Raluca Abrihan

Cu cat cresc vanzarile magazinelor online dupa listarea pe marketplace

Imagine principala
Cu cat cresc vanzarile magazinelor online dupa listarea pe marketplace
Magazinele online care se listeaza pe marketplace-uri isi cresc substantial afacerile inca din primul an. Aceste platforme au deschis noi oportunitati pentru retailerii din e-commerce-ul autohton si au ajuns sa sa reprezinte una dintre nisele cu cea mai mare rata de dezvoltare din Romania ultimilor ani, arata Teamshare.

Retailerii isi sporesc vizibilitatea in online si inregistreaza volume de vanzari mai mari chiar si cu 60% la un an de la integrarea cu acestea, mai sustine sursa citata.

Evolutia a fost determinata de cresterea numarului comerciantilor online care inteleg avantajele oferite de listarea pe marketplace-uri, atat in termeni de crestere a vanzarilor, cat si in privinta efortului minim de administrare, potrivit expertilor Teamshare.

"E-commerce-ul s-a diversificat mult in ultimii ani, iar marketplace-urile au ajuns sa joace un rol important in vanzarile retailerilor online. In prezent, platforma Teamshare este integrata cu principalele canale de acest gen din tara - eMAG, Okazii.ro, Cel.ro, evoMAG si Elefant.ro. Acestea genereaza, pentru partenerii nostri, rulaje mai mari cu pana la 20% inca din primele trei luni de la adoptarea acestui model de business si cu 60% dupa primul an", declara Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania ce dezvolta platforma Teamshare.

Potrivit acestuia, majoritatea clientilor companiei solicita site-uri business to business, integrate cu sisteme ERP, dar si marketplace-uri. In prezent, aproximativ 40% dintre companiile care folosesc platforma integrata de e-commerce Teamshare vand online si pe marketplace-uri, iar pana la sfarsitul anului ponderea acestora ar urma sa ajunga la cel putin 60%.

"Numarul magazinelor online care se listeaza pe marketplace-uri creste constant pentru ca aceste canale de vanzari permit listarea facila a portofoliului de produse, a ofertelor, receptionarea comenzilor si transmiterea inapoi a facturilor asociate. In plus, retailerii au acces la o configurare simpla, care asigura control total asupra produselor listate, atat pentru imagini, descrieri, proprietati, cat si pentru stocuri, preturi de lista, promotii si oferte", adauga Marius Panait.

Printre beneficiile oferite de listarea pe marketplace-uri se numara si scaderea costului de vanzare, efortul minim de administrare, costurile operationale reduse, dar si activarea rapida, care asigura diminuarea componentei time-to-market.

Integrarea unui magazin cu o platforma de tip marketplace se poate face in cel mult cateva saptamani, in functie de cerintele de documentare a produselor impuse canalul de vanzari ales. Interconectarea tehnica a magazinului cu un marketplace se face intr-un timp mult mai redus, de doar 3 zile. Insa, conform expertilor Teamshare, optimizarea trebuie facuta continuu, pentru ca marketplace-urile evolueaza si isi schimba constant structura interfetei de conectare.

Managing Partner-ul Entelion Software mai atrage atentia si asupra faptului ca retailerii trebuie sa trateze cu atentie oportunitatile pe care le ofera dezvoltarea unui nou canal de vanzari prin intermediul marketplace-urilor, pentru a evita eventuale conflicte cu propriile retele de distributie.
Parallax

Vizualizari
985
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri