Obiceiurile de navigare online in 2016: Gadgeturile care castiga tot mai mult teren si cum maximizezi eficienta in comertul online

de Raluca Abrihan 10 ianuarie 2017
Dispozitivele mobile reprezinta unul dintre mediile cele mai populare de pe care oamenii acceseaza internetul. Cel mai des le folosesc pentru a cauta diverse informatii, produse de care sunt interesati sau pentru a identifica locatia unui magazin fizic, potrivit unui studiu realizat de agentia de marketing online Today's.

Majoritatea comenzilor online sunt finalizate pe computer, dar telefonul are un rol decisiv in procesul de research. Astfel, peste 53% din persoanele cu varsta de peste 16 ani din Romania care detin un dispozitiv mobil il utilizeaza pentru navigare online, in special pentru a cauta informatii despre anumite produse sau servicii pe care le doresc, dar si pentru a localiza magazinele fizice sau chiar de a impartasi recenzii si opinii cu alti utilizatori.

Studiul arata ca 66% din utilizatorii de smartphone au aflat prima data despre un produs din mediul online, restul de 34% au obtinut informatii in magazin sau prin contact telefonic. Mai mult, 42% din utilizatori isi folosesc telefonul pentru a initia procesul de cunoastere a marcii si pentru a cauta sfaturi si opinii ale altor cumparatori. Cei mai multi dintre cei care utilizeaza smartphone-ul in scopul cautarii de informatii online despre produse si servicii sunt tinerii pana in 25 de ani. Ei reprezinta 91% din totalul detinatorilor de telefon, urmati indeaproape de cei intre 25 ¬ 34 de ani.

In acest context global al cresterii influentei telefonului, tendinta in care se inscrie si Romania, specialistii Google ofera cinci sfaturi importante pentru a maximiza eficienta in comertul online pentru retaileri:

  • Captarea atentiei utilizatorului cu un indemn - Call-to-action - si evidentierea clara a valorii adaugate a produsului
  • Interactiunea utilizatorului cu site-ul trebuie sa ofere o experienta placuta de navigare pe mobil: meniul trebuie sa fie cat mai vizibil, principalele categorii de pe site trebuie sa fie vizibile pe homepage, dar sa existe si butoane de filtrare pentru a gasi mai usor produsele dorite
  • Indemnul la actiune trebuie sa fie bine evidentiat - cosul de cumparaturi sa fie afisat in locul potrivit si sa existe un sistem de afisare a etapelor in care se afla comanda
  • Procesul de cumparare este influentat de experienta de navigare pe site. Viteza de incarcare a paginii devine, astfel, foarte importanta
  • Este recomandata testarea constanta a diverselor elemente din pagina (continut, design, metoda de livrare si securizarea datelor). Scopul este de a identifica impactul si de a aduce imbunatatiri site-ului in acord cu nevoile vizitatorilor




Citeste mai multe despre:   
1048 vizualizari
adauga comentariu 0 comentarii