Luminita Pirvu

Generatia Z - care sunt gusturile, tendintele si comportamentul adolescentilor ca si consumatori

Generatia Z - care sunt gusturile, tendintele si comportamentul adolescentilor ca si consumatori
Ani de zile generatia millennials a captivat atentia marketerilor insa acum atentia se muta pe tinerii intre 13-17 ani. Adolescentii de azi primesc telefoane inca din scoala gimnaziala in comparatie cu omologii mai mari care aveau acces la ele incepand cu liceul. Si aceasta schimbare deja modeleaza comportamente. Cei de la Google in parteneriat cu Ipsos, au explorat comportamentul, gusturile si dorintele acestor tineri care vor definii viitoarele tendinte ale consumatorilor.

Adolescentii de azi au trecut de la mesajele text la aplicatiile de mesagerie si de la cumparaturi de pe computere la cumparaturi prin intermediul telefoanele lor. In timp ce tinerii Millenialls au fost pionierii mobile adolescentii de azi sunt nativii mobile. Cu toate acestea, adolescentii de azi sunt constienti de dependenta de tehnologie si incearca sa mentina un echilibru astfel incat isa-si gestioneze atent viata lor online.

Primele telefoane sunt un reper major. Obtinerea unui telefon este una dintre cele mai importante evenimente din viata tinerilor din generatia Z. Adolescenti de azi au primit primul lor telefon in jurul varstei de 12 ani
  • Video-urile domina pe mobile. 7 din 10 adolescenti spun ca petrec mai mult de trei ore pe zi, vizionand filmulete pe mobil. Mai mult ca toate grupele de varsta la un loc, tinerii de azi petrec cel mai mult timp vizionand filmulete video de pe telefoanele mobile. 71% Watching videos online
  • Genratia Z sunt cumparatori online folosind prin intermediul telefoanelor mobile. 2 din 3 adolescenti fac cumparaturi online si mai mult de jumatate fac cumparaturi de pe telefoanele lor.
  • Generatia Z este conectata in permanent. 52% folosesc aplicatiile de mesagerie si 51% sunt activi in retele de socializare. Adolescentii ravnesc conexiuni cu altii - si nu doar in persoana. Tastarea este modalitatea preferata de a se conecta cu altii, urmata de aplicatiile de mesagerie.
De asemenea, tinerii generatiei Z au reputatia de jucatori folosind laptopurile, televzoarele si bineinteles telefoanele mobile care domina in preferinte

Top 5 dispozitive folosite
  • Smartphone-urile 78%
  • Laptopurile 69%
  • Televizoarele 68%
  • Jocurile cu consola 62%
  • Tabletele 52%
Factorul "cool"
Adolescentii sunt singurul grup de varsta care spun ca anunturile influenteaza perceptia lor privind produsele  "cool"

Top 3 aspecte care fac un produs "cool"
  • 1 Daca prietenii vorbesc despre asta
  • 2 Daca vad un anunt despre el
  • 3 Daca este ceva personalizat pentru mine



Sursa: thinkwithgoogle.com

Conţinut
Adauga comentariu