Raluca Abrihan

Cum vinzi “Generatiei Z”. Previziuni pentru mediul digital si canalele media pentru 2017

Cum vinzi “Generatiei Z”. Previziuni pentru mediul digital si canalele media pentru 2017
​Prioritatile departamentelor de marketing ar trebui sa fie intelegerea rapida a nevoilor, aspiratiilor si comportamentului Generatiei Z (asa-numitii post-millenials sau centennials) si descurajarea fenomenului de ad-blocking, arata un studiu realizat de Kantar Millward Brown, privind  provocarile si oportunitatile urmatoarelor 12 luni pentru mediul digital si canalele media.

Marcile vor trebui sa creeze trasee de cumparare mai bine conectate si mai putin intruzive, printr-o abordare inteligenta si bine documentata, mai arata ghidul citat.

Specialistii de marketing vor avea de dezvoltat continut creativ care sa apeleze la imaginatia si emotiile consumatorului din Generatia Z
, daca isi doresc ca marcile lor sa fie acceptate de acest grup, care numara aproximativ 2 miliarde de persoane (27% din populatia globului, nascuta intre 1997 si 2011).

“Generatia Z nu va schimba doar modul in care comunica marcile, ci va genera provocari legate  de cum fac acestea dovada autenticitatii si a transparentei in mediul digital” afirma Duncan Southgate, Global Brand Director, Media & Digital in cadrul Kantar Millward Brown. “Strategiile de succes vor include si investitii in platformele digitale care permit consumatorilor sa se implice in co-crearea de  experiente cu marca; Generatia Z  are nevoie de experienta practica – ei doresc sa incerce, sa dezasambleze si sa re-creeze totul”.

Brandurile vor trebui sa fie mai transparente, sa isi impartaseasca povestea, misiunea si detalii despre procesele lor de productie, astfel incat sa permita consumatorului din Generatia Z sa isi dea seama daca valorile brandului se potrivesc cu ale sale.

Nu in ultimul rand, va fi nevoie ca specialistii de marketing sa se indeparteze de aborarea liniara, factuala, lingvistica, in favoarea unui continut digital complex, care apeleaza la imaginatie prin intermediul noilor tehnologii “Augmented Reality” (AR) si “Virtual Reality” (VR), utilizand formate captivante ce permit experinte vizuale intense. De asemenea, fata de Millenials, Generatia Z va fi mult mai receptiva la transmiterea de emotii prin intermediul povestilor si al muzicii, ceea ce va crea noi oportunitati de continut care sa apeleze la toate simturile.

“Acest lucru presupune o abordare noua a continutului de brand. In acest context, pregatit de noi forme de creativitate, marketerii vor trebui sa monitorizeze ce tipuri de formate sunt percepute -de Generatia Z si de alti consumatori -ca fiind iritante sau intruzive, in special pe ecranele mobile. Impreuna cu acest nou tip de continut, va fi necesara si oferirea unei experiente consecvente cu marca in toate punctele de interactiune cu ea. Generatia Z a crescut intr-o lume conectata, nu tolereaza incongruenta intre online si offline, care apartine trecutului, si nu se va adapta unui asemenea model", adauga Southgate.

Pentru a face aceasta abordare posibila, este nevoie de o privire unitara asupra consumatorului si de crearea unei experiente de brand consecvente, ceea ce presupune idei noi, resurse de timp si investitii considerabile.

Pentru brandurile mari, aceasta abordare va presupune o concentrare pe termen lung pe structura companiei si pe managementul datelor. In 2017, scopul ar trebui sa fie concentrarea pe modul de exprimare (tone of voice) si oferirea unei experiente de brand consecvente in toate punctele majore de interactiune cu marca.

Cele mai importante modificari in marketing si digital:
  • Incercarea de a gasi un echilibru intre targetare si nivelul de intruziune - in 2017, specialistii de marketing se vor concentra pe a gasi echilibrul intre targetarea programatica si ceea ce consumatorii percep ca fiind mesaje intruzive.
  • O mai mare sinergie intre canalele media - in 2017, marketerii vor deveni pe deplin constienti de importanta sinergiilor intre canalele media si de impactul acestora asupra brandului si a vanzarilor.
  • Actiuni ce descurajeaza fenomenul de “ad-blocking” - vestea buna pentru branduri este ca fenomenul de ad-blocking ar putea ajunge la un punct de cotitura. Pe de o parte, brandurile, agentiile de creatie si publisher-ii vor avea o abordare proactiva in a dialoga cu consumatorii despre acest subiect si vor adopta formate noi.  Pe de alta parte, instrumentele de ad-blocking existente in prezent isi demonstreaza lipsa de autenticitate prin aspecte legate de performanta site-urilor/restrictii de continut si prin etica discutabila a incercarii de a castiga de pe urma reclamelor pe care le autorizeaza. 
Conţinut
Adauga comentariu