Luminita Pirvu

97% dintre romani care achizitioneaza pachete de vacanta se documenteaza online

Imagine principala
97% dintre romani care achizitioneaza pachete de vacanta se documenteaza online
In 2016 in piata de travel din Romania numarul de cautari de pe dispozitivele mobile l-a depasit pe cel de cautari de pe Desktop. Cu alte cuvinte, la capitolul vacante si concedii 97% din romanii care achizitioneaza pachetele de vacanta mai intai se documenteaza online si 48% dintre acestia au facut cautarile de pe mobil.

  • 48% dintre cautari au fost realizate de pe mobil, in timp ce 47% au fost realizate de pe Desktop.
  • Pe nisa de pensiuni, numarul de cautari pe mobil va creste cu 65% in 2017
  • 97% in cei care achizitioneaza pachetele de vacanta mai intai se documenteaza online
  • 35% din romani fac achizitia offline dupa ce fac research-ul online

"In 2016, 48% dintre cautari au fost realizate de pe mobil, in timp ce 47% au fost realizate de pe Desktop. Companiile de turism, si nu numai, trebuie sa regandeasca strategiile de marketing astfel incat sa fie "mobile first" deoarece volumul de cautari de pe desktop este in scadere", a declarat Daniel Slavenie, Managing Partner Moloso.

Desi rata de conversie, in continuare, este mai mare pe desktop, o strategie corecta de marketing implica o concentrare mai mare in campaniile de mobil. 54% din utilizatorii care au achizitionat pachete turistice (leisure) au declarat ca functionalitatea greoaie si experienta acestora pe versiunea mobila a site-ului au fost motivul principal pentru care acestia au finalizat achizitia pe desktop.
 
Pe subverticala de pensiuni (bed&breakfast), volumul de cautari in tot anul 2016 a inregistrat o crestere de 45.64%, inca o dovada ca romanii prefera destinatiile interne.

Cautarile de pe Mobil pentru subverticala pensiuni au crescut anul trecut cu 85% in 2016 fata de 2015. Din totalul cautarilor pe nisa de pensiuni, 53% au fost realizate de pe mobil, potrivit analizei efectuata de Moloso

In primele saptamani din 2017 s-a inregistrat o crestere a cautarilor cu 100% si se preconizeaza ca pe tot anul va fi o crestere de 65%¬, potrivit analizei Moloso.

Desi in general interesul pentru vacante e crescut in mediul online, in continuare romanii aplica principiul cercetare in online -achizitionare ofline. Un procent semnificativ de 35% dintre acestia fac achizitia de vacante la sediul agentiei, in conditiile in care 97% din consumatori fac research-ul online.

Google - micro-moments
Fie ca esti un hotel, o companie aeriana, agentie de turism sau agregator campaniile de marketing trebuie sa fie focusate, pe ce Google numeste "micro-moments".
  • I-want-to-get-away moments: Cand oamenii cauta idei despre urmatoarea lor destinatie
  • Time-to-make-a-plan moments: Cand oamenii deja si-au ales destinatia si incep sa caute detalii
  • Lets-book-it moments: Cand au finalizat documentarea si sunt pregatiti sa rezerve
  • Can¬t-wait-to-explore moments: Cand deja sunt in vacanta si impartasesc experienta lor cu altii prin intermediul retelelor de socializare.
Destinatii externe preferate
Cea mai cautata destinatie este Grecia, volumul de cautari fiind in crestere cu 200% in 2016 fata de 2015. Au mai fost inregistrate cresteri pentru Cipru si destinatiile din Spania - Mallorca, Tenerife, Gran Canaria sau Costa Brava.
O scadere cu 30% la inceputul acestui an in Turcia, cel mai probabil pe fondul situatiei tensionate din tara
Vizualizari
24
Conţinut
Adauga comentariu