Redactia

Chatbotii: ce beneficii pot aduce afacerilor digitale

Imagine principala
Chatbotii: ce beneficii pot aduce afacerilor digitale
In comunicarea dintre afaceri si clientii acestora incepe sa isi
faca loc, deocamdata discret, un nou tip de serviciu: chatbot-ul sau -
mai pe romaneste spus - asistentul virtual. Poti afla ce este dar, mai
ales, ce ar putea deveni noua tehnologie si cum te-ar putea ajuta in
afaceri dintr-o mini-serie de articole publicate pe StartupCafe.ro cu
ajutorul unor cititori pasionati de subiect.

Flavius Pop, fondator cBots.ro, autor invitat la StartupCafe.ro scrie despre noua tehnologie si explica ce beneficii ar avea folosirea ei pentru micile afaceri digitale.

Fie ca vrei sa comanzi mancarea ta preferata, un Uber sau sa primesti ajutor atunci cand ai probleme de sanatate exista sanse foarte mari ca un chatbot care poate face toate dintre cele enumerate mai sus sa se ascunda in aplicatia ta de Facebook Messenger, Slack sau WeChat.

Chatbotii nu sunt doar pentru companii mari; micile afaceri pot obine o multitudine de benefici de pe urma acestora, la fel ca si cele mai mari companii. Aici nu vorbim doar despre a mentine o identitate cat mai profesioanala companiei tale punand la dispozitia clientilor servicii optime de comunicare. Micile afaceri ar trebui sa considere chatbotii ca pe o modalitate de a le eficentiza munca, de a le scurta din timpul alocat pentru sarcini de rutina sau pentru a simplifica din caracteristicile comune ale site-ului pe care compania il are si functiile de relatii cu clientii - pe scurt, este o modalitate buna de a salva bani in timp ce cresti vanzarile companiei.

Iata cateva beneficii pe care chatbotul le poate aduce companiei tale:

Ofera asistenta permanenta clientilor

Este absolut natural pentru om sa isi doresaca comunicarea cu alti oameni, adevar care ramane valabil atat in cazul companiilor, cat si in cazul tranzactiilor efectuate in cadrul acestora. Puteti oferi asistenta nelimitata clientilor care interactioneaza cu chatbotul companiei.

Atunci cand clientul are o intrebare, posibilitatea de a-i oferi un raspuns imediat nu ar trebui sa fie limitata sub nici o forma;  vorbim despre minutele pe care acestia le pierd asteptand pentru ca diferite linii telefonice sa le ofere accesul sau asitenta de care au nevoie. Suntem atat de familiarizati cu melodiile si apelurile interminabile atunci cand ne dorim sa primim asistenta telefonica. Chatbotii garanteaza raspunsuri  la cele mai frecvente intrebari pe care clientii le au, in timp real pe o platforma cu care clientul este deja familiarizat.

Este parte a unei platforme universale
Mesageria de tip text are avantajul de a fi una dintre functiile de baza ale telefonului mobil. Este o platforma universala, care prevaleaza mai mult decat orice tip de platforma pe care chatbotii tind sa se extinda. Un procent de pana la 97% dintre americani trimit cel putin cate un mesaj pe zi. Acesta functie a telefonului  nu necesita nici un fel de download aditional, instalare si implicita configurare.

Posibiitatea de a-ti scuti clientii de acesti pasi aditionali despre care vorbeam mai sus, este un beneficiu imens pentru compania ta care incepe sa fie asimilata unui mediu familiar datorita comunicarii eficiente cu mediul extern.

Mai multa automatizare inseamna mai multa eficienta

Chiar daca chatbotii nu pot prelua toate operatiunile afacerii, ceea ce pot face este sa elimine o parte din sarcinile simple dar importante. Putem lua in considerare toate acele lucruri marunte care apar intre sarcinile de baza pentru administratea companiei, lucruri care necesita timp, precum oferirea de raspunsuri la intrebarile frecvente pe care clientii le au, primirea si complectarea unor proceduri si formulare simple, sau pastrearea unei baze de date a clientilor.

Multe dintre aceste sarcini sunt repetitive in natura lor, ceea ce insemna ca un chatbot poate sa fie antrenat pentru a le efectua cu un risc scazut si cu un randament ridicat in ceea ce priveste timpul.

Chatbotii pot aduce beneficii semnificative afacerilor mici

Clientul nu ar mai trebui sa piarda timp, sa astepte la telefon, sa se familiarizeze cu aplicatii sau procese noi, toate astea pentru a afla informatii de baza. Afacerile moderne trebuie sa fie construite eficient, iar sarcinile distribuite in asa mod incat timpul consumat sa nu fie un impediment pentru consumator.

Un chatbot poate livra cu usurinta si in mod eficient cateva dintre cele mai esentiale functii,  iar toate acestea se pot intampla intr-o aplicatie de mesagerie pe care clientii o folosesc deja, precum Facebook Messenger.

Nota redactiei:
Articol este redactat de Flavius Pop. Flavius a studiat domeniul afacerilor la Londra
si in Oxford; a revenit in tara pentru a ajuta la dezvoltarea mediului
de business din Romania. Pasiunea lui este sa creeze produse si servicii
care sa contribuie la dezvoltarea afacerilor mici si mijlocii, iar cBots este unul dintre primele sale proiecte.
Vizualizari
4
Conţinut
Adauga comentariu