Luminita Pirvu

Infografic. Cum arata comertul online transfrontalier in Europa. Pe ce pozitie se afla Romania

Imagine principala
Infografic. Cum arata comertul online transfrontalier in Europa. Pe ce pozitie se afla Romania
Europenii sunt cumparatori online pasionati, 40% dintre acestia facand achizitii peste hotare macar o data pe an. Exista o puternica asimilare a comertului electronic de-a lungul Europei, cele mai multe achizitii transfrontaliere fiind inregistrate in Austria si Irlanda. Pe ce pozitie se afla Romania la capitolul achizitii transfrontaliere

Comertul transfrontalier are un potential enorm iar unul dintre factorii-cheie care pot atrage cresterea acestuia este imbunatatirea continua a ofertelor si conditiilor pentru cumparaturile online, potrivit unui studiu Mastercard.

In comertul online se asteapta o crestere de 45% intre 2015 si 2018, si potrivit studiului Mastercard, efectuat in peste 20 de tari din Spatiul Economic European (EEA) unul din patru europeni cu acces la Internet a cumparat in 2016 produse sau servicii online cel putin o data pe saptamana in anul 2016.

In ceea ce priveste posibilitatea ca oamenii sa ia vreodata in considerare varianta de a cumpara online din alta tara, locuitorii din Romania intra in aceeasi categorie cu cei din Bulgaria, Cehia, Franta, Germania, Ungaria, Lituania, Tarile de Jos, Polonia si Slovacia - in toate aceste tari, doi din cinci cumparatori online declara ca nu au cumparat niciodata de pe un website din alta tara.


In schimb, in state precum Austria si Irlanda, aproape 90% dintre cumparatorii online declara ca au cumparat de peste hotare cel putin o data in viata. Acelasi lucru este valabil si pentru trei din cinci cumparatori online din Italia, Spania si UK.

Desi cele mai putine cumparaturi online transfrontaliere au fost inregistrate in Romania si Polonia, comertul online este relativ popular in aceste tari, unde numai unul din cinci cumparatori online achizitioneaza de peste hotare cel putin o data pe an.



In timp ce gradul de asimilare a comertului electronic este ridicat in Europa exista diferente interesante de la o tara la alta legate de felul in care oamenii fac cumparaturi online, ce tipuri de produse achizitioneaza si care sunt metodele de plata pe care le prefera.

Cat de des cumpara online europenii
Utilizatorii de Internet din UK ies in evidenta cu cel mai mare nivel de cumparaturi online saptamanale (41%), ei fiind urmati de irlandezi (32%) si germani (30%). De partea cealalta a clasamentului, finlandezii (17%), estonienii (16%) si danezii (16%) inregistreaza cea mai mica probabilitate de a cumpara ceva de pe Internet in fiecare saptamana.

Pe cuprinsul Europei, se constata o crestere semnificativa a activitatii online, atunci cand se compara frecventa cumparaturilor zilnice cu cea a achizitiilor saptamanale. Aceasta s-ar datora faptului ca este mai putin probabil ca tipurile de produse pe care le cumpara oamenii online sa fie "obiecte de zi cu zi".



Care sunt tipurile de cumparaturi online

Imbracamintea si incaltamintea constituie, de departe, cea mai populara categorie de produse achizitionate in arealul EEA (48%), fiind urmata de bilete (34%), produse electronice (33%) si carti (31%).
Totusi, ceea ce cumpara oamenii cel mai mult difera de la o tara la alta ,uneori cu rezultate surprinzatoare:
  • britanicii care cumpara online (33%) sunt de doua ori mai predispusi sa achizitioneze produse alimentare
  • grecii sunt de patru ori mai deschisi spre a-si rezerva online calatorii pe mare distanta
  • nordicii - Finlanda (33%), Suedia (22%) si Norvegia (22%), mai mult de un cumparator online din cinci se implica in jocuri de noroc pe Internet.
Atitudinile difera si in privinta metodelor preferate de cumparaturi online. In Republica Ceha, Germania, Tarile de Jos si Polonia, platile prin sisteme de online banking sunt de doua ori mai populare decat cele efectuate prin carduri. Dar in tari precum UK, Franta, Spania, Irlanda si Italia, cardurile raman cea mai populara modalitate de plata la distanta.

Studiul a vizat si noile metode de plata, precum portofele digitale, aplicatii bancare, scanare de QR codes, indicand un puternic potential de crestere in privinta acestora. Totusi, gradul de interes exprimat de consumatori nu se suprapune cu utilizarea propriu-zisa.

Spre exemplu, in timp ce cumparatorii online din Spania se declara, la nivel teoretic, cei mai entuziasti in legatura cu portofelele digitale, ei se afla cu mult in urma in ceea ce priveste utilizarea concreta a acestor produse. Astfel, cei mai multi utilizatori de portofele digitale se afla in Norvegia (20%), Grecia (20%), Polonia (19%) si Belgia (18%).

In privinta comertului online transfrontalier, principalul motiv pentru care oamenii nu aleg aceasta optiune nu o constituie lipsa de incredere in site-urile din alte tari, nici temerile legate de securitate, ci faptul ca oamenii au optiuni de shopping mai bune la ei in tara.
Datele arata ca 40% dintre cumparatorii online din Finlanda si Polonia care nu cumpara de peste hotare declara ca site-urile din tara lor le indeplinesc asteptarile. Perceptii similare se inregistreaza si in UK, Franta si Germania.

Iar atunci cand oamenii decid sa cumpere de peste hotare, aceasta se intampla, cel mai probabil, ca rezultat al unei oferte atractive (40%). Cele mai populare produse achizitionate de peste granita sunt imbracamintea, accesoriile si incaltamintea (37%), urmate de carti, muzica, DVD-uri si jocuri video (21%).
Parallax

Vizualizari
160
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri