Luminita Pirvu

Internautii romani au alocat un buget mediu de 190 de euro pentru cadourile de Craciun - studiu

Imagine principala
Internautii romani au alocat un buget mediu de 190 de euro pentru cadourile de Craciun - studiu
Romania este in fruntea statelor cu cea mai mare intentie de cumparare online de Craciun din Europa, peste 90% dintre utilizatorii romani de internet. Cei care achizitioneaza cel mai des sunt persoanele cu varste intre 18 si 34 de ani iar bugetul mediu alocat cadourilor este de 190 de euro.

Dintre cele 21 de tari analizate, Romania se afla la jumatatea clasamentului, dupa suma medie pe care vor sa o cheltuiasca online pe cadourile de Craciun. Tara noastra devanseaza, astfel, state cu economii mai puternice si e-commerce mult mai dezvoltat, precum Olanda, Polonia, Portugalia sau Ungaria, potrivit unui studiu DPD, citat de agentia Agerpres.

"Sondajul reflecta clar apetitul dezvoltat al romanilor pentru cumparaturile online. 93% dintre respondenti spun ca vor achizitiona online cadouri pentru cei dragi. Astfel, tara noastra este in fruntea statelor cu cea mai mare intentie de cumparare online de Craciun.

Cifrele sunt peste asteptari, avand in vedere ca doar 37% dintre cei chestionati se declara cumparatori online fideli. In schimb, in Olanda, tara cu cei mai multi e-shop-eri fideli, doar jumatate vor sa achizitioneze daruri de Sarbatori din e-commerce', arata Lucian Aldescu, CEO DPD Romania.

Potrivit sondajului, 43% dintre respondenti vor aloca anul acesta sume mai mari pentru cadouri. Romania se afla pe primul loc in clasament  si  sunt urmati in top de lituanieni, iar la polul opus se afla Germania, tara in care doar 14% dintre internauti vor aloca bugete mai mari pentru surprizele de sub brad.

Produsele pe care vor sa le puna romanii sub brad sunt, cu precadere, cele de infrumusetare si de ingrijire corporala, preferate de 55% dintre respondenti. La polul opus se afla pantofii, jocurile video, articolele sportive si electrocasnicele, care reprezinta o optiune de cadou pentru mai putin de 20% dintre cei intervievati.

Pentru cehi, unguri, austrieci, belgieni, nemti, italieni, portughezi si  elvetieni cartile sunt pe primul loc in lista de daruri de Sarbatori.  In ceea ce priveste  jucariile acestea ocupa prima pozitie in topul preferintelor pentru croati, polonezi, sloveni, estoni, francezi, letoni, olandezi si spanioli.

Cei mai entuziasti cumparatori online de Craciun din Romania sunt barbatii, care au o pondere de 54% din total. Printre tarile din regiune cu e-shopperi majoritar barbati se numara si Cehia, Ungaria, Polonia si Slovacia. In schimb, in Croatia si Slovenia femeile reprezinta 59% si, respectiv, 51% dintre internautii care vor sa cumpere online cadouri de Craciun.

Conform studiului, o treime dintre e-shopperii romani sunt casnici si au copii minori in intretinere. Cea mai mare prezenta in e-commerce, de 45%, o au cei cu varste intre 18 si 34 de ani, 40% au intre 35 si 54 de ani, iar restul au peste 55 de ani. In schimb, in Slovacia, Polonia, Cehia si Croatia, generatia Millennials reprezinta cel putin jumatate din totalul amatorilor de cumparaturi online cadouri de sarbatori.

82% din romanii cer ca livrarile sa se faca la domiciliu, a doua adresa de expediere dorita este locul de munca, pentru care opteaza 44% dintre consumatori, iar 20% solicita un oficiu postal. Alti 10% dintre respondenti vor ca produsele comandate sa fie livrate la o alta adresa diferita de birou si locul de munca, in timp ce 9% solicita predarea coletelor intr-un magazin.

Studiul a fost efectuat in toata reteaua europeana DPDgroup, in 21 de tari. In Romania, studiul s-a realizat in perioada 19 septembrie - 7 octombrie, pe un esantion de 1.017 respondenti.
Vizualizari
4
Conţinut
Adauga comentariu