3 studii de caz privind optimizarea site-lui pentru dispozitivele mobile. Cum au reusit trei companii romanesti sa-si creasca vanzarile

de L.P. 3 februarie 2017
Daca esti antreprenor si ai o afacere care se deruleaza online cel mai probabil stii ca foarte multi oameni isi folosesc dispozitivele mobile pentru a naviga pe internet. In acest context, optimizarea site-urilor pentru telefoanele mobile este necesara pentru a-ti mentine si dezvolta portofoliul de clienti. Multi antreprenori nu inteleg ca chiar daca au o afacere care vinde bine pe desktop risca sa piarda clineti si comenzi fara un site optimizat pentru mobil. Startupcafe.ro va prezinta trei studii de caz - trei companii romanesti care si-au optimizat site-urile si rezultatele obtinute de acestea.


Studiu de caz nr. 1. Libraria Carturesti - Odata cu optimizarea site-ului pentru dispozitive mobile,numarul conversiilor venite de pe mobile a crescut cu 44%.

In anul 2000, doi tineri antreprenori, Nicoleta si Serban, au hotarat sa creeze o comunitate de idei in jurul cartilor, deschizand prima librarie Carturesti. Odata cu cresterea traficului de pe dispozitivele mobile, compania a decis sa refaca integral motorul din spatele site-ului. Dupa 9 ani de la deschidere, Carturesti deschide libraria online carturesti.ro!

Principalele motive pentru optimizare:

  • cresterea rapida si semnificativa a procentului de vizite de pe dispozitivele mobile;
  • tendinta tot mai accentuata de migrare catre mobile in etapa de informare, pe care o fac utilizatorii, inainte de a achizitiona un produs.
Radu Herinean, CTO librariile Carturesti: "Incercam sa obtinem o experienta cat mai fluenta pentru utilizatori, indiferent de puterea de calcul a dispozitivului utilizat.
Ioana Oncioiu, Online Marketing Coordinator: "Iar aceasta experienta, alaturi de serviciile pe care le oferim, ne-au diferentiat si au contribuit la o crestere a tranzactiilor online cu peste 50%."

Motorul site-ului a fost refacut de la zero, la fel si interfata pentru utilizatori. In procesul de refacere a site-ului s-au implicat specialisti cu experienta in tehnologii web, design, UI si UX. Majoritatea deciziilor de arhitectura au tinut cont nu doar de cele mai bune practici din zona de web, ci si de informatiile oferite de instrumentele de analiza disponibile in online.

Principalele modificari aduse site-ului mobil:

  • operatiunile complexe de cautare, filtrare, sortare se efectueaza acum rapid si eficient;
  • anumite componente sunt afisate diferit pe dispozitivele mobile;
  • unele elemente nu sunt afisate deloc, atunci cand logica de interfata mobila nu justifica includerea anumitor elemente vizuale sau de continut pentru experientaoptima pe mobile a utilizatorilor.
Scop:
  • Transformarea platformei vechi de e-commerce a site-ului care nu era destul de performanta ca rapiditate si estetica pe dispozitive mobile.
Abordare:
  • Motorul site-ului a fost refacut complet, la fel si partea de interfata a utilizatorului, atat pentru front-end cat si in back-end. Pe parcursul dezvoltarii, ne-am raportat tot timpul la logica de responsiveness. Prin testare paralela am ajuns la o versiune a interfatei ce ofera utilizatorilor o experienta optima pe mobile.
Rezultate:
  • Venitul provenit de pe dispozitivele mobile a crescut cu 53%.
  • Traficul pe site a crescut cu 74%.
  • Numarul utilizatorilor noi veniti din dispozitivele mobile a crescut cu 91%.

Studiu de caz nr 2. Vegis.ro - Ca rezultat al optimizarii site-ului pentru mobile, venitul provenit de pe dispozitivele mobile a crescut cu 146%!


Vegis si-a inceput activitatea acum aproape 5 ani, pe o piata in care putini le dadeau sanse de supravietuire. Compania comercializeaza produse naturiste, bio, vegane si suplimente alimentare naturale, precum si diferite aparate de bucatarie sau dispozitive medicale.

Site-ul vegis.ro a evoluat intr-un mod constant in perioada 2011-2013, insa, odata cu dezvoltarea pietei de produse naturiste in Romania care ajunsese la un nivel foarte ridicat in 2015, optimizarea site-ului pentru dispozitive mobile a devenit necesara.

