Cum vand antreprenorii din Europa prin intermediul mobile. Ponturi si sfaturi pentru mobile shopping

de Luminita Pirvu 14 februarie 2017
​"Orice comerciant sau brand care neglijeaza mobilul risca sa piarda venituri substantiale, pur si simplu. Personalizeaza, personalizeaza, personalizeaza," este principalul sfat al specialistiilori in e-commerce, potrivit raportului IREU Top 500 Performance Dimension, citat de GpeC. Raportul prezinta modul in care folosesc comerciantii europeni mobilul in modelul lor de business si care sunt abordarile care functioneaza in strategiile de mobile shopping.

Ce spun specialisti in domeniu:

  • "Mobilul este crucial. Orice comerciant sau brand care neglijeaza mobilul risca sa piarda venituri substantiale, pur si simplu. Noi spunem asta de mult timp: personalizeaza, personalizeaza, personalizeaza. Atentia este tot mai limitata pe mobil.Strategiile care functioneaza in magazinul online sau scenariul in care clientul este asezat la un birou nu se aplica la acest canal. Inteligenta artificiala si machine learning transforma modul in care specialistii in marketing dezvolta campanii pentru publicuri diferite. Aceste tendinte permit recomandari de produse mai inteligente, bazate pe date personalizate despre consumatori, nu pe segmente rudimentare pe care un marketer le considera corecte" - Steven Ledgerwood, UK managing director la Emarsys
  • "Un numar tot mai mare de consumatori folosesc doar aplicatia sau doar magazinul online si aplicatia; asta inseamna ca, daca nu le oferi o aplicatie pentru ambele experiente, nu ai expunere la acel segment demografic de clienti. Optimizarea aplicatiei si noutatile in materie de cautare pe Web devin subiecte fierbinti pentru ca-i ajuta pe retaileri sa ajunga la consumatori noi, mai ales tineri" - Michael Langguth, co-founder la Poq. 
Abordari care functioneaza in strategiile de mobile shopping de astazi:

Adapteaza-te la mobil.
Comerciantii din toata lumea trebuie sa refaca design-ul site-urilor, dar si sa ia in considerare modul in care mobilul schimba modelele de vanzari traditionale.

Viteza mare de incarcare pe mobil. Nu are niciun rost sa le oferi consumatorilor posibilitatea de a naviga, cauta, share-uieste si cumpara pe mobil daca dureaza foarte mult incarcarea aplicatiei pentru ca acest lucru produce frustrare.

Importanta unor aplicatii bine construite. Un numar tot mai mare de comercianti trebuie sa le ofere consumatorilor o experienta in aplicatie care sa merite timpul petrecut.

Informatii despre locul unde se afla magazinele si despre magazine
. Acest lucru pune la un loc experienta de cumparare, modalitatea de a cauta magazinele si magazinele propriu-zise si creeaza o experienta de top, care pune accent pe gestul de a cumpara.

Procedee de fidelizare. Schemele de fidelizare construite in aplicatii inca de la inceput duc la cresterea vanzarilor, dar multi comercianti din Europa au acum batai de cap cu integrarea fidelizarii.

Mobilul ca scanner.
Un mod simplu de a face acest lucru este sa-i oferi clientului posibilitatea sa foloseasca aparatul foto al smartphone-ului pentru a scana un cod de bare sau coduri QR.

Cos de cumparaturi transferabil.
Este foarte frustrant sa pui ceva in cosul de cumparaturi pe mobil in timpul navetei zilnice de la serviciu si, cand ajungi acasa si deschizi site-ul pe laptop sau tableta, sa constati ca este gol cosul de cumparaturi.

Context si personalizare. Combinarea contextului cu personalizarea poate fi utila in incercarea de a crea relatii personale cu clientul, o abordare care este tot mai folosita si care este numita "hiper-personalizare".

Limba adaptata la client, nu la locul geografic.
Comerciantii trebuie sa faca site-uri si aplicatii care functioneaza bine pe toate canalele, dar trebuie si sa vada cum poate procesul de optimizare bazat pe adresa IP si localizare sa ofere site-ul in limba potrivita pentru utilizator.

Vorbeste cu clientii.
Comerciantii care sunt deschisi la contactul cu clientii pot crea relatii durabile cu acestia.

Platile conteaza.
Sa oferi mecanismul de plata corect in functie de nationalitate, nu de pozitia geografica, este un alt element crucial.

AR (Augumented reality), VR (Virtual reality)  si dincolo de ele
.  Aceste tehnologii sunt acum o realitate si sunt destul de usor de implementat, gratie mobilului. De ce sa nu le incerci?



Citeste mai multe despre:   
1173 vizualizari
adauga comentariu 0 comentarii