile sunt foarte mari ceea ce inseamna un timp de incarcare mai mare, rata de abandon mai mare, rata de conversie mai scazuta decat desktopul. E adevarat ca vand in crestere de la an la an si multe site-uri au facut progrese de la an la an dar sunt departe de lideri pentru ca produsul lor, respectiv magazinul este departe de ceea ce ofera liderii din domeniu.

StartupCafe.ro: Care crezi ca este cauza acestor probleme? Banii, lipsa informatiilor?

Dan Vartopeanu, managing partner Breeze Mobile: Cred ca de fapt exista mai multe motive. Unul dintre acestea este ca atunci cand aleg o platforma de eccomerce  ei se bazeaza  pe faptul ca platforma are o tema mobile si oamenii cred ca este oke pentru ca nu au experienta si nu o verificaa, nu se face o testare intensiva.  

Al doilea motiv ar fi ca nu prea au buget si nu iau in calcul o versiune de mobile, isi fac o versiune de desktop si apoi o adapteaza la mobile. Al treilea motiv ar fi zona de user experience. Multi se concentreaza pe ea la nivel de desktop dar pe mobile o neglijeaza. E foarte simplu sa iei site-ul de desktop si sa-l translatezi la mobile cand de fapt e un complex de factori pentru care lucrurile nu sunt unde ar trebui.

Vestea buna este ca peste tot e asa. Si in SUA site-urile de retail se incarca greu si sunt departe de cei care au facut oke cum ar fi Japonia sau UK.

StartupCafe.ro: Daca ar fi sa le dai un singur sfat care ar fi acela?
Dan Vartopeanu, managing partner Breeze Mobile: Sa nu piarda vremea cu designul pe mobile ci sa se gandeasca de ce are nevoie utilizatorul. Degeaba pun continut bun si au un design exceptional daca navigarea sufera si sunt probleme. Nu pierdeti vremea cu designul cum fac foarte multi ci ganditi-va la user, la ce se intamla pe telefonul mobil, la ce este specific pe telefonul mobil si cum puteti sa valorificati informatia acolo.

Sfaturi si ponturi pentru site-urile adaptate la mobile 
  • asigurati-va ca site-ul vostru pentru mobil se incarca repede
  • adaptati la mobil experienta utilizatorului 
  • lasati spatii lejere intre elemente, 
  • evitati scroll-ul la infint
  • cautarea sa fie mereu cu autosugestie
  • folositi numarul de telefon intr-un loc vizibil (cu click2call).
  • sticky meniu (meniul lipicios) e necesar pentru ca toata lumea obisnuieste sa faca scroll
  • butoanele sa fie usor de manevrat si tastat
  • verificati intodeauna site-ul pe telefonul mobil chiar daca arata bine asta nu inseamna ca este si practic
  • continutul sa fie vizibil
  • informatia trebuie sa fie relevanta daca reusesti sa o si personalizezi este perfect
  • cele mai bune oferte sa fie vizibile
  • foloseste oferte limitate cu numaratoare inversa
  • foloseste ofertele personalizate  
  • zona check out pe mobile trebuie cat mai simplificata (de exemplu formularul de completare este prea mic si nu se poate scrie in el)
  • foloseste comanda rapida: de exemplu "lasa numarul de telefon si te  sunam si noi"

Top trei trei greseli in publicitatea pe mobile
  • Emailurile nu pot fi citite bine pe dispozitivele mobile
  • Bannere desktop afisate pe telefoanele mobile 
  • Cheltuirea banilor pe reclamele pe mobile inainte de a imbunattii site-ul de mobile (prezentare workshop GPeC)
Parallax

Vizualizari
119
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri