Luminita Pirvu

Cum a evoluat Black Friday in Romania in ultimii 3 ani. In 2016 volumele tranzactionate estimate la o crestere cu 60%

Cum a evoluat Black Friday in Romania in ultimii 3 ani. In 2016 volumele tranzactionate estimate la o crestere cu 60%
De Black Friday, in 2016 este estimata o crestere a numarului de
tranzactii la aproximativ 110 milioane lei cu 60% mai mult in comparatie
cu anul trecut, potrivit unui studiu PayU Romania. De altfel, evenimentul Black Friday, introdus in
Romania in 2011, a cunoscut o
evolutie constanta de-a lungul anilor. Numarul de tranzactii, volumele
tranzactionate, cosul mediu de cumparaturi, numarul de tari care s-au
alaturat evenimentului din Romania - toate au inregistrat cresteri
semnificative, indeosebi in ultimii 3 ani.


"In Romania, Black Friday este un eveniment cu o identitate proprie, nu este o actiune de lichidare de stocuri, de o zi, asa cum a fost gandit si cum se desfasoara in SUA, ci mai curand o actiune care genereaza consum, un instrument de marketing folosit, in cazul unor comercianti, chiar mai bine de o luna. Astfel ca, de Black Friday, valoarea medie a cosului de cumparaturi se dubleaza fata de valoarea medie anuala.

Indiferent de felul in care este implementat, din perspectiva noastra, Black Friday este o ocazie de a castiga increderea consumatorilor romani in platile online, cat si in comertul online. Analiza cifrelor din sistemul PayU de la un an la altul ne demonstreaza ca suntem pe un trend ascendent din acest punct de vedere" sustine Marius Costin, Country Manager PayU Romania.

Cat se cumpara de Black Friday?
Numarul de tranzactii a crescut de la aproximativ 56.000 in 2013 la peste 120.000 in 2015, iar valoarea totata a comenzilor a evoluat de la 18 mil lei, in 2013, la peste 68 mil lei anul trecut.

Cosul mediu de cumparaturi a crescut, de asemenea, de la 330 lei la peste 560 lei in acelasi interval de timp. Pentru editia Black Friday de anul acesta, de pe data de 18 noiembrie, PayU estimeaza o crestere de 60% a volumelor tranzactionate, ajungand la o valoare  de 110 milioane lei.

Cele mai scumpe produse cumparate de Black Friday in ultimii 3 ani au fost echipamente de fotografiat profesioniste, televizoare, vacanta la Rio. Sumele sunt intre 16.800 si 25.000 lei.

Care sunt categoriile de produse preferate?

Produsele IT&C au fost in fiecare an in topul preferintelor de cumparare de Black Friday si vor ramane fruntase si anul acesta. Si o alta categorie a inceput sa castige teren, cea formata din produse precum: mobilier, decoratiuni, produse alimentare, produse cosmetice, vinuri si nu numai.

Aceasta categorie ocupa doar 5% in 2013, a crescut pana la 21% in 2015 si se estimeaza ca va detine aproximativ 30% din totalul vanzarilor de Black Friday de anul acesta.

De unde vin comenzile de Black Friday?

In 2015 s-au facut achizitii din 95 de tari prin platforma PayU Romania. Din Romania au venit aproximativ 115.000 de comenzi. De asemenea, PayU a inregistrat un numar mare de tranzactii din: UK, Italia, Austria, Germania (intre 670, respectiv 335 tranzactii).

Cosul mediu de cumparaturi al altor tari a crescut in ultimii 3 ani, iar Romania a trecut de pe locul 2 (in 2013) pe locul 6 (in 2015). Anul trecut, tarile cu un cos mediu de cumparaturi mai mare decat cel al Romaniei au fost: Estonia (2.890 lei), Finlanda (1.320 lei), Luxemburg (1.165 lei), Letonia (630 lei) si Portugalia (600 lei).

Printre retailerii din portofoliul PayU care vor participa la editia Black Friday de anul acesta se numara: Elefant, eMag, FashionDays, Paravion, PC Garage, Quickmobile, Telekom (clickshop.ro, germanos.ro), Vivre.

PayU este un furnizor global de servicii de plata pentru companii. Compania este lider pe pietele din Europa Centrala si de Est. In Romania, PayU lucreaza cu parteneri precum Telekom, BlueAir, Paravion,  eMag, UPC, Elefant.ro, Altex, Flori de Lux, Magnolia, NN Asigurari, Allianz Direct, Eventim.ro, Decathlon, Fashion Days si altii.
Conţinut

Adauga comentariu