Mihai Bucuroiu, CEO: "Optimizarea site-ului pentru mobil a venit ca o etapa necesara in dezvoltarea business-ului".


Prima faza a procesului de optimizare a reprezentat migrarea completa a site-ului pe o noua platforma de e-commerce, numita While 1. Informatiile esentiale au fost pastrate, insa pentru varianta de mobil:
  • bannerele desktop au fost inlocuite cu bannere pentru categoriile cele mai vizitate de pe site;
  • bannere speciale au fost create pentru cele mai accesate categorii din site si au fost plasate pe pagina principala a site-ului mobil;
  • functia de cautare a fost plasata pe primul ecran, fiind acum una dintre cele mai accesate functii de pe site-ul mobil.
Principalul beneficiu al optimizarii site-ului pentru mobile a fost cresterea traficului de pe site prin intermediul dispozitivelor mobile. Vegis.ro a inregistrat o crestere de 140% a traficului lunar, in timp ce evolutia pe desktop a fost doar de 46%. Rata de conversie s-a imbunatatit, conversiile pe mobil crescand cu 101%.

Scop
  • Clientii nostri cumpara pe mobil si au nevoie imediata de produse. Achizitia se face in urma unor nevoi urgente.
Abordare
  • Migrarea completa a site-ului pe o noua platforma de e-commerce, While 1.
  • Simplificarea site-ului mobil astfel incat sa reduca numarul de pasi parcursi pana la finalizarea achizitiei.
Rezultate
  • Crestere a traficului lunar cu 140%.
  • Venitul provenit de pe dispozitive mobile a crescut cu 146%.
  • Clicurile in AdWords pe dispozitivele mobile au crescut cu 70%.
  • Conversiile provenite de pe dispozitivele mobile au crescut cu 101%.
  • Bounce rate-ul pentru sesiunile mobile a scazut cu 64%!

Studiu de caz nr.  3. StarShinerS - Optimizarea magazinului online pentru dispozitive mobile a rezultat intr-o crestere a veniturilor de pe mobil cu 53% in anul 2015!

Din 2008, StarShinerS a obisnuit clientele magazinului online cu lansarea unei noi colectii, in fiecare vineri, cu peste 100 de piese vestimentare. In primii ani de activitate, datorita volumului de trafic scazut, cat si a actualizarilor aferente lansarii saptamanale, echipa StarShinerS intampina noi provocari cu privire la buna functionare a magazinului.

Din dorinta de a imbunatati magazinul online si de-a oferi o noua experineta de a face shopping clientelor sale, au decis in 2012 sa investeasca in optimizarea site-ului pentru dipozitive mobile intrucat, prin intermediul Google Analytics, au remarcat faptul ca traficul de pe aceste dispozitive inregistra o crestere foarte puternica. Astfel, dupa mai multe teste, au ales optiunea dynamic serving sau servirea dinamica. Acesta este o setare in care serverul raspunde diferit pe aceiasi adresa URL in functie de utilizatorul care solicita o pagina.
 
In primavara anului 2015, StarShinerS a prezentat clientilor sai prima versiune a site-ului mobil, care includea module speciale ca bara de sus, meniuri, cosul de cumparaturi si elemente aditionale versiunii de desktop, precum un glisor in pagina de start, newsletter, filtre, lista de dorinte, ghid de marimi.

Andreas Muntean, Director General StarShinerS
: "De atunci, StarShinerS.ro cunoaste imbunatatiri pe toate planurile. Optimizarea versiunii de mobile este o prioritate".


Rezultatele nu au intraziat sa apara.In anul 2015, compania a inregistrat o crestere de 20% in vanzari , datorata dinamicii venitul de pe mobile, acesta crescand cu 53%. Totodata, conversiile in AdWords pe dispozitivele mobile au crescut cu 25%.

Scop
  • Clientii nostri s-au mutat pe mobil, iar acest fapt l-am descoperit cu ajutorul produsului Google Analytics.
Abordare
  • Realocare semnificativa a resurselor de dezvoltare catre varianta de mobil.
  • Ca metoda de optimizare pe dispozitive mobile, folosim dynamic serving.
Rezultate
  • In 2015, am inregistrat o crestere de 20% in vanzari, iar venitul provenit de pe dispozitivele mobile a crescut cu 53%. In AdWords, afisarile si clic-urile pe dispozitivele mobile au crescut cu 50%, iar conversiile pe mobile au crescut cu 25%.




Citeste mai multe despre:   
412 vizualizari
adauga comentariu 0 comentarii